Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام ویدئویی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران همراه با پاسخ به سؤالات رسانه‌ها منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در گفت‌وگوی ویدئویی خود مطالبی را درباره دور جدید جشنواره بیان کرد و به سؤالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ داد.

بدهی سینماداران به دفاتر پخش بیشتر شدصف‌آرایی هالیوودی‌‌ها برای منافع کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری 2020

شرایط تحمیلی کرونا باعث تکثر دسترسی به محتوای سینمایی شده است

به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سیدصادق موسوی در نشست رسانه‌ای ویدیویی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: امیدوارم جشنواره سی‌وهفتم با شرایطی که کرونا به ایران و جهان تحمیل کرده است، دستاوردهایی هم از حیث تکثر انتشار و دسترسی بهتر علاقه‌مندان به محتوای تصویری سینمایی را فراهم کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدصادق موسوی در ابتدای این نشست ضمن آرزوی عافیت برای اهالی رسانه و ادای احترام به مدافعان و شهدای سلامت گفت: امیدوارم شرایط کشور و جهان به شکلی پیش برود که بتوانیم از روزهای پس از کرونا به زودی یاد کنیم. سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مقرر بود و هست که در آبان ماه طبق تقویم بین‌المللی جشنواره‌ها برگزار شود اما به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن شرایطی است که کرونا تحمیل کرده است، از فردا (7 آبان) فعالیت‌های آنلاین خود را در قالب نشست‌های تخصصی «37-20» آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته میزبان مدرسان ایرانی و خارجی بودیم و این جلسات در کاخ جشنواره با جمعیت حداکثر 250 نفر از علاقه‌مندان برگزار می‌شد امسال استفاده از ظرفیت اینستاگرام این امکان را فراهم کرده تا بتوانیم محتوای آموزشی و فرهنگی خود را به صورت آنلاین و رایگان در این بستر منتشر کنیم. امیدوارم از 7 تا 17 آبان از این بخش به شکل قابل قبولی استقبال شود و مباحث علمی و آموزشی که در این 10 روز و در قالب هر شب دو نشست عرضه خواهد شد مورد استفاده مخاطبان قرار بگیرد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در ادامه به ارائه اطلاعاتی درباره تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این رویداد سینمایی، پرداخت و توضیح داد: سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فعالیت خود را از اسفند 1398 آغاز کرد و مجموعاً چهار هزار و 986 فیلم کوتاه خارجی به دبیرخانه ارسال که بیشترین فیلم‌ها از کشورهای فرانسه (604 اثر)، آمریکا (278 اثر)، هند (270 اثر)، اسپانیا (257 اثر) و آلمان (215 اثر) به دبیرخانه ارسال شده است که از این میان حدود یک درصد آثار انتخاب شدند، به این معنا که 56 فیلم کوتاه خارجی به جشنواره امسال راه پیدا کرد. در بخش ملّی هم نزدیک به هزار و 700 فیلم کوتاه مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی به دبیرخانه ارسال شد و این ایام به انتخاب آثار در بخش ملی و بین‌الملل گذشت که البته نتایج آن نیز منتشر شده است.

موسوی تأکید کرد: امیدوارم جشنواره امسال با همه شرایطی که به واسطه کرونا به ایران و جهان تحمیل شده است دستاوردهایی هم از حیث تکثر انتشار و دسترسی بهتر علاقه‌مندان به محتوای تصویری ما فراهم کرده باشد؛ ما توانستیم از تمام صاحبان آثار بخش بین‌الملل این اجازه را بگیریم تا فیلم‌های خارجی راه یافته به جشنواره را به شکل آنلاین پخش کنیم، امیدوارم که امانت دار خوبی باشیم و این فیلم‌ها در بستر اینترنت پخش و قاچاق نشود و همزمان با پخش فیلم‌های ایرانی، این آثار به شکل آنلاین به نمایش گذاشته شود و مخاطبان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

توضیحات سید صادق موسوی درباره کمیت تولیدات تهران و استان‌ها در جشنواره

سید صادق موسوی همینطور توضیحاتی را درباره کمیت تولیدات تهران و استان‌ها ارائه کرد.

دبیر جشنواره ضمن قدردانی از همراهی همیشگی اهالی رسانه‌ها گفت: وقتی نتایج فیلم‌های راه یافته به جشنواره منتشر شد، با تأخیر هم بود و علت تأخیر هم طولانی بودن فرآینده انتخاب و ارسال 1700 فیلم به جشنواره بود، برخی از فیلم‌ها باید از شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی موفق به اخذ پروانه نمایش می‌شدند و به این دلیل فرآیند انتخاب و اعلام زمان برد. وقتی کامنت‌ها را خواندم مقداری متأثر شدم، از این حیث که سؤتفاهم‌هایی ایجاد شده است و برخی از فیلمسازان حاضر در شهرستان‌ها کامنت می‌گذاشتند که جشنواره برای کارگردانان تهرانی است چون اثر تولید شده از تهران به جشنواره راه پیدا کرده است و چون داوران تهرانی هستند یا اینکه این فیلم‌ها دعوت شده‌اند، اساساً جشنواره به اسم خود بازگشته چون نامش جشنواره تهران است و از این دست سؤتفاهم‌هایی که معمولاً وجود دارد.

نگاه شهرستان ستیزی مطلقا وجود ندارد

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: فکر می‌کنم عمده داوران و تولیدکنندگانی که در جشنواره فعالیت داشته و دارند، پایگاهشان در شهرستان‌ها است و از شهرستان‌های مختلف فیلمسازی را شروع کردند، شاید الان در تهران ساکن‌اند و به فیلمسازی می‌پردازند اما این تعلق خاطر که خدایی نکرده نگاه شهرستانی ستیزی در تصمیمات ما باشد، درست نیست و مطلقاً اینطور نبوده است.

نمایش فیلم‌های کوتاه تنها در بستر VODها

موسوی در بخش  پاسخ به سؤالات خبرنگاران، در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه سینماها عموماً فیلم‌های کوتاه را اکران نمی‌کنند و بستری برای نمایش این آثار وجود ندارد، این بار تصمیم انجمن سینمای جوانان برای حل مسأله نمایش و اکران فیلم‌های کوتاه چیست؟ بیان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران تنها تولید کننده فیلم کوتاه نیست، بخشی از تولیدات متعلق به انجمن است. چند ماهی است انجمن جوانان سینمای ایران با همکاری پلتفرم‌های داخلی در قالب برنامه‌ای تحت عنوان «چهار ایده چهار فیلم» هر پنجشنبه تعدادی از فیلم‌های کوتاه تولیدی را منتشر می‌کند که استقبال خوبی هم از آن شده است.

این تنها مسیر ما نیست اما ظاهراً مهم ترین مسیری است که می‌شود برای نمایش فیلم کوتاه در نظر گرفت. شرایط کرونا باعث شده تا فیلم‌های بلند سینمایی امروز هم در سینما نباشند و تنها در قاب VODها و پلتفرم‌های داخلی منتشر شوند.

موسوی همینطور درباره بودجه جشنواره در پاسخ به یکی دیگر از اصحاب رسانه بیان کرد که در خصوص بودجه جشنواره آنچه مصوب شده است در تفاهم‌نامه بین سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان ایران، دو میلیارد و 500 میلیون تومان است. اینکه تا چه اندازه از این اعتبار صرف خواهد شد، منوط به برگزاری جشنواره خواهد بود. به محض برگزاری جشنواره اسناد آن و همچنین اگر حمایتی از اسپانسرها جذب کنیم مانند هر سال در قالب شفاف‌سازی فعالیت‌ها منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران سینما فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران سینما جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران فیلم های کوتاه دبیر جشنواره علاقه مندان فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از واگذاری زمین‌های محدوده شهر‌های صمصامی و بازفت به راه و شهرسازی خبر داد
-نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بن با رویکرد بررسی مشکلات آموزشی و گرامیداشت مقام معلم برگزار شد.
-رئیس آموزش و پرورش شهرستان کیار گفت: تجمع بزرگ معلمان این شهرستان یکی از مهمترین برنامه‌های ۲۰ گانه گرامیداشت مقام شامخ معلم در این شهرستان است.
-جمعی از هنرمندان و شاعران استان در عصر شعر وعده صادق شهر وردنجان، سروده‌های خود را با مضمون عملیات مقتدرانه سپاه خواندند.
-هنرمندان شهرستان لردگان در قالب سه گروه سرود و یک گروه تئاتر به بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استان هرمزگان اعزام شدند.
-در هفته سلامت بیش از ۲۰ برنامه در شهرستان فلارد برگزار می‌شود.
-در نخستین روز از هفته سلامت، گلزار شهدای شهر لردگان غبار روبی و عطر افشانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • «ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی
  • اخبار کوتاه استان مرکزی
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • اختتامیه مدیحه‌سرایی و چاووشی‌خوانی روستایی رضوی در دشتستان بوشهر
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی