Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از مخزن مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، جمع‌آوری اسناد و ثبت و ضبط جلسات فرماندهان در دوران دفاع مقدس را نشانه آینده‌نگری و هوشمندی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دوشنبه پنجم آبان، علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مخزن و آرشیو اسنادی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولایتی پس از بازدید مخزن اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، فعالیت این مرکز را بسیار مهم و بزرگ برشمرد و گفتند: ملت ایران در طول تاریخ تجربیات زیادی را کسب کرده است ولی متأسفانه تاریخ ما را دیگران بر اساس آنچه خود می‌خواستند، نوشته‌اند و در این میان مردم ایران مظلوم واقع‌شده‌اند.

وی جمع‌آوری اسناد و ثبت و ضبط جلسات فرمانده هان در دوران دفاع مقدس را نشانه نقش روشن سپاه در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: خوشبختانه سپاه پاسداران با جمع‌آوری این اسناد در دوران دفاع مقدس توانسته است نقص تجربه‌نگاری به‌طور کامل برطرف کند.

در این بازدید طبق توافقی که بین علی‌اکبر ولایتی و سردار علی‌محمد نائینی ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس صورت گرفت، یادداشت‌های ولایتی که در حوزه دیپلماسی خارجی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و به‌صورت روزانه نوشته‌شده، توسط مرکز منتشر خواهد شد.

همچنین در این جلسه قرار شد تاریخ شفاهی ولایتی و نقش ایشان در دوران دفاع مقدس توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار فرهنگ دوست از یادگاران دوران دفاع مقدس در سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پادگان آموزشی نبی اکرم میبد، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل با بحران‌های گوناگونی در کشورمواجه بود افزود: سپاه پاسداران در بین همه نیرو‌های مسلح، همه انقلاب بود و توانست در ختم قائله‌های کردستان، خلق عرب، سیستان و بلوچستان تا دفاع مقدس نقش ممتازی را ایفا کند.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمایت همه جانبه امام (ره) محکم و استوار ایستاد و امروز به راحتی و بدون ترس، رژیم غاصب صهیونیستی را زیر موشک می‌گیرد.
سردار فرهنگ دوست گفت: با وجود اینکه همه ابرقدرت‌ها اعم از امریکا، انگلیس، فرانسه، اردن و کشور‌های منطقه دست به دست هم دادند تا جلوی موشک‌های ایران به رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما نتوانستند.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اگر مشارکت مردم و بسیج نبود جنگ هرگز تمام نمی‌شد و شکست می‌خوردیم گفت: امروز افتخار ما پاسداران برخلاف نیرو‌های نظامی دنیا، این است که درکنار هر سه نفر یک نفر پاسدار به شهادت رسیده است.
وی پیروزی از ولایت و رهبری، رعایت عفاف و حجاب و احیاء عزاداری‌های سنتی را سه اصل مهم در سعادت جامعه و کشور خواند و گفت: اگر از ولایت و رهبری پیروی نکنیم کشور به مشکل بر می‌خورد و کسانی که حجاب را رعایت نکنند پا روی خون شهدا می‌گذارند و باید سپاه هم در ماموریت‌های خود با توکل به خدا و ولایت پذیری از ولی فقیه و رهبری، راه شهداء را محکم‌تر از همیشه ادامه دهند.
در پایان این همایش به تعدادی از کادر آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردوشی اعطاء شد.

دیگر خبرها

  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • دستور دادستان مرکز لرستان نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است
  • ۵۰ یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است
  • جوابیه مرکز اسناد دفاع مقدس به نوشته علی نورآبادی درمورد تاریخ شفاهی فرماندهان جنگ