Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:21:53 GMT

بازار مسکن درجا زد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۸۴۶۷

بازار مسکن درجا زد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به کاهش یک درصدی خرید و فروش ملک در پایتخت نسبت به ماه قبل گفت: به دلیل نوسان قیمت ها متقاضیان توان خرید ندارند و وضعیت کسادی در بازار مسکن حاکم است.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مهرماه سال جاری ۶۴ هزار و ۴۴۷ فقره خرید و فروش ملک در کشور انجام شده که نسبت به ماه قبل دو درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهر تهران نیز در مهرماه ۱۳۹۹ بالغ بر  ۹۸۴۰ قرارداد خرید و فروش ملک به امضا رسیده که از کاهش یک درصد نسبت به شهریور امسال و افزایش ۱۲۹ درصد نسبت به مهر ماه پارسال حکایت دارد.

خسروی درباره آمار بازار اجاره هم گفت: در مهرماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۴۷ هزار و ۱۵۳ اجاره نامه در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ درصد و ۲۰۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران همچنین با اشاره به آمار قراردادهای اجاره در پایتخت تصریح کرد:  مهر ماه امسال ۱۸ هزار و ۴۳۶ اجاره نامه در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به شهریور سال جاری ۲۶ درصد کاهش و نسبت به مهر ماه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

خسروی با بیان اینکه آمار ها نشان می دهد معاملات مسکن در مهر ماه تفاوت چندانی با شهریورماه نداشته و به نوعی درجا زده است گفت: به دلیل نوسانات قیمت مسکن ناشی از تاثیر بازارهای موازی، متقاضیان توان خرید ندارند که این مسئله تاثیر منفی بر معاملات‌ گذاشته است.

وی بخش مسکن را پیشران دیگر حوزه‌های اقتصادی دانست و گفت: برای ایجاد تحرک در سطح اقتصاد کلان باید به بازار مسکن و حوزه ساخت و ساز توجه شود؛ زیرا این بخش ظرفیت بالایی در اشتغال کشور دارد و از سوی دیگر با مسئله خانه دار شدن مردم در ارتباط است.  بنابراین نباید شرایطی ایجاد کنیم که بازار مسکن به سمت رکود برود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار مسکن نسبت به ماه بازار مسکن مهر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشبینی دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران از انفجار قیمت مسکن در آینده؟

بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ با استفاده از سیاست‌های انقباضی دولت، ثبات و کاهش قیمتی نسبی را تجربه کرده است. اتفاقی که برخی از کارشناسان آن را مضر می‌دانند و برخی دیگر از کارشناسان آن را فرصتی می‌دانند تا دولت با استفاده از آن سامانی به بازار مسکن ببخشد. دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران  گفت: «اکنون قیمت مسکن مثل یک فنر جمع شده است. دولت باید از این فرصت پایین ماندن قیمت، بهترین استفاد را ببرد و راهکاری بیاندیشد.»

به گزارش تجارت‌نیوز، رکود بازیگر اصلی بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ بود و همین عامل نیز باعث شد قیمت‌ها کاهشی نسبی را تجربه کنند. سعید لطفی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره روند قیمت مسکن درسال ۱۴۰۲ به «تجارت‌نیوز» گفت: «درست است که سال ۱۴۰۲ قیمت‌ها پایین بود، اما بر اساس دستور پادگانی این اتفاق افتاد. دولت تولید مسکن انجام نداده بود که بتوان گفت با تاثیر از این تولید، قیمت‌ها نیز کاهشی شده است.»

وی افزود: «قیمت دلار ثابت بود و این موضوع از سیاست‌های دولت به‌شمار می‌آمد. درست است که این ثبات قیمت دلار باعث شد قیمت مسکن کاهش یابد، اما از سوی دیگر قدرت اقتصادی مردم نیز پایین است و به همین دلیل معاملات زیادی در بازار صورت نگرفت، مگر اینکه کسی نیاز مبرم به فروش یا جابه‌جایی داشت.»

دولت باید از فرصت ثبات قیمت مسکن استفاده کند

لطفی در خصوص عقب‌نشینی قیمت مسکن عنوان کرد: «اکنون قیمت مسکن مثل یک فنر جمع شده است. دولت باید از این فرصت پایین ماندن قیمت، بهترین استفاده را ببرد و راهکاری بیاندیشد و سیاستی در پیش بگیرد.»

وی افزود: «دولت باید تا آنجا تسهیل‌گری در روند دریافت وام انجام دهد تا خانه‌اولی‌ها وارد چرخه خرید بازار مسکن شوند. یعنی کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند می‌خواهند خانه بخرند توانایی خرید یک خانه‌خانه کوچک‌متراژ را داشته باشند. همه سیاست‌ها نباید منتهی به خانه‌های بزرگ‌متراژ باشد که اقشار کم‌درآمد در وضعیت بدتری قرار بگیرند.»

او اظهار کرد: «زمانی که تسهیل‌گیری انجام شود تا خانه‌اولی‌هایی که توان خرید بالایی ندارند بتوانند وارد چرخه خرید شوند، می‌توان گفت کار دولت، کار درستی بوده است.»

این بخش از گفت‌وگوی دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران در ویدئوی همین گزارش قابل مشاهده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • پیشبینی دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران از انفجار قیمت مسکن در آینده؟