Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ناهید خداکرمی، عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی و رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به افزایش آمار جان باختگان کرونایی در پایتخت، عنوان داشت: بر اساس آمار رسمی سازمان بهشت زهرا و مبتنی بر جواز دفن‌های صادره در این سازمان، تحت عنوان کرونا یا مشکوک به کرونا در روز جمعه، دوم آبان‌ماه، تعداد ۱۴۲ شهروند تهرانی، جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین، رکورد بیشترین جان باخته کرونایی در تهران از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا کنون در روز شنبه سوم آبان‌ماه شکسته شده و بدین ترتیب، متاسفانه تعداد ۱۶۹ شهروندا تهرانی در این روز، جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند. البته احتمالا در روز‌های یکشنبه و دوشنبه نیز با تعداد قابل توجهی از جان باختگان روبرو هستیم که تا این لحظه تجمیع و به دست ما نرسیده است. شمار جان باختگان کرونایی تهران از مرز ۱۶ هزار متوفی عبور کرده است متاسفانه، شمار مجموع متوفیان کرونایی تهران از ابتدای شیوع کرونا تا الان از مرز ۱۶ هزار نفر عبور کرده است. همچنین تا همین بازه زمانی در آمار متوفیان کرونایی، مردان، رقمی بالغ بر دو برابر زنان را به خود اختصاص داده‌اند.

بر همین اساس، بیش از ۹هزار و ۷۰۰نفر مرد و ۶هزار و ۲۵۹ نفر زن جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا در تهران از دست داده و ارزیابی‌ها حاکی از این است که شمار جان باختگان مرد بر اثر کووید در تهران به مرز ۱۰ هزار نفر رسیده باشد. نیازمند تعطیلی سخت‌گیرانه دوهفته‎‌ای در تهران هستیم ضرورت دارد که عجالتا در این شرایط، یک تعطیلی سختگیرانه دو هفته‌ای را داشته باشیم تا بعد از آن بتوان به صورت مدیریت شده‌ای نسبت به بازگشایی‌ها اقدام کرد. در غیر اینصورت، احتمال اینکه در قطع کردن زنجیره ابتلا، همچنان ناموفق باشیم، زیاد خواهد بود.

این تعطیلی دوهفته‌ای، می‌تواند فرصتی باشد تا تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران، برنامه‌های مدیریت شده‌ای را برای بازگشت کسب و کار‌ها و فعالیت‌ها به حالت طبیعی با رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی تمهید کنند تا شاهد این بی‌نظمی و تصمیمات روزمره نباشیم. وقتی تصمیماتی اتخاذ شود که هم معیشت و فعالیت‌های معقول زندگی با کرونا را در برگرفته و هم تا حدودی، تهران را از بحران کنونی خارج کند، معقول خواهد بود.

کادر درمان در این تعطیلی، فرصتی را برای بازسازی توان خود پیدا کرده و تا حدودی می‌توانند نسبت به فعالیت در آینده تجدید قوایی داشته باشند. ما علاوه بر اینکه، ظرفیت بیمارستان‌ها پر بوده و تعداد بیماران بستری بدحال‌مان بسیار زیاد شده، تعداد زیادی از کادر درمان را هم از دست داده و می‌دهیم.بیشتر بخوانید: ستاد مقابله با کرونا: منتظر شرایط سخت‌تری برای تهران هستیم جان باختن نزدیک به ۲۰ متخصص بیهوشی و ICU بر اثر کرونا نزدیک به ۲۰ نفر از متخصصین بیهوشی و مراقبت‌های ویژه جان خود را به دلیل کرونا از دست داده‌اند و این، می‌توان یک فاجعه جدی برای کشور باشد. بخصوص که ما در بخش‌های ICU به وجود این متخصصین، نیاز جدی داریم و جان باختن این تعداد از کادر درمان در این حوزه، می‌تواند نقش مخربی را در کاهش روحیه پرسنل درمانی ایفا کند.

البته، همه رشته‌ها از پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، مامایی، پرستاری و سایرین، تقریبا به صورت روزانه قربانی داده یا با ابتلا به بیماری از کار فاصله می‌گیرند. عواملی که در مجموع باعث فرسودگی شدیدی در حوزه شغلی کادر درمان شده است.

اگر تصمیمات عاجل اتخاذ نشده و مردم نیز به صورت یکپارچه برای مقابله با این ویروس اقدام نکنند، این مسئله می‌تواند تبعات جدی و نگرانی‌کننده‌ای را برای کشور به همراه داشته باشد. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران جان باختگان دست داده کادر درمان جان خود جان باختن داده اند بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۱۰ نفر در تصادف‌های جاده‌ای قم طی نوروز امسال

سرهنگ مختار پناهی  با اشاره به این که در تعداد فوتی‌ها نسبت به مدت زمان مشابه ایام نوروز سال گذشته، یک نفر افزایش داشته ایم  گفت: از این تعداد، چهار نفر در محل حادثه و ۶ نفر در بیمارستان فوت شده اند.

 رئیس پلیس راه استان قم با بیان این که خروج از جاده و واژگونی خودرو، بیشترین علت تصادف در طرح نوروزی امسال در جاده‌های استان قم است گفت: همچنین ۱۲۳ نفر در تصادف‌های جاده‌ای مجروح شده اند.

پناهی ادامه داد: تعداد مجروحان در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۹ درصد کاهش و تصادف‌های خسارتی نیز چهار درصد کاهش داشته است.

 رئیس پلیس راه استان قم با بیان این که ۴۰۵ دستگاه خودرو در سطح جاده‌های استان قم به علت تکرار تخلفات حادثه ساز، توقیف شده اند گفت: قم - گرمسار، قم - نیزار و دستجرد، بیشترین محور‌های استان از لحاظ تصادف بوده است.

پناهی همچنین با اشاره به این که هم اکنون وضعیت ترافیک در جاده‌های قم نیمه سنگین و روان است، به رانندگان توصیه کرد حتما پس از ۲ ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند و ضمن پرهیز از عجله و شتاب، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی نمایند.

  رئیس پلیس راه استان قم در پایان گفت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس، تعداد هفت میلیون و ۵۴۳ هزار تردد در سطح جاده‌های استان قم صورت گرفته که ۲ میلیون و ۸۷ هزار خودرو وارد شهر قم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نارضایتی شهروندان تهرانی از لایه روبی نشدن مسیل رودبار + فیلم
  • اسکان ۱۷ هزار مسافر در مدارس و مراکز اقامتی فرهنگیان پایتخت
  • افزایش نسبی دما تا شنبه در پایتخت/ وزش باد شدید
  • هشدار به تهرانی ها؛ وزش باد شدید در پایتخت
  • رکورد بازدید از برج آزادی شکست
  • برج آزادی رکورد بازدید را شکست
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • صدور هشدار زرد / وزش باد شدید در پایتخت در راه است
  • جان باختن ۱۰ نفر در تصادف‌های جاده‌ای قم طی نوروز امسال
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست