Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس امروز مراسم تکریم و معارفه جانشین مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار علی‌محمد نائینی ریاست این مرکز و مدیران این مجموعه برگزار شد.

در این مراسم سردار علی‌محمد نائینی با اشاره به فرامین و انتظارات مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد با مجمع سراسری فرماندهان سپاه پاسداران و مناسبت هایی مانند روز پاسدار و تأکید ایشان بر ویژگی بسیار مهم پیش‌رونده و پیش‌برنده بودن سپاه گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، سپاه باید حرکت خودش را با ذات انقلاب که بالنده است، به‌روز کند و حالت پیش‌روندگی را در خود حفظ نماید و متوقف به وضع  موجود و محافظه کاری نشود و به هر نیازی در هر عرصه و در هر جبهه‌ جدید مجاهدت، پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اهمیت پیش‌برندگی نسبت به پیش‌روندگی اظهار کرد: سپاه باید علاوه بر اینکه خود رو هر روز تکامل می بخشد و برای حرکت به جلو آماده می شود. هر بخش سپاه باید بتواند موتور محرکه موثر در کشور باشد و دیگران را در حرکت کلی انقلاب اسلامی به حرکت درآورد و این خیلی مهم است که ما ادراک درستی در مرکز از شاخص‌های پیش‌برندگی و پیش‌روندگی داشته باشیم و براساس آن فعالیت‌های خود را تنظیم کنیم. اینکه کجا هستیم و چگونه باید حرکت خودمان را با نگاه راهبردی تنظیم کنیم بسیار اهمیت دارد.

سردار نائینی با بیان اینکه این ویژگی برای همه بخش‌های سپاه پاسداران ضرورت دارد، گفت: هرکسی در هر بخشی از سپاه که باشد باید این دو ویژگی را در خودش ایجاد و تقویت کند یعنی یک انسان مؤمن مجاهد ولایتمدار، انقلابی و پیش‌رونده که در سپاه به‌عنوان پاسدار تعریف‌شده و سازمانی را در اختیارش گذاشته‌اند تا آن را اداره کند باید آن سازمان را تبدیل به یک سازمان پیش‌رونده و پیش‌برنده کند.

وی با تأکید بر اینکه از زمانی که ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را برعهده‌گرفته است، سعی بر پیش‌رونده و پیش‌برندگی در این مرکز داشته است، گفت: زمانی پیش‌روندگی و پیش‌برندگی به وجود می‌آید که در یک مجموعه‌ای ابتکار، خلاقیت، نوآوری، نگاه راهبردی و روحیه جوان‌گرایی وجود داشته باشد.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران افزود: در این مدت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تلاش کرد در هشت سال جنگ نماند. تلاش کردیم تجربه مستندنگاری دفاع مقدس را تا حدودی در میدان‌های جدید مجاهدت سپاه تعمیم دهیم به همین جهت روزشمارهای مرکز و تاریخ شفاهی فرماندهان متوقف در ۸ سال جنگ نیست. روایت‌هایی که تولید می‌شود محدود به تعدادی فرمانده نمی‌باشد. تاریخ شفاهی، اطلس‌ها و کتب کارنامه علاوه بر روایت نبردها به حوزه‌های تخصصی و مباحث پشتیبانی از جنگ و مسایل اجتماعی دفاع مقدس توسعه داده شد. امسال در هفته دفاع مقدس شاهد رونمایی از چهل اثر پژوهشی و ۱۶۰ اثر اسنادی بودیم.

سردار نائینی اظهار کرد: امروز مرکز اسناد حرکت خودش را براساس یک سند راهبردی و نقشه پژوهشی تنظیم کرده که همه ابعاد و سطوح دفاع مقدس در آن تعریف شده است. پس از حدود دو سال اندیشه‌ورزی با کمک تعدادی از فرماندهان شاخص و پژوهشگران، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس موفق شد که در چهارچوب مراحل و مقاطع دفاع مقدس برای کمک به  روایت مستند و مستدل فهرست موضوعات و سئوالات ۸ سال دفاع مقدس را برای تکمیل کارهای پژوهشی و تولیدات رسانه‌ای آماده سازد. بخش زیادی از اسناد جنگ در دو سه سال اخیر گویا و برای کمک به محققین و تولیدکنندگان آثار ادبی و هنری آماده شده است و در حال حاضر در مرکز از ده‌ها کار تولیدی حمایت محتوایی و اسنادی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این تجربه گران‌قدر را که طی سال‌ها به دست آورده بود بسط و توسعه داد، درعین‌حال گفت: اگر این تغییرات انجام نمی‌شد به‌طورقطع مرکز دچار میرایی می‌شد. ما تنها به مطالعات تاریخی در یک سطح و بعد خاص متوقف نشدیم.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به دنبال تولید سرمایه انسانی جدید بوده ایم، تصریح کرد: در مرکز به نیروهای جوان هویت داده شد. چراکه صرف داشتن نیروی جوان در مجموعه یک امتیاز نیست. با تظاهر به جوان‌گرایی و استفاده نمایشی از جوانان در برخی از امور عملاً پدیده جوان‌گرایی تحقق نمی یابد.

وی با اشاره به انتخاب آقای محمدجواد اکبرپور به‌عنوان جانشین خود در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار کرد: همواره از روزهای اول تصمیم داشتم که جانشین خود در مرکز را فردی جوان انتخاب کنم اما شرایطش نبود ولیکن اکنون این شرایط وجود داشت و باید تصمیم می‌گرفتم و یک جوان پاسدار تحصیلکرده، ولایی، محقق و مسلط بر روایت‌ها و اسناد دفاع مقدس را بعنوان جانشین مرکز به فرمانده محترم کل سپاه پیشنهاد و منصوب می‌شد. برخی استدلالشان بر این است که این مرکز نخبه‌گرا و تاریخی است و نگاهش به گذشته است و باید کسانی مدیریت کنند که بخشی از هویت گذشته بوده‌اند؛ اما باید گفت این مرکز حاصل مجاهدت‌های راویان و بعد محققین است که باید با دو شاخص پیش‌رونده و پیش‌برنده بماند و سال‌های سال حیات بالنده داشته باشد. بنابراین باید به دنبال میدان دادن به جوانان با انگیزه و نخبه در این عرصه باشیم آن هم برادر جوانی که حدود چهار سال مسئولیت مهم‌ترین گروه تحقیقاتی مرکز را داشته است.

سردار نائینی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر جوان‌گرایی و به‌کارگیری جوان‌های صالح، مؤمن با روحیه جهادی در عرصه‌های مختلف تأکید می‌کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اصلی‌ترین لوازم دستیابی به تحقق گام دوم و تحقق تمدن اسلامی را توجه به ظرفیت‌های جوانان می‌دانند. راه برون‌رفت از مشکلات فعلی را دولت جوان و انقلابی مطرح فرمودند. البته ایشان جوان‌گرایی به معنای کنار گذاشتن و عدم استفاده از تجارب متقن و ماندگار نمی‌دانند و می‌فرمایند بهره‌گیری از تجربه‌ها توسط جوانان یک ضرورت عقلایی است.

در ادامه رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با قدردانی از خدمات آقای جواد جباری جانشین سابق مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار کرد: بنده از سال ۱۳۶۱ با آقای جباری آشنا شدم. ایشان برای ما همواره یک نعمت بودند و در هرجایی که بودند فردی جدی و درعین‌ حال صادق بوده‌اند. در این مدتی که در سپاه مسئولیت داشتم به‌عنوان یک امین همراهم بوده‌اند.

وی افزود: اهداف و انسجام سازمان برای ایشان اصل است و در هرجایی که بوده است یک مدیر موفق و موجهی بود و با تدبیر و درایت عمل کرده است. ایشان هم بر جوان‌گرایی تأکید داشتند و از تصمیم بنده نسبت به جایگزینی یک جوان همزمان با بازنشستگی خود استقبال کردند.

سردار نائینی از جانشین جدید خود به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویش‌های مرکز که تبدیل به یک هویت شد، یاد کرد و گفت: تقریباً نگاه اکثریت فرماندهان و راویان و محققان که ایشان را می شناسند و بنده مشورت گرفته ام نگاه به یک جوان بالغ حرفه‌ای و متخصص در مرکز اسناد که اشراف بر کار و بر تاریخ جنگ دارد، می باشد.

کد خبر 5057913 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علی محمد نائینی صحن مجلس مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده محمد باقر قالیباف حسن روحانی محمدجواد ظریف جمهوری اسلامی ایران مجلس هیئت دولت اسحاق جهانگیری برجام علی ربیعی وزارت خارجه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس پیش رونده و پیش سپاه پاسداران سردار نائینی دفاع مقدس پیش برندگی جوان گرایی پیش روندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این نمایشگاه انواع ماشین آلات چاپ و نوآوری‌های این حوزه در این نمایشگاه ارائه می‌شود و علاقه‌مندان برای نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی toranjgroup.com مراجعه کنند.

در خبر دیگر این بسته، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد که نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی و خارجی و نیز فعالیت‌های فرهنگی در اختیار برگزارکنندگان قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات برای چیدمان نمایشگاه به مصلی آغاز می‌شود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت امسال در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

همچنین مجنتبی اخلاقی مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از انتشار بیش از صد عنوان کتاب در این مرکز اسناد و در یک سال گذشته خبر داد. کتاب‌هایی تحقیقی و پژوهشی که براساس اسناد واقعی این مرکز منتشر شده است.

این هفته فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی هم اعلام شد که دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی www.isba.ir ارسال کنند و از آخرین اطلاعات شرکت در جشنواره مطلع شوند.

در بخش پرفروش‌های ورزشی این هفته، کتاب «من زلاتان هستم» برای دوازدهمین بار وارد بازار نشر شده است که این کتاب خودنوشت «زلاتان ابراهیموویچ» بهترین بازیکن تاریخ فوتبال سوئد و باشگاه‌های پاریسن ژرمن، منچستر یونایتد و آث میلان است.

کتاب «ظهور یک برنده» درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای «کریستیانو رونالدو» برنده توپ طلا و یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال که به چاپ دهم رسیده است، معرفی شد. این کتاب نوشته «مایکل پارت» و ترجمه ماشاله صفری در نشر گلگشت است.

انسیه بحری گزاری می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: هرگونه تعرض به ایران با پاسخی شدیدتر مواجه می‌شود
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم