Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری فیلیپین امروز (سه شنبه) گفت، به وزارت دادگستری دستور داده تا تحقیقاتی گسترده درباره فساد در تمامی آژانس‌های دولتی انجام دهد و این مساله را نیز تصدیق کرد که کشورش همچنان درگیر فساد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در سال ۲۰۱۶ در حالی پیروز انتخابات شد که شعار اصلی کارزار انتخاباتی‌اش مقابله با فساد، جرم و قاچاق مواد مخدر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دولت وی با یکسری رسوایی و اتهامات فساد و لاپوشانی در آژانس‌های دولتی شامل زندان‌ها، بیمه گر دولتی، اداره مهاجرت،‌ فرودگاه‌ها، پلیس، آژانس مبارزه با مواد مخدر و اداره گمرکات دست و پنجه نرم می‌کند که نتیجه این اتهامات، استعفای افراد عالی رتبه یا محکوم شدنشان بوده است.

دوترته امروز تفاهم نامه‌ای را به وزارت دادگستری ارائه کرد که بر اساس آن، این وزارتخانه بایستی به ناهنجاری‌ها و سوءمقررات در آژانس‌های دولتی تا پایان دوران ریاست جمهوری وی در ۲۰۲۲ بپردازد. این دستور به وزارت خانه مذکور این اختیار و قدرت را می‌دهد تا تصمیم بگیرد چه اتهاماتی باید مورد بررسی قرار گیرند و با سایر آژانس‌ها چگونه همکاری صورت گیرد.

رئیس جمهوری فیلیپین در یک سخنرانی ملی در تلویزیون گفت: کشور همچنان درگیر فساد است. تا به امروز، این روند ما را ضعیف نکرده بلکه ما را قدرتمندتر کرده است. من قول می‌دهم تا در سال‌های باقی مانده دوران ریاست جمهوری‌ام با فساد مبارزه کنم.

سال گذشته میلادی شاخص فیلیپین در شفافیت بین‌المللی مشاهدات فساد در میان ۱۸۰ کشور با ۱۴ رتبه تنزل به ۱۱۳ رسید.

دوترته صلاحیت انتخاب مجدد را ندارد، اما تحقق تعهد کارزار انتخاباتی‌اش در زمینه فساد می‌تواند به شانس جانشین منتخب وی در انتخابات ۲۰۲۲ کمک کند.

وزیر دادگستری فیلیپین نیز امروز وعده داد که وزارتخانه‌اش با سایر آژانس‌های دولتی در این تحقیقات همکاری می‌کند.

مناردو گوآرا، وزیر دادگستری فیلیپین به خبرنگاران گفت:‌ اگر کارمندان دولت خودشان و افرادی که با آنها سر و کار دارند پا پیش بگذارند و اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهند، تا فعالیت‌های فاسد را فاش کنیم و هویت عاملان را بدانیم، به ما کمک فراوانی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فيليپين آژانس های دولتی آژانس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»


به گزارش تابناک از ایسنا، وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

دیگر خبرها

  • آذر ۱۴۰۲؛ مبارزه با فساد با طعم چای دبش/ پروژه آخر: تطهیر ساواک جهنمی
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال 
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • تورنمنت جاده ابریشم |  طهماسبی سومین مدال را قطعی کرد؛ امیری فردا مبارزه می‌کند