Web Analytics Made Easy - Statcounter

در همایش ملی دانش آموزی پنجاه هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، از دو دانش آموز نخبه خراسان رضوی با اهدا جایزه البرز تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس و به صورت همزمان در تهران و ۲۰ مرکز استان از جمله استان خراسان رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۱ برگزیده در همایش ملی بنیاد فرهنگی البرز

در این همایش ابتدا حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: در سال جاری شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا منجر به لغو بسیاری از همایش ها و جشنواره های معتبر علمی و فرهنگی شد اما با وجود تمام دشواری ها و محدودیت ها بنیاد فرهنگی البرز به عنوان متولی با سابقه ترین جایزه علمی کشور خود را موظف به اجرای این مهم دانست.

وی افزود: این بنیاد تمامی اهتمام خود را بر انجام آن گمارد تا ضمن تحقق نیت مترقی واقف و ترویج فرهنگ وقف علم و فناوری به نحو شایسته ای مقام علم و جایگاه آنان را که در مسیر کسب دانش تلاش می کنند گرامی داشته و مورد تشویق قرار گیرند.

ارشدی اظهار داشت: با هدف پیشگیری از تجمع و بهداشت همگانی این همایش بدون مشارکت مدعوین و با حضور محدود برگزیدگان تهرانی و استان های همجوار و ۲۰ استان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برگزیدگان سایر استان ها با حضور در محل اوقاف استان خود مورد تقدیر قرار می گیرند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز بیان کرد: در این همایش گزینش انتخاب و معرفی برگزیدگان بر اساس ضوابط و معیارهای معین صورت می گیرد و در نهایت ۵۱ نفر به عنوان برگزیدگان این دوره انتخاب شده اند.

تغییر شکل جغرافیای علمی با تلاش دانش اموزان

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: ما افتخار می کنیم که در محضر دانشمندان آینده کشور هستیم چرا که دانشمندان می توانند اوضاع جهان را تعییر دهند.

وی با اشاره به آیات قرآن در این خصوص گفت: قرآن ماهیت علم را از مقوله نور می داند و می فرماید علم نوری است که خدا در قلب کسی که بخواهد قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی با بیان اینکه ارزش علم به معلوم شما دانش اموزان برگزیده ربط دارد؛ افزود: فردی که به وجود فکر می کند فیلسوف می گویند و امروز به الهیونی که دارای فلسفه الهی هستند، فیلسوف الهی میگویند.

وی با اشاره به آیات قران که می فرماید کسی که جهل دارد در ظلمت است و ظلمت با نور برابر نیست؛ گفت: علم سرچشمه زهد، ایمان، تقوا، قدرت، پیشرفت های مادی، صبر و شکیبایی و ترس از خدا است.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی خطاب به برگزیدگان بنیاد البرز گفت: آینده برای شما و از آن شماست و شکل جغرافیای علمی با تلاش شما برگزیدگان تغییر می کند.

 وی با اشاره به وقف های علمی اوقاف؛ اظهار داشت: وقف علمی تجهیزات پزشکی در فارس که کارشان تولید ایمپلنت های استخوانی است و در آینده اصلی ترین فاز کارخانه ساخته می شود.

وی به کارهای مشارکتی اوقاف در جهت پیشرفت کشور در زمینه علمی اشاره کرد و افزود: برای حفظ انرژی های فسیلی با دانشگاه صنعتی شریف قرارداد ساخت موتورهای برقی امضا کردیم که موجب کاهش آلودگی زیست محیطی و صرفه جویی می شود و همچنین در زمینه تجهیزات پزشکی عمل قلب باز نیز اوقاف مشارکت داشته است.

همچنین در ادامه همایش بنیاد فرهنگی البرز، حجت الاسلام و المسلمین حاجی علی اکبری، نماینده ولی فقیه در اتحادیه اتجمن های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: برگزاری این همایش حاصل ابتکار یک انسان فهیم از یک سو به عنوان واقف و از سوی دیگر همت جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: این موفقیت می تواند با همت مضاعف شما حفظ، تکرار، تکثیر شود و ارتقا پیدا کند .

وی به برگزیدگان همایش بنیاد البرز توصیه کرد: نماز را در دستور کار خود قرار دهید و خطر این است که گرفتار بی مراقبتی های خود شوید. راه میانبر برای موفقیت شما احترام به پدر و مادر و معلم است.

حاج علی اکبری گفت: روحیه انقلابی داشته باشید یعنی این موفقیت های شخصی خود را پایه برای موفقیت های علمی و جهانی قرار دهید.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور  حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از فاطمه زهرا امیری و مهدیس میرزایی، دو دانش آموز نخبه استان خراسان رضوی با اهدای جایزه البرز تقدیر شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جایزه البرز حجت الاسلام و المسلمین بنیاد فرهنگی البرز بنیاد البرز خراسان رضوی علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز

شورای برگزاری آکادمی اسکار قوانین جدید جوایز و مقررات کمپین را برای مراسم اسکار ۹۷ که در ۲ مارس برگزار می‌شود، تصویب کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تغییرات قابل توجهی در دسته امتیازات اصلی اسکار ایجاد شده است. حالا حداکثر ۳ آهنگساز به شرط آنکه سهم قابل توجهی در موسیقی فیلم داشته باشند، می‌توانند تندیس اسکار را دریافت کنند.


قوانین قبلی آهنگسازان را ملزم می‌کرد که کارشان را به صورت گروهی (یک باند یا اکیپ) به آکادمی ارسال کنند. براساس آن قانون جان باتیست، ترنت رزنور و آتیکوس راس برندگان اسکار موسیقی انیمیشن (روح) در سال ۲۰۲۰ فقط یک تندیس دریافت کردند.


قوانین جدید اسکار فهرست نهایی نامزد‌های دریافت جایزه اسکار را از ۱۵ عنوان به ۲۰ عنوان رسانده است؛ فهرست نهایی نامزد‌های دریافت جایزه اسکار در اواخر دسامبر و قبل از شروع دوره رای‌گیری رسمی در میان نامزدها، اعلام می‌شود.


دوره رای‌گیری رسمی در میان نامزد‌ها در ژانویه شروع می‌شود.


آکادمی اسکار از این به بعد دیگر سالن‌های درایو _ این (ماشین‌رو) را برای پخش فیلم‌های اسکار مناسب نمی‌داند؛ در سال ۲۰۲۰ و پس از همه‌گیری ویروس کرونا تصمیم گرفته شده بود که فیلم‌های اسکار به صورت موقتی در سالن‌های درایو _ این پخش شوند، زیرا سینما‌های سرپوشیده بسته شده بودند. آکادمی اسکار در همان سال به پلتفرم‌های پخش جهانی و وی ا دی‌ها اجازه داده بود که فیلم‌های اسکار را پخش کنند.


براساس قوانین جدید اسکار یک فیلم برای آنکه به عنوان بهترین فیلم اسکار شناخته شود، باید طبق شرایطی که برای اکران فیلم‌ها در سال ۲۰۲۳ اعلام شد، اکران و پخش شده باشد. یعنی فیلمی به عنوان بهترین فیلم اسکار انتخاب و معرفی خواهد شد که در مرحله مقدماتی به مدت یک هفته در یکی از ۶ بازار ایالات متحده آمریکا اکران شده و سپس در ۴۵ روز متوالی و غیر متوالی در ۱۰ بازار از ۵۰ بازار برتر ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته شده باشد.


فیلم‌هایی که طبق برنامه‌ریزی‌ها پس از تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۵ اکران می‌شوند، باید برنامه‌های اکرانشان توسط آکادمی اسکار تائید شود و تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۵ اکرانشان تکمیل شود.


علاوه بر این تولیدکنندگان فیلم‌هایی که می‌خواهند جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کنند، باید فرم ورود به استاندارد‌های نمایندگی را به آکادمی ارسال کنند، زیرا اثرشان باید حداقل ۲ مورد از ۴ استاندارد‌های تعریف شده را داشته باشد. همچنین به تولیدکنندگان فیلم‌ها توصیه می‌شود که قبل از فرارسیدن تاریخ اولین نمایش مقدماتی فیلم‌هایشان برای دریافت گواهینامه علامت پی جی‌ای درخواست دهند.


در دسته فیلمنامه، ارسال فیلمنامه نهایی برای بررسی نسخه اصلی یا اقتباسی الزامی است.


فیلم‌های پویانمایی که برای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی واجد شرایط باشند، می‌توانند انیمیشن بلند در نظر گرفته شوند.


شرایط تعیین شده برای فیلم‌های واجد شرایط برای دریافت جایزه بهترین فیلم بلند بین‌المللی از ۱ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ به روزرسانی شد.


تغییراتی هم در جوایز فرمانداران ایجاد شده است مثلا جایزه یادبود ایروینگ جی. تالبرگ که به تهیه‌کنندگان خلاقی که به صورت مستمر کار‌های با کیفیت انجام می‌دهند، داده می‌شد، همان تندیس اسکار خواهد بود. این جایزه تا به امروز به شکل نیم‌تنه سنتی تالبرگ بود؛ آخرین دریافت‌کنندگان جایزه تالبرگ کاتلین کندی و فرانک مارشال در سال ۲۰۱۸ بودند.


تعریف جایزه بشر دوستانه ژان هرشولت نیز به این صورت اصلاح شده است که (به فردی در صنعت سینما داده می‌شود که از طریق تلاش‌های بشردوستانه برای ارتقای رفاه انسانی و کمک به اصلاح نابرابری‌ها، اعتباری را برای صنعت سینما به ارمغان آورده باشد.)


در نهایت ۲ جایزه از جوایز علمی و فنی تغییر نام دادند: جایزه گوردون‌ای ساویر حالا (جایزه یک عمر دستاورد علمی و فناوری) است. جایزه جان آ. بونر هم به (جایزه خدمات علمی و فنی) تغییر نام داده است.


یک فیلم برای بررسی در آکادمی اسکار باید از ۱ ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ اکران شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌‎شود
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در همدان