Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@23:50:18 GMT

استقلال چگونه در نقل و انتقالات ظاهر شد؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۸۰۵۶

استقلال چگونه در نقل و انتقالات ظاهر شد؟

استقلال برای لیگ بیستم کلکسیونی از بازیکنان باکیفیت را در اختیار دارد؛قطعا محمود فکری نیز به قدرت ستاره‌هایش واقف است.

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در فصل گذشته یا از سیستم 2-5-3 استفاده کرد یا از سیستم 2-4-4. این دو سیستم به گونه ای هستند که تقریبا به جز یکی، دو پست ابزار یکسانی را می‌طلبند. شاید بتوان گفت مهم‌ترین وجه اشتراک این دو سیستم عدم نیاز به وینگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنی که از کناره‌ها نفوذ کند و با ارسال‌هایش خطرساز شود.


نکته مهم درباره استقلال فصل گذشته این بود که ابزار اجرای این دو سیستم را کاملا در اختیار داشت؛ اما زمانی آبی‌ها در اجرای تاکتیک‌های خود به مشکل می‌خوردند که که نیاز به بازیکن جایگزین برای بازیکنان ترکیب اصلی داشتند.


با این پیش‌زمینه به سراغ استقلال برای فصل جدید خواهیم رفت. برای لیگ بیستم با توجه به اینکه محمود فکری بعد از جذب بازیکنان جدید به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد و فقط مهدی مهدی‌پور با نظر مستقیم سرمربی آبی‌ها جذب شد، استقلال در این فصل هم عملا نمی تواند با سیستمی به جز 2-5-3 آن کارایی لازم را داشته باشد. در بهترین حالت شاید بتوان گفت با توجه به داشته هایش بهتر است از این سیستم استفاده کند.

 

 


دلیل این موضوع پست بازیکن های سابق و جدید استقلال است. استقلال با توجه به بازیکانی که در خط دفاعی دارد ابزار کامل بازی با سه دفاع مرکزی را دارد. از سوی دیگر با توجه به بازی‌های دوستانه به نظرمی رسد انتخاب محمود فکری برای قلب خط دفاع سه نفره محمدحسین مرادمند باشد. در کنار مرادمند به دو دفاع وسط سرعتی نیاز است تا بتوانند علاوه بر مرکز خط دفاعی کناره‌ها را نیز پوشش دهند. محمد دانشگر و عارف غلامی همچون دوران حضور استراماچونی بهترین گزینه ها هستند. ضمن اینکه سیاوش یزدانی نیز حضور دارد که می‌تواند در مواقع لزوم به زمین برود و تاثیرگذاری‌اش را مثل همیشه نشان بدهد.


 البته خط دفاعی استقلال توانایی اجرای دفاع 4 نفره یا خطی را نیز دارد. امسال استقلال در دو پست وینگر بک راست و چپ با جذب احمد موسوی ، محمد نادری و متین کریم‌زاده به خوبی تقویت شده. جایی که فصل گذشته از محرومیت و یا مصدومیت وریا غفوری و میلیچ به ویژه در بازی حذفی لیگ قهرمانان آسیا مقابل پاختاکور ازبکستان بشدت آسیب دید.


در خصوص 3 هافبک مرکزی سیستم 2-5-3 استقلال ابزاری نسبتا کامل برای این سه پست دارد. مهمترین خرید استقلال در پست هافبک میانی میانی مهدی پور است که سبک بازی او بی شباهت به علی کریمی نیست و اگر علی کریمی هم در استقلال بماند رقابت برای حضور در خط میانی استقلال سخت تر از قبل نیز خواهد شد. ریگی، رضاوند، مهدی پور، باقری، اسماعیلی و شجاعیان قایلبت بازی در این سیستم و البته سیستم 2-4-4 را دارند. اگر علی کریمی نیز قرارداد خود با  استقلال را تمدید کند، محمود فکری کمتریت دغدغه را در خط میانی خواهد داشت.

 

 


در خصوص خط حمله استقلال باید گفت هر چند این خط قدرت لازم را برای درهم شکستن هر خط دفاعی ای را دارد اما بزرگترین مشکل آن غیرقابل انعطاف بودن آن برای اجرای سیستم هایی به غیر از دو مهاجم است. از جمله سیستم 3-3-4 یا 1-3-2-4. چرا که دیاباته با توجه به نوع فیزیک‌اش و سبک بازی اش یک مهاجم نوک است و به هیچ وجه توانایی بازی در پست وینگر را ندارد.

 

 


مطهری و قایدی در بازی های گذشته استقلال هر وقت به عنوان وینگر به کار گرفته شدند، به طرز قابل توجهی از توانایی های آنان کاسته شد. در رابطه با قایدی او پس از تغییر پست اش از وینگر چپ به مهاجم هدف توسط استراماچونی آنقدر خوب بوده که هیچکس دیگر تمایلی ندارد او را در گوشه های زمین  و دور از دروازه حریف ببیند.

 

 


آنطور که به نظر می رسد بابک مرادی و زکریا مرادی تنها وینگرهای  تخصصی استقلال در این فصل هستند که شاید نتوان به راحتی به آنها برای حضور در ترکیب ثایت حداقل در اوایل فصل حسابی باز کرد. آنچه که واضح است اینکه محمود فکری در فصل پیش رو با وجود داشتن تیمی پرستاره، امکان اجرای با کیفیت سیستم های که به وینگر تخصصی نیاز داشته باشد را نخواهد داشت.

 

استقلال در فصل جدید به نظر می‌رسد کلکسیونی از بازیکنان باکیفیت و ستاره را در اختیار دارد؛ حالا فکری باید با مدیریت این ستاره‌ها بهترین شرایط را برای تیمش مهیا کند و قطعا هواداران از او انتظار دارند روزهای خوب گذشته را برایشان تکرار کند. آیا استقلال با این ترکیب موفق خواهد شد؟

 

 

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران محمود فکری خط دفاعی خط دفاع سیستم 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه پرسپولیس علیه شایعات نقل و انتقالاتی

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس پیرامون شایعات شکل گرفته در مورد بحث‌های نقل و انتقالاتی و لیست مازاد این باشگاه بیانیه‌ای صادر کرد و به تکذیب این شایعات پرداخت.

این باشگاه نوشت:"به اطلاع هواداران عزیز و رسانه‌های محترم می‌رساند؛ اصولا وجود چنین لیستی در این مقطع از رقابت‌ها منطقی نیست و در جریان جلسات مدیرعامل و سرمربی تیم نیز صحبتی به میان نیامده است.

همچنین همان‌طور که هواداران و فعالان رسانه‌ای اطلاع دارند، در روزهای جاری، نقل و انتقالات مالکیتی باشگاه جریان دارد و این مساله سیاست‌ها و امکانات مالی باشگاه در فصل نقل و انتقالات را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

همچنین هیچگونه پیشنهادی از باشگاه‌های داخلی یا خارجی به باشگاه داده نشده و تمام این اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم در‌ این شرایط حساس رقابت‌های لیگ و جام حذفی است. در چنین فضایی شاهد هستیم که هر روز یک داستان جدید برای پرسپولیس ایجاد می‌شود.

یک روز هجمه تمدید قرارداد به راه می‌اندازند و روز دیگر درباره لیست مازاد و موارد مشابه سخن به میان می‌آید.

از نظر باشگاه پرسپولیس، این جریان‌سازی‌ها حداقل دو هدف را دنبال می‌کند. یکی بر هم زدن تمرکز و آرامش باشگاه و اعضای تیم و دیگری منحرف کردن توجه افکار عمومی و رسانه‌ها از اتفاقات و اقدامات غیرمتعارف دیگر.

امیدواریم رسانه‌های محترم در جریان انتشار اخباری که منابع خاص در اختیار ایشان قرار می‌دهند، هم به صحت خبر و هم به جهات مختلف آن توجه نمایند."

دیگر خبرها

  • بیانیه پرسپولیس علیه شایعات نقل و انتقالاتی
  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع ظاهر کندی شاهین دژ
  • چرا لپ تاپ‌های گیمینگ از سیستم‌های گیمینگ جذاب‌تر هستند
  • در ظاهر بی‌قدرت اما همه کاره در پشت پرده؛ هونس و رومنیگه چه جایگاهی در بایرن مونیخ دارند؟
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر
  • وقتی خوان ریکلمه در نقش لیدر هواداران بوکاجونیورز ظاهر می شود / فیلم
  • (تصویر) ظاهر جدید مازیار لرستانی در فیلم منوچهر هادی
  • عکس| ظاهر جدید مازیار لرستانی در فیلم منوچهر هادی