Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، کبری رفیعی در گفتگو با فارس در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت:‌ تا یکشنبه هفته آینده جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است که این پایداری جو سبب پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ امروز در برخی مناطق شمال و شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و خفیف داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و کاهش نسبی دما داریم که این کاهش دما در شمال شرق 5 تا 8 درجه خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز و فردا دریای خزر مواج است و روز جمعه دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی همچنین درباره میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهر 99) تا 29 مهر، 4.6 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 6.9 میلیمتر بود که بارش سال جاری 3 درصد کمتر از سال گذشته است.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 6.1 میلیمتر بوده که بارش سال جاری 24.5 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

رفیعی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد و در بعد از ظهر نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود و در روزهای پنجشنبه،‌ جمعه و شنبه پیشِ رو، آسمان تهران کمی ابری است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 23 و 12 خواهد بود.

وی افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد دما بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران و کاهش دما در اغلب استان‌ها/ هوای تهران صاف

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز -جمعه دهم فروردین- در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط یزد کرمان و ارتفاعات شمال شرقی هرمزگان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و کاهش دما را شاهد خواهیم بود، همچنین در مناطق مستعد گردوخاک رخ می‌دهد.

روز شنبه در شمال استان فارس، چهار محال و بختیاری کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و نیز یکشنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

دوشنبه سیزدهم فروردین در جنوب اصفهان نیمه شمالی، فارس، کرمان، نیمه شرقی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه علاوه بر مناطق فوق در استان‌های اصفهان لرستان کرمانشاه جنوب همدان جنوب مرکزی و شمال خراسان رضوی نیز بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد. طی دو روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

هواشناسی برای پایتخت، امروز را صاف گاهی همراه با وزش باد ملایم پیش‌بینی کرده است. از روز شنبه تراکم ابر‌ها کمی در تهران افزوده می‌شود و برای روز سه‌شنبه تهران نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها گاهی با رگبار باران و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

بیشنیه دمای تهران امروز ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن ۷ درجه سانتی‌گراد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هوای مازندران، امروز و فردا صاف و آفتابی
  • هوای صاف برای چهارمحال‌وبختیاری
  • بارش باران و کاهش دما در اغلب استان‌های کشور/ هوای تهران صاف گاهی همراه با وزش باد
  • بارش باران و کاهش دما در اغلب استان‌های کشور/ هوای تهران صاف گاهی همراه با وزش باد ملایم
  • هواشناسی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران و کاهش دما در اغلب استان‌ها/ هوای تهران صاف
  • تداوم بارش‌های پراکنده در کشور/ وزش باد شدید طی سه روز آینده در شرق
  • جام آسمان، جان زمین را سیراب نکرد/ تداوم عطش در کویر
  • هوای اردبیل وزش باد همراه با باران پراکنده خواهد بود
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور