Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به رشد ۳۰ درصدی میزان تولید پیله ابریشم توسط مددجویان اشاره کرد و گفت:خانواده های کمیته امداد ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون از نوغان داری کسب کردند.

به گزارش مشرق، حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به افتتاح فاز نخست بزرگترین «توتستان» کشور برای نوغان‌داری و تولید کرم و نخ ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد در استان گلستان، گفت: سال گذشته سه هکتار از فاز نخست این مزرعه که کل آن ۵۰ هکتار است، کشت شد و در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم فاز دوم مجموعه ۱۵ هکتار است امسال به زیر کشت برود تا در سال آینده به محصول نهایی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهاد کشاورزی تأمین نهال برای این توستان را تقبل کرده است و اگر این اتفاق بیفتد، شاید بتوانیم تمام ۴۷ هکتار باقی مانده را به زودی کشت کنیم و سال آینده از تمام مزرعه بهره‌برداری کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مهمترین مانع برای توسعه پرورش کرم ابریشم و تولید نخ را کمبود نهال مناسب دانست و ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۳۸ تن پیله سبز توسط ۲۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد تولید شد.

عبدالملکی تاکید کرد: برای توسعه این صنعت نیاز به یک توتستان مرکزی داریم تا هم بتوانیم قلمه تولید کنیم و هم برگ توت را در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار دهیم.

وی از افزایش تولید پیله ابریشم توسط مددجویان خبر داد و بیان کرد: امسال حدود ۵۵۰۰ تخم نوغان میان چهار هزار خانواده تحت حمایت توزیع شد که در نهایت ۱۸۰ تن پیله تولید و به فروش رسید که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشتیم به طوری که در مجموع بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش این صنعت برای مددجویان کمیته امداد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: کمیته امداد سهم ۱۵ درصدی خودش را از تولید کل ابریشم کشور حفظ کرده است و به این سمت حرکت می‌کنیم که سهم مددجویان در این حوزه به ۳۰ درصد برسد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ حجت الله عبدالملکی مددجویان کمیته امداد امام خمینی نوغان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه