Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مجمع جهانی صلح اسلامی در محکومیت اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حمایت از توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) بیانیه ای صادر کرد.
 
متن این بیانیه بدین شرح است:
 
اساس فعالیت پیامبران دینی و آموزه‌های همۀ ادیان الهی در راستای تحقق صلح، عدالت و همزیستی مسالمت آمیز پایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو توهین و اهانت به هر شخص حقیقی یا حقوقی و همچنین توهین به مقدسات، فرهنگ‌ها و باورهای اعتقادی و الهی مردم که زمینه‌های ناامنی و تقابل جمعیت‌های بشری را موجب می‌شود؛ همواره مذموم و ناپسند بوده و هیچ انسان آزادی خواه و آزاداندیش توهین و اهانت به ساحت‌های فرهنگی و اعتقادی دیگران را نمی‌پذیرد.
 
با این وجود شاهدیم که هر از گاهی افراد، گروه‌ها و بعضاً دولت‌های غربی به دلایل سیاسی و با هدف تفرقه افکنی میان ادیان، ملت‌ها و فرهنگ‌ها و بهره برداری‌های سیاسی تلاش‌های شکست خورده ای در اهانت به قومیت، فرهنگ، نژاد و اعتقادات دینی و الهی برخی ملت‌ها انجام داده و یا از آن حمایت می‌کنند. بدون شک اینگونه اقدامات ناقض آزادی بیان و تهدید کننده زندگی مسالمت آمیز انسانی است.
 
در همین رابطه و پس از و تبعیض‌های اقتصادی و اجتماعی در فرانسه که اعتراضات آن بیش از یکسال ادامه دارد و توهین نژادی علیه سیاهان در آمریکا؛ سناریوی اسلام ستیزی غرب که امروز از جانب رئیس جمهور یک کشور مدعی آزادی و با سردمداری صهیونیسم جهانی صورت گرفت، وارد مرحله جدیدی از نقشه استعمار و دستاویزی تازه برای غارت جهان اسلام و سرپوش گذاشتن به مسائل مختلف داخلی در کشورهای غربی شده است.
 
مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن دعوت همگان به احترام به ارزش‌های انسانی و اعتقادات معنوی همه ملت‌ها و جوامع؛ این اقدام رئیس جمهور فرانسه را بشدت محکوم کرده و انتظار دارد هر چه سریع‌تر از این اقدام عقب نشینی کرده و موجبات رفع آزردگی بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را فراهم سازد.
 
این مجمع ضمن دعوت از رهبران دینی برای محکومیت این اقدام رئیس جمهور فرانسه، انتظار دارد:
 
- نخبگان، آزاداندیشان، سازمان‌های مردم نهاد اینگونه اقدامات را که به بهانه آزادی بیان صورت می‌گیرد و خود مهمترین ناقض آزادی و بر هم زننده صلح و امنیت جهانی است را به شدت محکوم کرده و با اقدامات قانونی و انسانی خود زمینه‌های پیشگیری از بروز چنین اقدامات غیر فرهنگی ضدانسانی و ضد حقوق بشری را فراهم آورند.
 
- نهادها و سازمان‌های مدافع حقوق بشر که در آرمان‌های خود احترام به حقوق بشر، فرهنگ‌ها و ادیان الهی را ترسیم کرده اند، با جدیت در برابر اینگونه اقدامات موهن واکنش مناسب نشان داده و با استفاده از مکانیسم‌های حقوقی بین المللی در جهت جلوگیری از اینگونه اقدامات که صلح، عدالت و امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد تلاش کنند.
بدون شک این اهانت و اقدامات مشابه ضمن آنکه وجدان‌های بیدار و دل هر انسان آزادی خواه را به درد می‌آورد، ضمن آنکه بر میزان ارادت ارادتمندان و علاقه مندان پیامبر گرامی اسلامی می‌افزاید، موجبات بیداری و وحدت هر چه بیشتر مسلمانان را فراهم می‌آورد.
 
مجمع جهانی صلح اسلامی
آبان ماه ۱۳۹۹
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مجمع جهانی صلح اسلامی رئیس جمهور فرانسه اینگونه اقدامات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دوباره بایدن به پوتین

آفتاب‌‌نیوز :

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردر‌ها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می‌توانستیم خیلی کار‌های اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون حملات مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • قدردانی رئیس جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تقدیر رئیس‌جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم