Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@06:35:02 GMT

علت افزایش مرگ‌ومیر بیماران کرونایی در ایران چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۸۴۲۶

علت افزایش مرگ‌ومیر بیماران کرونایی در ایران چیست؟

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر کرونا ۳۰ درصد از ظرفیت قابل بستری در بخش‌های مختلف را به خود اختصاص داده است، درباره چرایی بالا بودن مرگ ومیر ناشی از کرونا در سطح کشورمان توضیح داد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دکتر نادر توکلی با بیان این که شرایط کرونا در تهران مناسب نیست، اظهار کرد: در استان تهران از ۱۷۵ بیمارستان، حدود ۱۰۰ بیمارستان در سطح شهرستان‌های استان تهران و ۶۵ بیمارستان در شهر تهران، به‌طور مستقیم با درمان بیماران کووید ۱۹ درگیرند و بقیه بیمارستان‌ها نیز به طور غیرمستقیم با این بیماری درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با ارائه مثالی ادامه داد: بیماری که در یک مرکز تک تخصصی با مشکل قلبی مراجعه می‌کند، ممکن است همزمان به کووید ۱۹ نیز آلوده باشد یا فردی که تصادف می‌کند ممکن است همزمان به کرونا نیز آلوده باشد بنابراین تعدادی بیمار آلوده به کرونا نیز به دلیل بیماری‌های دیگر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و این امر، سایر بیمارستان‌ها را نیز به‌صورت غیرمستقیم، درگیر کرونا می‌کند.

توکلی درباره آمار بستری کرونا در تهران تصریح کرد: بالغ بر ۵۵۰۰ نفر در تهران بستری هستند که این تعداد، ۳۰ درصد از ظرفیت قابل بستری در بخش‌های مختلف را به خود اختصاص داده است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که وضعیت بیمارستان‌ها به‌صورت روزانه مدیریت می‌شود، متذکر شد: با همکاری اورژانس تهران، بر اساس نواحی مختلف جغرافیایی شهر، بیماران را در شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز تهران، توزیع می‌کنیم و با عدم پذیرش بیمار، مواجه نیستیم، اما وقتی بیمار وارد بخش اورژانس بیمارستان می‌شود، متخصصین اورژانس بیمار را ویزیت می‌کنند و ممکن است در بخش بستری تخت خالی موجود نباشد و بیمار در اورژانس می‌ماند تا بنا به صلاحدید، تخت‌های جدیدی به کرونا اختصاص یابد یا بخش‌های غیرکووید به بخش‌های کووید تبدیل شوند.

وی با بیان این که تعداد بستری‌ها بالاست، خاطرنشان کرد: این که عنوان می‌شود مرگ و میر کرونا بالاست؛ به این دلیل است که تعداد افراد آلوده بالاست، اما از همه افراد آلوده، تست پی سی آر گرفته نمی‌شود و بیشتر از افرادی تست گرفته می‌شود که علامت دار یا دارای علائم شدید بیماری هستند و بنابراین نسبت مرگ ومیر به تعداد افراد مبتلا، بالا به نظر می‌رسد.

توکلی تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که در بیماری کرونا وجود دارد، این است که علائم تدریجی شروع می‌شود و افراد، بسیاری از علائم مانند سردرد، خستگی، کوفتگی و تهوع را ناشی از خستگی و فشار کاری روزانه تلقی می‌کنند و از بیماری غافل می‌شوند بنابراین آنچه اهمیت دارد این است که افراد بدانند در صورت مشاهده هرگونه علائم مانند سردرد، تهوع، بی اشتهایی، کوفتگی و نه لزوماً تنگی نفس، شک به ابتلا به کووید ۱۹ بسیار بالاست.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: افراد دارای علائم باید در وهله اول به کلینیک‌های سرپایی، درمانگاه‌ها و مراکز سرپایی کرونا مراجعه کنند و نباید در نخستین مرحله به بیمارستان‌ها مراجعه کنند البته در صورتی که افراد به تنگی نفس مبتلا شوند باید به بیمارستان مراجعه کنند.

توکلی یادآور شد: بدحال شدن بیماران کرونایی، عمدتاً در هفته دوم بیماری رخ می‌دهد و در هفته اول، ممکن است سیر بیماری آرام باشد و در هفته دوم، افراد دچار عارضه شوند؛ مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که افراد، عموماً در هفته اول متوجه ابتلای خود به بیماری نمی‌شوند و به سرکار می‌روند؛ استرس و فشار کاری و استراحت نکردن، می‌تواند باعث افزایش وخامت بیماری شود و بنابراین افرادی که حتی علائم خفیف دارند باید حتماً خواب خوب، استراحت کافی و تغذیه مناسب داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا شیوع کرونا مرگ و میر کرونا بیمارستان ها شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد

ایتنا - پژوهش‌ها نشان می‌دهد ساعات کار نامعقول ممکن است احتمال افسردگی و بیماری مزمن را افزایش دهد.
بر اساس بررسی جدیدی که در پلاس وان (PLOS One) منتشر شده است، پژوهش نشان می‌دهد که کار کردن شب دیروقت و برنامه‌های کاری نامعقول در جوانی ممکن است به افزایش خطر ابتلا به افسردگی و ضعف سلامت در دوره میانسالی منجر شود.

ون جویی هان، استاد دانشگاه نیویورک و نویسنده این پژوهش، پس از سه دهه بررسی برنامه کاری و الگوی خواب ۷۰۰۰ آمریکایی، متوجه شد که فقط یک‌چهارم افراد شرکت‌کننده طی روز و در ساعات منظم کار می‌کردند.

از افراد شرکت‌کننده در پژوهش از سن ۲۲ تا ۵۰ سالگی مصاحبه گرفته شد، و سه‌چهارم جامعه نمونه پژوهش کارگران آمریکایی متولد دهه ۱۹۶۰ بودند. برخلاف کارگرانی که روزکار بودند، کارگرانی که وقتی جوان‌تر بودند شیفت کاری شب یا چرخشی داشتند در نهایت گزارش دادند با مشکل خواب دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند و بیشتر احتمال داشت در سن ۵۰ دچار بیماری و افسردگی شوند.

هان پس از دهه‌ها ساعات کاری طولانی و ذهنیت فرهنگ سخت‌کوشی، وقتی ۴۰ ساله بود پزشک به او گفت سن بیولوژیکی‌اش ۶۰ ساله است. این مسئله سبب شد تا تحقیق کند آیا ساعات کار طولانی می‌تواند اثر بلندمدت بر سلامت داشته باشد.

هان در مصاحبه‌ای روی زوم به ان‌پی‌آر (NPR) گفت: «کار دارد ما را بیمار و بیچاره می‌کند. کار قرار است به ما امکان جمع‌آوری منابع بدهد. اما برای بسیاری از افراد، کارشان به آن‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. آن‌ها در واقعا به مرور زمان نزارتر و نزارتر می‌شوند.»

 

هان گفت ابراز امیدواری کرد پژوهش او «منابعی فراهم کند تا به افراد کمک کند وقتی به‌دلیل کار از لحاظ جسمی خسته و از لحاظ احساسی تحلیل رفته‌اند، زندگی شاد و سالمی داشته باشند.»

هان متذکر شد: «می‌توانیم بگوییم که آن‌ها داوطلبانه می‌خواهند ساعات طولانی کار کنند، اما در واقعیت، مسئله ساعات طولانی کار کردن داوطلبانه نیست. آن‌ها احساس می‌کنند که فرهنگ کار از آن‌ها می‌خواهد که ساعات طولانی کار کنند، وگرنه ممکن است مجازات شوند.»

یافته‌های پژوهش او نشان داد کسانی که استراحت مناسب را فدای کار کرده بودند از لحاظ آماری بیشتر احتمال داشت به افسردگی یا مشکلات سلامت دچار شوند.

او گفت: «وقتی کار به یک عامل استرس‌زای روزمره تبدیل می‌شود، پیامدهایش برای سلامت از آن نوعی است که می‌توانید انتظار داشته باشید ۳۰ سال بعد ببینید.»

این پژوهش ممکن است ارتباط شب‌کاری و شیفت‌های چرخشی با کم‌خوابی و ضعف سلامت را نشان دهد، اما نتوانسته است شواهد محکمی بیابد که یکی عامل مستقیم دیگری است. با وجود این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا متذکر شده است که خواب ناکافی می‌تواند به افزایش احتمال بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و چاقی منجر شود.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر