Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@06:13:39 GMT

بازار مسکن درجا زد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۷۹۲۴۹

بازار مسکن درجا زد

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به کاهش یک درصدی خرید و فروش ملک در پایتخت نسبت به ماه قبل گفت: به دلیل نوسان قیمت ها متقاضیان توان خرید ندارند و وضعیت کسادی در بازار مسکن حاکم است.

مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: در مهرماه سال جاری ۶۴ هزار و ۴۴۷ فقره خرید و فروش ملک در کشور انجام شده که نسبت به ماه قبل دو درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهر تهران نیز در مهرماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۹۸۴۰ قرارداد خرید و فروش ملک به امضا رسیده که از کاهش یک درصد نسبت به شهریور امسال و افزایش ۱۲۹ درصد نسبت به مهر ماه پارسال حکایت دارد.

خسروی درباره آمار بازار اجاره هم گفت: در مهرماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۴۷ هزار و ۱۵۳ اجاره نامه در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۲ درصد و ۲۰۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران همچنین با اشاره به آمار قراردادهای اجاره در پایتخت تصریح کرد: مهر ماه امسال ۱۸ هزار و ۴۳۶ اجاره نامه در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به شهریور سال جاری ۲۶ درصد کاهش و نسبت به مهر ماه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

خسروی با بیان اینکه آمار ها نشان می دهد معاملات مسکن در مهر ماه تفاوت چندانی با شهریورماه نداشته و به نوعی درجا زده است گفت: به دلیل نوسانات قیمت مسکن ناشی از تاثیر بازارهای موازی، متقاضیان توان خرید ندارند که این مسئله تاثیر منفی بر معاملات‌ گذاشته است.

وی بخش مسکن را پیشران دیگر حوزه‌های اقتصادی دانست و گفت: برای ایجاد تحرک در سطح اقتصاد کلان باید به بازار مسکن و حوزه ساخت و ساز توجه شود؛ زیرا این بخش ظرفیت بالایی در اشتغال کشور دارد و از سوی دیگر با مسئله خانه دار شدن مردم در ارتباط است. بنابراین نباید شرایطی ایجاد کنیم که بازار مسکن به سمت رکود برود.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن نسبت به ماه بازار مسکن مهر ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر دوشنبه در نشست کارگروه شورای تأمین مسکن شهرستان با اشاره به اینکه تأمین مسکن مناسب از اولویت‌های دولت سیزدهم است بیان کرد: مدیران ادارات متولی بایستی روند اجرای طرح جوانی جمعیت را به عنوان یکی از اهداف مهم دولت، تسریع و تدابیر زیر ساختی با جدیت بیشتری در شهرستان دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه تا سوم خرداد باید به خانواده‌های سه فرزند به بالا هر هفته ۱۰۰ نفر زمین جهت احداث مسکن داده شود تصریح کرد: با محوریت حوزه بانوان فرمانداری شهرستان تا سوم خرداد ماه به خانواده سه تا چهار فرزندی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان زمین در هر هفته به ۱۰۰ خانواده‌ها واگذار و بنیاد مسکن نسبت گزارش عملکرد در این مدت اقدام و به فرمانداری ارائه کنند.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نباید تنها به تشکیل پرونده اکتفا کند بلکه پرداخت تسهیلات و احداث مسکن هدف است.

وی با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های فاقد مسکن باید در اولویت کاری تمام دستگاه‌ها قرار گیرد ادامه داد: تکمیل پرونده‌های متقاضیان و در اختیار قرار دادن زمین به آنها ضرورت دارد.

لطفی افزود: نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان وضعیت خود را در خصوص روند احداث مسکن مدد جویان تحت پوش هدف گذاری و همکاری و همراهی لازم جهت تسریع در روند کارها با ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تنگستان داشته باشند.

وی اضافه کرد: به لحاظ اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنگستان تاکنون هزار و ۸۰۰ نفر برای احداث مسکن روستایی در شهرستان معرفی کرده نیاز است نسبت به تکمیل ظرفیت ۲ هزار سهم روستایی شهرستان در زمینه احداث مسکن روستایی با معرفی افراد واجد شرایط تکمیل کنند.

فرماندار تنگستان از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خواستند تا نسبت به شناسایی افراد واجد تحت پوشش موضوع نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

کد خبر 6085617

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳