Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:18:49 GMT

برق ۱۸۰ هزار مشترک کم مصرف استان مرکزی رایگان شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۸۰۸۱

برق ۱۸۰ هزار مشترک کم مصرف استان مرکزی رایگان شد

«محمد اله‌داد» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۵۹۰ هزار مشترک خانگی استان مرکزی  معادل  ۳۱ درصد کل مشترکان استان مشمول رایگان شدن خدمات در طرح ملی برق امید هستند.

وییادآور شد: در سنوات قبل طرح‌های تشویقی برای  مشترکان صنعتی، کشاورزی و عمومی اعمال شد و  طرح برق امید مختص مشترکان خانگی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: انتظار می‌رود با اجرای این طرح  ۱۰ درصد از مصارف در این بخش صرفه جویی شده و می‌توان مقادیر انرژی الکتریکی ذخیره شده را در بخش‌های مولد مانند صنعت و کشاورزی استان صرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اله داد افزود: تعرفه برق امید از دوره جدید ( آبان‌ماه سال جاری) برای مشترکان کم مصرف اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تغییر نگرش و باور مصرف ‌نندگان برق خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی، اصلاح مصرف مشترکان پرمصرف و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح برق امید محسوب می‌شود.

مهندس اله داد گفت: طبق تعرفه‌بندی، مشترکان برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند که از این میان بهای برق مصرفی گروه کم مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: مشترکانی که در ماه‌های گرم سال (خرداد تا شهریورماه ) میانگین مصرف ماهانه  یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت را داشته باشند در دسته کم مصرف، ۱۰۱ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت در زمره پرمصرف شمرده می‌شوند و برای سایر ماه‌های سال نیز مشترکانی که مصرف آن‌ها تا ۸۰ کیلووات ساعت باشد شامل مشترکان کم‌مصرف، بین ۸۱ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت طبق تعرفه‌بندی طرح برق امید مشترک پر مصرف محسوب می‌شوند.

حدود ۷۰۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می شود.

برچسب‌ها استان مرکزی انرژی برق مصرف بهینه برق شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی انرژی برق مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق استان مرکزی انرژی برق مصرف بهینه برق شركت توزيع نيروی برق اخبار کنکور کیلووات ساعت استان مرکزی برق امید کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، میرسعید سیدمتین اظهار کرد: توسعه متوازن نعمت الهی گاز در جامعه و کمک به اقشار کم‌برخوردار در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گاز است و از ۷۸۰ انشعاب رایگان اعلام شده، ۴۸۴ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام (ره)، ۱۴۳ انشعاب به خانواده‌های زیرپوشش سازمان بهزیستی و ۱۵۳ انشعاب به سایر اقشار جامعه هدف واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: با اشاره به این که این اقدام از سوی همه ادارات گاز استان انجام گرفته است، افزود: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی در صورتی که تاکنون از این امتیاز استفاده نکرده‌اند، می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از دستگاه مربوطه و ارائه آن به اداره گاز منطقه در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز استفاده کنند.
سیدمتین با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی با قرار گرفتن در سه پلکان نخست مصرف گاز از قبض رایگان برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی می‌توانند از قبض رایگان گاز بهره‌مند شوند.
وی افزود: این شرکت گاز از بدو تاسیس تا بحال به بیش از ۵۶۶ هزار مشترک خدمات ارائه می‌کند و از این تعداد ۴۲۵ هزار مشترک شهری و ۱۴۰ هزار مشترک روستایی هستند.

دیگر خبرها

  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر
  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی