Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  طی ماه های گذشته و در جریان شیوع ویروس کرونا و تحمیل هزینه های سنگین به وزارت بهداشت و از سویی افزایش حجم کاری کادر درمان، درخواست هایی برای حمایت از این قشر وجود داشت و بارها وزارت بهداشت این موضوع را مطرح و طی مذاکره ای با سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی بود که در کنار تأمین منابع برای پرداخت حقوق و کارانه کادر درمان موضوع برقراری فوق العاده ویژه کادر درمان نیز مطرح بود.ماجرا به این برمی گشت که از اسفندماه سال گذشته ۵۰ درصد از امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش یافت و ۱۵ درصد هم در فروردین ماه اضافه شد، اما آن طور که نوبخت-رئیس سازمان برنامه و بودجه- اعلام کرد گویا برخی از نیروها در وزارت بهداشت از فوق العاده ویژه برخوردار نشده بودند، هر چند که برخی دیگر این فوق العاده را دریافت کرده بودند.

 

بر این اساس جلساتی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت برای بررسی این موضوع برگزار شده و در نهایت به این نتیجه می رسند که گرچه این موضوع پیش بینی نشده بود اما منابع مالی آن را تأمین و پرداخت کنند.

 

در ادامه سازمان برنامه و بودجه از وزارت بهداشت درخواست می کند که مشخص شود چه میزان منابع مالی برای پرداخت فوق العاده ویژه به تمامی کارکنان این وزارتخانه لازم است تا بتوانند از محل های قانونی نظیر صرفه جویی در منابع و ۱۰ درصد جابجایی ردیف ها آن را تأمین کنند.

 

آنچه که وزارت بهداشت به سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند از این حکایت داشته که ماهانه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت فوق العاده ویژه نیاز است که البته در ادامه این رقم را به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داده بود.

 

اما آن طور که نوبخت در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرده موضع سازمان این است که هر عددی که مورد تقاضای وزارت بهداشت باشد را تأمین و پرداخت خواهند کرد.وی این را هم گفته که هر زمان که وزارت بهداشت امکان اجرای این موضوع را داشته و احکام کارکنان خود را اصلاح کند سازمان برنامه و بودجه نیز منابع مالی لازم برای پرداخت فوق العاده ویژه را تأمین خواهد کرد که حتی از ماه آینده این امکان وجود دارد.

 

در حالی تدوین لایحه بودجه سال آینده در دستور کار قرار دارد که موضوع پرداخت فوق العاده های ویژه و منابع برای کادر درمان و مجموعه وزارت بهداشت برای سال بعد نیز در این بودجه پیش بینی است.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کادر درمان بهداشت اقتصاد جام نیوز سازمان برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه پرداخت فوق العاده فوق العاده ویژه وزارت بهداشت برای پرداخت کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عین اللهی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ تیم دو نفره بهداشتی در کل کشور برای فعالیت در ایام نوروز اعزام کرده‌ایم، گفت: ۶۵۷ مرکز جامع در ایام نوروز مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار واحد بهداشتی در این ایام مشغول به کار هستند، افزود: ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در کل کشور، ۵۷۰۰ آمبولانس، ۶۴ اتوبوس آمبولانس، ۲ هواپیما اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتورلانس و ۵ شناور دریایی در ایام نوروز برای خدمت رسانی مشغول فعالیت هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در این ایام مشغول خدمات رسانی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهریان است
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهربان است
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امین اصفهان و عیادت از بیماران
  • سفر وزیر بهداشت به قم/ عیادت عین اللهی از بیماران
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان