Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که تا ۱۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از کووید-۱۹ در جهان و ۱۸ درصد از فوتی ها در ایالات متحده با آلودگی هوا ارتباط دارد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است: بیش از ۱۵ درصد از تمامی مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس در جهان و ۱۸ درصد از فوتی های بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده می تواند از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا ناشی شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان این آمار حاکی از آن است که آلودگی هوا می تواند در مرگ حدود ۴۰ هزار نفر از بیش از ۲۲۰ هزار قربانی کروناویروس در ایالات متحده نقش داشته باشد.

محققان اظهار داشتند: درصورتیکه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا و عفونت کروناویروس با هم همراه شود با اثر منفی دیگر بر سلامت به ویژه در مورد قلب و عروق خونی مواجه خواهیم بود که به آسیب پذیری بیشتر و مقاومت کمتری در برابر بیماری کووید-۱۹ منجر می‌شود.

محققان آلمانی اظهار داشتند: اگر فرد به بیماری قلبی مبتلا باشد، آلودگی هوا و عفونت کروناویروس دردسرساز خواهد شد که می تواند به حمله قلبی ، نارسایی قلبی و سکته منجر شود.

این یافته ها بر اساس تجزیه و تحلیل داده های مطالعات قبلی در ایالات متحده و چین با موضوع آلودگی هوا و همچنین مجموع موارد ابتلا و فوت ناشی از کووید-۱۹ تا پایان ماه ژوئن در جهان بوده است. همچنین این یافته ها در کنار تصاویر ماهواره ای از میزان جهانی قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا مورد بررسی قرار گرفته است.

ارزیابی اطلاعات موجود در هر کشور حاکی از آن است که به طور مثال آلودگی هوا در جمهوری چک به ۲۹ درصد از موارد مرگ و میر ناشی از کروناویروس کمک کرده است. این رقم در کشورهای مطالعه شده نظیر چین ۲۷، آلمان ۲۶، فرانسه ۱۸، سوئد ۱۶، ایتالیا ۱۵، انگلیس ۱۴، برزیل ۱۲، ایرلند ۸ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان این درصدها بخشی از مرگ و میرهای ناشی از کووید-۱۹ هستند که در صورت کاهش میزان آلودگی هوا قابل پیشگیری است.

لینک کوتاه: asriran.com/0039yC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا ایالات متحده آلودگی هوا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی

سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل تصادفات استان گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شده است که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه اول و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشته بود.

وی با بیان اینکه رنج سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۹ نفر در رنج سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود که انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی‌کنند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فروردین ماه را شامل می‌شود.

سرهنگ قنبرزاده به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و عدم توجه به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است

وی کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست بطوریکه که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمند سازی معابر اظهارداشت: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است بطوریکه در در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته، بنابراین ضروری است مسئولین در این راستا برنامه ریزی جدی نمایند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافته است؛ برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش یافته است

سرهنگ قنبرزاده ادامه داد: همچنین در فروردین ماه جاری ۶۵۸ مورد توقیق گواهینامه و خودرو اتفاق افتاده که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز،۱۲۵ مورد نموره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روان گردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • جهان عملا وارد جنگ جهانی سوم شده است
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟