Web Analytics Made Easy - Statcounter

از گذشته تا به امروز، شیشه رنگی نقش بسیار مهمی در زیبایی معماری بناهای ایرانی ایفا کرده است. از این رو می توان برای زیبایی بخشیدن به فضای خانه های خود، از شیشه رنگی استفاده کنید.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، از گذشته تا به امروز، شیشه رنگی نقش بسیار مهمی در زیبایی معماری بناهای ایرانی ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو می توان برای زیبایی بخشیدن به فضای خانه های خود، از شیشه رنگی استفاده کنید. در ادوار گذشته از شیشه های رنگی جهت مزین کردن فضاهای چون مساجد، کاخ ها و تالارها استفاده می شد. از این رو شیشه های رنگی می تواند پلی ایجاد کند بین معماری سنتی و معماری مدرن، که به آن معماری تلفیقی گفته می شود.
امروزه با توجه به انواع شیشه های رنگی، از آن ها در فضاهای داخلی ساختمان ها و فضاهای بیرونی آن ها نیز استفاده می شود. شیشه های رنگی از گذشته تا به امروز، با هدف گرما بخشیدن به فضای داخل خانه استفاده شده است. با استفاده از این نوع شیشه ها، می توانید به فضای خود آرامش را هدیه کنید، تا زمانی که از یک روز شلوغ و پرکار به خانه پناه می برید، سراسر وجودتان از یک آرامش اصیل سرشار شود.

کاربرد تحسین برانگیز شیشه رنگی در معماری امروزی

شیشه های رنگی در معماری امروزی نقش پررنگ و برجسته ای را ایفا کرده است. از این رو ما قصد داریم تا کاربردهای مختلف این نوع شیشه ها، بر روی زندگی، روان و خانه شما، برای شما تشریح کنیم تا شما از فواید این نوع شیشه ها آگاه شوید.

استفاده از شیشه رنگی ها در ورودی منازل

در گذشته برای ایجاد کردن حس آرامش در فردی که وارد خانه می شد، فضاهای ورودی خانه ها و مساجد را، با شیشه های رنگی تزیین می کردند، تا زمانی که فرد وارد مکان جدید می شود، احساسات بد ناشی از فعالیت یک روز خسته کننده را پشت در بگذارد، و با آرامش و گشاده رویی وارد فضای منزل شود. از این رو اگر به معماری تلفیقی علاقه مند هستید، می توانید برای ایجاد این فضا از عناصر کلاسیک برای ایجاد کردن این نوع فضا استفاده کنید. بنابراین استفاده از شیشه رنگی ها می تواند، در ورودی منازل شما، حس آرامش را به شما هدیه کند.

پنجره های شیشه رنگی، فضای نشیمن

پنجره بعضی از خانه ها مستقیما به سمت نور جنوب قرار گرفته است، که همین موضوع سبب می شود که در ساعات ابتدایی روز میزان تابش نور آفتاب به داخل خانه، بسیار زیاد و آزار دهنده باشد، از این رو پیشنهاد ما، برای برطرف کردن این مشکل استفاده از شیشه های رنگی در پنجره های روبه به نشیمن خانه شما است.

پا گیر شدن شیشه رنگی ها در اکسسوری ها

امروزه به دلیل تمایل افراد به استفاده از لوازم جانبیِ تزیینی، طراحان درصدد ایجاد طرح های جدید با شیشه های رنگی هستند. تا زمانی که افراد این وسایل جانبی را مورد استفاده قرار می دهند، به دلیل بازی رنگ ها و بازتاب نور از آن، حس لذت بخشی را دریافت می کنند.

مدرن ترین نوع شیشه رنگی ها در خانه شما نقش آفرینی می کند!

امروزه بسیاری از افراد، تمایل زیادی دارند، که از شیشه های رنگی در طراحی داخلی منازل خود استفاده کنند. در این میان برای دیزاین فضای داخلی خانه خود می توانید از شیشه رنگی های لاکوبل، استفاده کنید. شیشه های لاکوبل از بروزترین متدهای روز دنیا فرآوری شده است، و جزو مدرن ترین شیشه های رنگی در طراحی های داخلی منازل به شمار می رود. در این میان می توانیم به برخی از خصوصیات مهم فنی این شیشه منحصر به فرد اشاره کنیم.
⦁ این شیشه ها در ابتدا قبل از رنگ آمیزی، به صورت شیشه هایی هستند، که باید براساس نیاز مشتری برش بخورند، که این برش ها اغلب به صورت فارسی بر، سینوسی، راسته، الگویی و الگوبری انجام می شود.
⦁ این نوع شیشه ها، پس از برش باید توسط ابزار الماسی (Diamond) لبه گیری شوند، تا گوشه تیز شیشه آسیب جسمانی به افراد نزند.
⦁ در گام بعدی مسئول کنترل کیفی باید شیشه را بررسی کند، تا اگر در این فرایندها شیشه دچار مشکل شده بود آن را از خط تولید حذف کند.
⦁ در مرحله بعد، فرایند رنگ آمیزی، این نوع شیشه ها بدین گونه است که، از دستگاه های پیشرفته رولر کوتد یا رنگ های واتر بیس استفاده می شود، که این رنگ ها باعث می شوند، که رنگ از شفافیت و کیفیت بالایی برخورددار شود.
چنانچه در این فرایند، در هریک از این مراحل شیشه دچار مشکل شده باشد، مسئول کنترل کیفی وظیفه دارد، که آن شیشه را از خط تولید حذف کند.

کاربردهای مهم، شیشه های لاکوبل در معماری داخلی منازل شما

شیشه های لاکوبل به دلیل کاربرد آن در معماری داخلی منازل از اهمیت بالایی برخورددار است. که در این مقاله قصد داریم که شما را، با کاربرد های مهم شیشه های رنگی لاکوبل، آشنا سازیم.
⦁ برای پر کردن فضای بین دو کابینت، از شیشه های لاکوبل استفاده کنید.

⦁ شما می تونید برای زیبا کردن دیوار پوش های فضاهای اداری خود، از شیشه های رنگی لاکوبل استفاده کنید.
⦁ برای زیبا نمایان کردن، فضای فروشگاه خود می توانید از دیوار پوش های لاکوبل استفاده کنید، تا فضای مغازه شما مجلل به نظر بیاید.

جمع بندی

ما در این مقاله درباره ویژگی های منحصر به فرد شیشه های رنگی به طور کامل صحبت کردیم. از این رو اگر قصد دارید تا فضای خانه خود را، با عناصر دکوراتیو طراحی کنید. بهتر است در گام اول نوع دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید، که اگر قصد دارید تا در خانه خود سبک تلفیقی به چشم بخورد، بهتر است از المان شیشه رنگی در طراحی دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. از این رو شما می توانید برای انتخاب و خرید شیشه رنگی های مرغوب و با کیفیت، از محصولات صنایع شیشه ایران لاکوبل استفاده کنید. صنایع شیشه ایران لاکوبل قصد دارد، تا با ارائه بهترین کیفیت در تولید شیشه های رنگی لاکوبل، در همه موارد نیازهای کاربران خود را پاسخ دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیشه رنگی در و پنجره معماری ایرانی شیشه های رنگی شیشه های رنگی شیشه های لاکوبل نوع شیشه ها شیشه رنگی ها شیشه رنگی داخلی منازل خانه خود خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)

عصر ایران - طراح داخلی و طراح Kseniia Kolesnikova، خانه شیشه ای را به عنوان یک اقامتگاه مستطیلی که میان ارتفاعات سنگی کوه قرار گرفته است، به تصور می کشد.

این سازه که به لطف مجموعه ای از ستون های غوطه ور در آب بر فراز یک دریاچه شناور است، شامل بخش هایی از یک کانتینر حمل بار است که تقریبا به طور کامل با پانل های شیشه ای بزرگ پوشانده شده اند و به مناظر بدوی و سورئال اجازه می دهند تا بخشی از فضاهای زندگی داخلی باشند.

Kolesnikova نمای بیرونی را با یک پوسته فلزی زنگ‌ زده پوشانده که از خانه ‌های ماهیگیری کوچک الهام گرفته شده است.

فضای داخلی خانه شیشه ای از یک پالت رنگی یکپارچه و از جنس شن و ماسه و سفال ساخته شده است. مصالح اصلی مورد استفاده سنگ طبیعی (مرمر، تراورتن) و چوب هستند.

طراح فضا را به سه قسمت اصلی تقسیم می‌ کند: اتاق نشیمن-آشپزخانه با یک فضای مخصوص چایخوری، اتاق مطالعه و حمام در مرکز و یک اتاق خواب با حمام مجزا. لازم به ذکر است که دو قسمت مخالف هم بدون هیچ پارتیشنی به کوه متصل می شوند و به طبیعت اجازه می دهند تا نه تنها از پنجره ها بلکه از دل خانه نیز به فضای زندگی نفوذ کند.

کفپوش های شنی که یادآور باغ‌ های سنتی ژاپنی هستند، اتاق چایخوری و فضای استراحت اتاق خواب را پر می‌ کنند. در همین حال، یک فانوس به سبک ژاپنی نیز چراغ روشنایی فضای چایخوری را شکل می دهد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: این خانه مخصوص افرادی است که از دنیا خسته شده اند! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • معرفی کابینت های جدید
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)