Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با شروع فصل پاییز و گسترش همه گیری کرونا، اوضاع کشورهای اروپایی رو به وخامت گذاشته و دولت ها را ناچار به اتخاذ تصمیمات جدی کرده است. این در حالی است که تدابیر دولتی در برخی کشورها مانند ایتالیا و اسپانیا با مخالفت های گسترده روبرو شده است.

در همین رابطه تارنمای شبکه بی بی سی روز سه شنبه، از اعتراضات خشونت‌آمیز در ایتالیا پس از وضع محدودیت‌های تازه کرونایی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس اندکی پس از اجرایی شدن محدودیت‌های تازه کرونایی از سوی دولت این کشور، معترضین به خیابان ریخته و در برخی شهرها با پلیس درگیر شدند.

درگیری معترضان ایتالیایی با پلیس

مخالفان محدودیت‌های تازه مقابله با کرونا، در حالی در نقاط مختلف این کشور به خیابان آمدند که اعتراض‌ها در برخی نقاط به خشونت کشیده شد. این اعتراض‌ها چند شهر بزرگ ایتالیا از جمله تورین را فراگرفت و معترضان در این شهر به سمت پلیس بمب‌های دست‌ساز آتش‌زا پرتاب کردند. میلان نیز شاهد اعتراضات گسترده بود به طوری که پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

این تظاهرات بلافاصله پس از اجرایی شدن دستور دولت مرکزی مبنی بر تعطیلی رستوران‌ها، بارها، سالن‌های ورزشی و سینماها در ساعت ۶ بعد از ظهر به وقت محلی آغاز شد.

دولت ایتالیا می‌گوید وضع محدودیت‌های تازه برای مقابله با موج دوم شیوع کرونا ضروری است. در این راستا در بسیاری از مناطق از جمله لومباردی که مرکز آن شهر میلان است، مقررات منع رفت و آمد شبانه برقرار شده است.

همچنین در ۱۲ شهر بزرگ دیگر ایتالیا از جمله رم و پالرمو اعتراضات مشابهی روی داده است.

ایتالیا در ماه فوریه (بهمن- اسفند) نخستین کشور اروپایی بود که از همه‌گیری کووید-۱۹ آسیب دید اما پس از گذر از نقطه اوج در موج نخست تاکنون توانسته بود موارد ابتلا را پایین‌تر از برخی دیگر از کشورهای اروپایی مانند فرانسه یا اسپانیا نگه دارد. اما در روزهای اخیر موارد ابتلا به حدود ۲۰ هزار ابتلای روزانه رسیده است.

وخیم‌ترین شرایط نیم‌قرن اخیر در اسپانیا

تدابیر کرونایی دولت در اسپانیا نیز شهروندان این کشور را به ستوه درآورده، در حالی که قرنطینه سراسری اوایل سال جاری به طور مسالمت‌آمیز رعایت شده بود، اما این بار مردم اقدامات تازه دولت را پس زده و بعضا دست به واکنش های تند زده‌اند.

مشاغل کوچک استدلال می کنند که هنوز در حال ترمیم خسارات ناشی از قرنطینه ماه‌های اول شیوع هستند و محدودیت های تازه می‌تواند در حکم ورشکستگی کسب و کار آنها باشد.

از سوی دیگر تعدادی از فروشگاه‌های لوکس در مراکز شهرها نیز مورد هجوم قرار گرفته، برای مقابله با این اقدامات، پلیس به استفاده از گاز اشک‌آور و تجهیزات ضدشورش متوسل شده است.

دولت اسپانیا وضعیت اضطراری جدیدی وضع کرده که به دولت مرکزی این اجازه را می‌دهد برای مهار کرونا قوانین منع رفت و آمد در سراسر کشور را وضع کند. به این ترتیب ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح در سراسر اسپانیا به جز جزایر قناری به اجرا درآمده است.

در عین حال «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا اعلام کرده روسای منطقه ای این کشور اختیار دارند که ساعت‌های متفاوتی را برای زمان شروع و پایان منع تردد شبانه اجرا کنند، مرزهای منطقه‌ای را برای سفر ببندند و اجتماعات بیش از شش نفر را محدود کنند.

نگرانی آلمانی ها از تعطیلی سراسری مجدد

قبل از رایزنی های جدید دولت آلمان در مورد چگونگی اقدامات جدید در همه گیری کرونا ، بحثها در مورد لزوم محدودیت های سختگیرانه کوتاه مدت به شدت بالا گرفته است. به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. نظرسنجی موسسه YouGov نشان می دهد که تقریباً دو سوم شهروندان آلمانی انتظار دارند که به دلیل افزایش شدید تعداد آلودگی ها، مغازه ها ، رستوران ها و مدارس دوباره تعطیل شوند و از این بابت نگران هستند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز سه شنبه هشدار داد که کشور می تواند در شرایط «بسیار دشواری» قرار گیرد. «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد نیز پیش بینی کرد طی روزهای آینده تعداد آلودگی ها به شکل فزاینده ای افزایش می یابد.

بنا بر اعلام موسسه روبرت کخ، مقامات بهداشتی آلمان صبح روز سه شنبه، ۱۱۴۰۹ مورد جدید ابتلا به کرونا را طی ۲۴ ساعت، گزارش کردند. این میزان یک هفته پیش ۶۸۶۸ نفر بود. این موسسه از مردم درخواست فوری کرده که متعهد به محافظت در برابر آلودگی باشند. براساس گزارش ها، این افزایش به ویژه در جلسات و جشن های خصوصی و همچنین رویدادهای گروهی بروز می کند.

به گفته وزیر اقتصاد آلمان، این کشور با رشد شدید همه گیری مواجه است؛ تعداد آلودگی های جدید هر روز در حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته و این بدان معنی است که آلمان احتمالاً تا پایان این هفته روزانه ۲۰،۰۰۰ مورد جدید ابتلا(آلودگی جدید) خواهد داشت.

مرکل نیز در سخنانی هشدار آمیز تأکید کرد: «ما امروز در مورد ویروس کمی بیشتر از بهار می دانیم. ما می دانیم که چگونه از خود محافظت کنیم. می توانیم تمرکز بیشتری داشته باشیم. اما همچنین با افزایش تعداد آلودگی ها مشاهده می کنیم که اگر به آنچه در مورد ویروس می دانیم پایبند نباشیم ، در موقعیتی بسیار دشوار قرار خواهیم گرفت.»

در همین حال «اولاف شولتز» وزیر دارایی از حزب سوسیال دموکرات (SPD) خواستار اقدامات سریع دولت شد، وی روز سه شنبه به خبرگزاری د. پ. آ. گفت: «افزایش موارد ابتلا چشمگیر در چند روز گذشته بسیار نگران کننده است. اکنون برای شکستن این موج جدید آلودگی ها به اقدامات سریع و قاطع نیاز است و این اقدامات باید از نظر زمانی هدفمند و محدود شده و تا حد ممکن به شکل یکنواخت در سراسر آلمان اجرا شوند.»

کارشناسان بهداشتی تنها راه حل کاهش سرعت همه گیری را تعطیلی دست کم دو هفته ای تمامی مشاغل و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی عنوان می کنند. با این حال در آلمان نیز با تعطیلی سراسری به خاطر زیان های هنگفتی که این کار برای مشاغل و خانوارها به بار می آورد، مخالفت های زیادی وجود دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اسپانیا ایتالیا آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اسپانیا ایتالیا آلمان ویروس کرونا اسپانیا ایتالیا آلمان اخبار کنکور محدودیت های تازه تعداد آلودگی ها روز سه شنبه همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۵۰ میلیون یورویی اتلتیکومادرید از حذف بارسلونا

در شب حذف نمایندگان اسپانیا از لیگ قهرمانان اروپا، یکی بیشتر از دیگری متحمل ضرر شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه‌شنبه شب برای فوتبال اسپانیا شب تلخی بود. دو نماینده این کشور که شانس زیادی برای صعودشان به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قائل می‌شدند، یکی پس از دیگری حذف شدند. یکی از آنها بارسلونا بود که قدر پیروزی خارج از خانه‌اش برابر پاری‌سن‌ژرمن را ندانست و در کاتالونیا با قبول شکست تحقیرآمیز 4 بر یک حذف شد و دیگری اتلتیکومادرید که در شرایطی مشابه برد 2 بر یک دور رفت خود در خانه را با قبول شکست 4 بر 2 در آلمان برابر بوروسیا دورتموند بی‌فایده کرد.

در میان آنها اما تیمی که بیشتر ضرر کرد، بدون شک بارسلونا بود. بارسلونا به سبب مشکلات مالی فصول اخیرش روی پاداش‌های پیشروی در اروپا حساب ویژه‌ای باز کرده بود. سوای پاداش‌های نقدی صعود به مراحل بالا که یوفا آن را به حساب تیم‌ها واریز می‌کند، امسال برای کاتالان‌ها پای یک امتیاز ویژه در میان بود. آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا برای اینکه بتوانند سهمیه حضور در اولین دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کنند، نیاز داشتند به فینال این دوره لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند و در عین حال اتلتیکومادرید هم می‌بایست در همین مرحله حذف می‌شد. حذف اتلتیکومادرید رخ داد اما بارسایی‌ها هم همین ناکامی را تجربه کردند و به این ترتیب بارسلونا آخرین سهمیه اسپانیا در جام جهانی باشگاه‌های 2025 را به تیم مادریدی داد، سهمیه‌ای که برای آن آورده مالی 50 میلیون یورویی به همراه خواهد داشت.

پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا را حذف کرد/ پایان تلخ اتلتیکو

بارسلونا از حالا به بعد تنها باید روی لالیگا تمرکز کند تا کورسوی شانس خود برای رقابت با رئال مادرید در کورس قهرمانی را حفظ کند، هر چند که ناکامی در فتح ال‌کلاسیکوی هفته آینده این رؤیا را هم برای آنها بر باد خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • تردد روان در تمام محورهای مواصلاتی کشور | محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده
  • محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • خبر سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • خبر فوری سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازها
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • سود ۵۰ میلیون یورویی اتلتیکومادرید از حذف بارسلونا