Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از این انجمن، خودروهای الکتریکی در چین بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق مصرف کرده اند اما بیش از ۵۰۰ هزار تن بنزین کمتر مصرف شده است.

همچنین برای سهولت رانندگی با این خودروها نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر چین به ایستگاه های شارژی این خودروها مجهز شده اند و با این حساب در حدود هر ۴۸ کیلومتر یک ایستگاه شارژ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه صدها هزار ایستگاه شارژ این خودروهای برقی در چین ساخته می شود و بخصوص کار ساخت این ایستگاه ها در شهرهای بزرگی نظیر پکن و شانگهای با متقاضیان فراوان به سرعت در جریان است. 

در زمان حاضر بر اساس ارقام رسمی در کشور چین نزدیک به ۱۵۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی وجود دارد که کماکان پاسخگویی کافی برای دارندگان این نوع خودروها ندارد.

اعلام شده است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی آنقدر ایستگاه شارژ برای این خودروها ساخته خواهد شد تا بتواند نیاز پنج میلیون خودرو برقی چین در سراسر کشور را براورده کند.

همزمان تارنمای چاینا ارگ گزارش کرد که تاکنون ۶۰ درصد از کل اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی چین الکتریکی شده اند. این رقم در سال ۲۰۱۵ میلادی فقط ۲۰ درصد بود.

وزارت بوم شناسی و محیط زیست چین اعلام کرده است که این بخشی از تلاش ها برای توسعه سامانه حمل و نقل سبز در دوره برنامه پنج ساله سیزدهم از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی است که مستلزم اتخاذ وسایل نقلیه با انرژی پاک تر و حذف تدریجی حمل و نقل با بنزین است.

نزدیک به ۵۵ درصد از فروش خودروهای انرژی جدید دنیا متعلق به بازار چین است. برای تأمین تقاضای فزاینده این خودروها، دولت چین طرحی را در اوایل ماه اکتبر تصویب کرد تا صنعت خودروهای با انرژی های جدید را تقویت کند که از جمله اقدامات ایجاد زیرساخت ها از جمله امکانات شارژ و تقویت همکاری بین المللی است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی خودرو برقی پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی خودرو برقی پکن توسعه اقتصادی خودرو برقی پکن اخبار کنکور ایستگاه شارژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت‌ ها شارژ شد

به گزارش پارس نیوز ، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

​سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

​هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

منبع » اقتصاد انلاین

دیگر خبرها

  • ‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود