Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله به یک نقطه نظامی مهم در فرودگاه سعودی «ابها» خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد که فرودگاه سعودی «ابها» (در جنوب عربستان سعودی) بار دیگر هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.
یحیی سریع در این ارتباط گفت که نیروی هوایی یمن، صبح امروز، در یک عملیات هجومی یک نقطه نظامی مهم در فرودگاه ابها را هدف قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سریع در ادامه گفت که این حمله با پهپادهای «قاصف 2k» صورت گرفته است و برخورد مستقیم بوده است.
او در ادامه تأکید کرد که عملیات‌های نظامی ارتش یمن علیه متجاوزان سعودی و محاصره این کشور ادامه دارد.

ترور وزیر ورزش و جوانان یمن
وزارت کشور یمن اعلام کرد حسین زید وزیر جوانان و ورزش این کشور در پی عملیات نیرو‌های جنایتکار وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در صنعا به شهادت رسید.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، وزارت کشور یمن اعلام کرد حسین زید وزیر جوانان و ورزش این کشور در پی عملیات نیرو‌های جنایتکار وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی در صنعا پایتخت یمن به شهادت رسید.
وزارت کشور یمن اعلام کرد: دختر وزیر جوانان و ورزش راننده این خودرو بود و بر اثر تیراندازی به شدت زخمی شده است.
وزارت کشور یمن تصریح کرد: ترور حسن زید اقدامی جنایتکارانه بود که در چارچوب طرح‌های تجاوزکارانه برای هدف قرار دادن شخصیت‌ها و نیرو‌های ملی انجام شد و تحقیقات درخصوص این عملیات انجام می‌شود تا عاملان جنایتکار این عملیات به دستگاه قضایی تحویل داده شوند.
شبکه المیادین هم اعلام کرد ، حسن زید وزیر جوانان و ورزش دولت صنعا در یمن به سبب شدت جراحات ناشی از سوء قصد صبح امروز، جان باخت.
پیش تر شبکه الجزیره در خبری فوری به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرده بود به حسن زید وزیر جوانان و ورزش در دولت انصارالله یمن سوء قصد شد.
شبکه تلویزیونی المسیره در خبری فوری گزارش داد: وزارت کشور یمن اعلام کرد نیرو‌های جنایتکار با قرار گرفتن در مسیر خودروی وزیر جوانان و ورزش به سمت آن تیراندازی کردند.

هشدار سازمان ملل درباره سوء تغذیه کودکان یمنی
سازمان ملل متحد نسبت به افزایش میانگین گرسنگی و سوء تغذیۀ کودکان در یمن ناشی از تجاوز نظامی عربستان سعودی هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز؛ سازمان ملل متحد روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد، بخش‌هایی از یمن شاهد بالاترین سطح از سوء تغذیه را در کودکان شاهد است و هشدار‌ها را درباره نزدیک شدن این کشور به بحران وخیم امنیت غذایی افزایش می‌دهد.
در این گزارش آمده است که سوء تغذیه در یمن در سال 2020 وخیم‌تر شد چرا که شیوع بیماری همه گیر کووید-19، سیل  و کمبود قابل توجه بودجه به علت کاهش کمک‌های سال جاری، وضعیت گرسنگی را پس از تقریبا 6 سال از حمله عربستان به یمن وخیم‌تر کرده است.
"لیزه گراند"، هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل برای یمن گفت ”ما از ماه ژوئیه هشدار داده ایم که یمن در آستانه یک بحران فاجعه بار امنیت غذایی قرار دارد. اگر اکنون جنگ به پایان نرسد، در حال نزدیک شدن به وضعیت غیرقابل برگشت هستیم و با خطر از دست دادن یک نسل کامل از کودکان خردسال یمن مواجه هستیم. “
براساس تجزیه و تحلیل طبقه‌بندی یکپارچه فاز امنیت غذایی (IPC) در جنوب یمن، موارد سوء تغذیه حاد در کودکان زیر پنج سال در سال 2020 حدود 10 درصد افزایش یافته و به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.
موارد کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید 15 ممیز 5 دهم درصد افزایش یافت و حداقل یک چهارم میلیون زن باردار یا شیرده نیز نیاز به درمان سوء تغذیه دارند.
حدود یک میلیون و 400 هزار کودک زیر 5 سال در جنوب یمن زندگی می‌کنند.
سازمان ملل متحد می‌گوید یمن شاهد بزرگترین بحران بشردوستانه در جهان است که 80 درصد مردم به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند.
این سازمان گفت که برای تقویت برنامه‌های تغذیه‌ای به 50 میلیون دلار نیاز دارد.
تجاوز نظامی عربستان و هم پیمانانش به کشور فقیر یمن از مارس 2015 آغاز شده و در این حملات بیش از 11 هزار یمنی کشته و هزاران نفر زخمی و بسیاری از تاسیسات و مراکز درمانی و آموزشی و خدماتی یمن تخریب شده اند.

سفیر جدید ایران در یمن رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرد
سفیر جدید ایران در یمن، رونوشتی از استوارنامه خود را تسلیم وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن کرد.
«حسن ایرلو» سفیر جدید ایران در یمن، امروز سه‌شنبه، با «هشام شرف» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) دیدار کرد.
وبگاه خبری «الوفاق نیوز» (یمن) به نقل از یک «منبع مطلع» نوشت، حسن ایرلو امروز [رونوشت] استوارنامه خود را تسلیم هشام شرف کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن زید وزیر جوانان و ورزش سازمان ملل سوء تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال

طبق برآورد ها ۸۳ درصد کودکان خیابان از اتباع هستند که بین آنها فراوانی افغانستانی‌ها بیشتر است و بیش از ۶۰ درصد از آنها اتباع غیرمجاز هستند.

برخی از کارشناسان بر این باورند نبود نظارت کافی بر انبوه اتباع غیرمجاز و اینکه آنها به طور عمده از اقشار پایین هستند، بر شمار کودکان کار افزوده است. این اتباع اعتقادی به دوره کودکی ندارند و این فرهنگ بین آنها رایج است که فرزند از کودکی باید برای خانواده درآمد کسب کند. از سوی دیگر داشتن فرزند زیاد بین اتباع خارجی سبب‌شده نتوانند مخارج روزانه خود را تامین کنند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور بیش از ۴۴ یا ۴۵ درصد از کودکان کار با بُعد خانوار بین ۴ تا ۶ نفر هستند. ۲۰ نهاد دولتی و غیردولتی در کشور متولی احقاق حقوق کودکان هستند اما رویکرد نادرست یا ترک فعل آنها سبب شده ساماندهی کودکان کار تا به این اندازه طولانی شده و ۲۰ سال به درازا کشیده است؛ طرح‌های جمع‌آوری یا ساماندهی کودکان تاکنون موفق عمل نکرده‌اند زیرا برخورد هدفمندی با کودکان اتباع و خانواده‌های آنها صورت نمی‌گیرد.

به گفته «آرزو فتحی» معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و باز توانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر از کودکان کار و خیابان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه، خدمات متنوع این سازمان را دریافت می‌کنند. ۶۳ مرکز نگهداری روزانه و ۲۹ مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان در کشور فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد