Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازارچه خرید و فروش زعفران این شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اوجگیری ویروس کرونا در مرحله سوم، هرگونه بی‌توجهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خسارت جبران ناپذیری به همراه دارد.

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابراهیمی‌پور  در حاشیه بازدید از بازارچه خرید و فروش زعفران تربت‌حیدریه افزود: بازار گل زعفران این شهرستان بزرگترین بازار گل شرق کشور است که در فصل برداشت این محصول روزانه شمار زیادی از مردم به آن مراجعه می‌کنند و بر همین اساس حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مجموعه بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: در بازدید امروز مشخص شد که بیشتر نکات بهداشتی در این محل رعایت شده است با این حال تاکید می‌شود در شرایط بحرانی فعلی نیاز است مردم دقت بیشتری به خرج دهند و  از رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه غافل نشوند. رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مراقبت‌های فردی را سه اصل مهم در هنگام مراجعه به اماکن عمومی از جمله بازار گل زعفران عنوان کرد و از اقشار مختلف مردم خواست با رعایت این نکات به کنترل بیماری کرونا در منطقه کمک کنند. منبع:ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تربت حیدریه زعفران کرونا تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه گفت: آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز می‌کند و این بیماری که غالبا در بین دام‌هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می‌کند و در شرایط حاد می‌تواند باعث تلفات در دام شود.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: علائم این بیماری بسته به شدت آن متفاوت بوده و همچنین علایم این بیماری ارتباط مستقیمی با سن گوسفندان دارد که در موارد فوق حاد با مرگ ناگهانی دام و در موارد با شدت کمتر، علائم شامل اسهال، زمین‌گیری، تب و لرز، بی اشتهایی، بی قراری، گیجی، نفس نفس زدن، تشنج و ترشح زیاد بزاق و در نهایت مرگ دام است.

وی، با بیان اینکه واکسن پیشگیری از این بیماری با هزینه آزاد و توسط بخش غیر دولتی در مراکز مایه کوبی دامپزشکی عرضه می‌شود،گفت: بهترین راه برای  مبتلا نشدن دام به این بیماری، پیشگیری است و از دامداران منطقه درخواست می‌شود تا نسبت به تهیه و تزریق واکسن تا قبل ازجابجایی و یا ابتلا گله‌ها به بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه