Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این آئین گفت: با توجه به تمدن و پیشنیه تاریخی و فرهنگی این استان انتظار می‌رود، نویسنده‌های بوشهری توجه بیشتری در مکتوب کردن تاریخ و فرهنگ شفاهی استان داشته باشند.

وی تاکید کرد: پاسداشت نویسنده‌های بوشهری و آثار ایشان از وظایف ذاتی نهاد کتابخانه‌ عمومی است و برای برگزاری مستمر جلسه‌های رونمایی و نقد کتاب اعلام آمادگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه نگار و فعال فرهنگی بوشهر گفت: کتاب "از سبخ زارهای جبری تا خراسان"، علاوه بر بیان خاطرات شخصی و شرح و توصیف زندگی در محله‌ جبری بوشهر در دهه ۳۰ خورشیدی، اطلاعاتی از وضعیت شهرستان‌های بوشهر، شیراز، اصفهان، مشهد و تهران در آن برهه تاریخی به مخاطب عرضه کرده‌ است.

 اسماعیل منصور نژاد افزود:  این اثر به توصیف‌ چگونگی تعامل و رفتار مردم، وضع اقتصادی، وضعیت جاده‌ها، ماشین‌ها و مغازه‌ها، فروشنده‌ها و بازار در آن سال‌ها پرداخته است که می‌تواند برای پژوهشگران سودمند باشد.

این روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی بوشهر اضافه کرد: همچنین در این کتاب از اصطلاحات و واژه‌های محلی همراه با پانوشت به خوبی استفاده شده که گامی برای پاسداشت گویش بوشهری است.

کتاب "از سبخ زارهای جبری تا خراسان"  از سوی انتشارات نای بند در ۴۰۸ صفحه منتشر شده است.

محمدرضا دباش متولد سال ۱۳۲۶ در بوشهر است که سال ۱۳۵۰ در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شد و در کسوت معلمی در بوشهر فعالیت کرده است.

برچسب‌ها بوشهر نقد کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر نقد کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب بوشهر نقد کتاب نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،محمد اسلامی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه علمی و حوزه انرژی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است.

وی وجود دانشگاه خلیج فارس بوشهر در کنار نیروگاه اتمی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: همکاری و تعامل بین دانشگاه و صنعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای با تاکید بر استفاده از ظرفیت انسانی، علمی و پژوهشی دانشگاه خلیج فارس افزود: آمادگی لازم برای همکاری بلند مدت و ظرفیت سازی در دانشگاه خلیج فارس به خصوص در رشته‌های هسته‌ای وجود دارد.

وی به طرح‌های توسعه در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: هماهنگی لازم در فرایندهای اجرایی خود انجام خواهیم داد تا از این کانون اول انرژی هسته‌ای که نیروگاه بوشهر است این حرکت مکمل نیز انجام شود.

اسلامی با اشاره به رونمایی یافته‌های نوین رادیو دارویی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: به زودی یکی از یافته‌های نوین رادیو دارویی که به معنای واقعی کلمه در تراز جهانی قرار دارد رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نیازهای کشور به رادیو داروها تأمین می‌شود ادامه داد: در زمینه رادیو داروها از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استفاده شده است و کار بالینی صورت گرفته در بوشهر با نتایج خوبی همراه بوده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در پیشبرد اهداف مد نظر گفت: هوش مصنوعی مجموعه از از نرم افزارها و سیستم مدیریت داده است که در فرایندهای مختلف بکارگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو
  • تصاویر لو رفته از پیراهن اول بایرن مونیخ برای فصل 25-2024
  • کتاب زمزمه های بی بی ماه بانو رونمایی شد
  • رونمایی از کتاب پیامبر رحمت در نمایشگاه کتاب سارایوو