Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون رئیس‌جمهور ضمن اشاره به اجرای پروژه شتاب‌دهنده ملی در آینده نزدیک گفت: حوزه نجوم کشور مورد غفلت عجیب قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از رصدخانه ملی ایران واقع در شهر کامو کاشان ضمن اشاره به ویژگی‌های این رصدخانه اظهار داشت: تلسکوپ این رصدخانه بیش از 100 تن وزن دارد و بُرد آینه قابل قبولی دارد و جزء چند تلسکوپ خوب دنیا است و کار بسیار بزرگی انجام شده و زحمات زیادی در این زمینه کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک عزم جدی برای تکمیل پروژه جزم شد، افزود: رصدخانه ملی کامو کاشان بزرگترین پروژه دانش‌بنیان کشور است و پروژه شتاب‌دهنده ملی نیز اجرایی می شود که چندین برابر این پروژه رصدخانه است و ما عزم جدی برای شروع این پروژه داریم.

معاون رئیس‌جمهور: تولید داخلی "جرثقیل تلسکوپی" در شرایط تحریم نیاز کشور است/ اتمام فاز ساخت پروژه رصدخانه ملی ایرانرصدخانه کاموی کاشان به مرکز تحقیقات فیزیک نظری واگذار شدبازدید رایگان اهالی رسانه از رصدخانه شهری تهران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای نورگیری رصدخانه کامو کاشان در اواخر خرداد سال آینده به کار گرفتیم، ابراز داشت: لازم است از تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی تشکر کنیم چراکه با این هزینه‌ها نمی‌توان چنین پروژه‌ای را به اتمام رساند و از استاندار اصفهان نیز تشکر می کنیم و لازم است این مقام مسئول بیش از پیش همکاری لازم را داشته باشد در حالی که بخش خصوصی واقعا از خود مایه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه کار ساختمانی عملاً به پایان برسد، گفت: نصب تجهیزات از اردیبهشت آغاز می‌شود و در زمان نورگیری نیز افراد مختلف حضور پیدا می‌کنند؛ متاسفانه در حوزه نجوم غفلت عجیب و غریب داریم اما در المپیادهای نجوم دانش‌آموزی رتبه های اول و دوم را داریم در حالی تجهیزاتی نداریم تا در اختیار آنان بگذاریم.

انتهای پیام/801/ ز

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور به زودی به ترکمنستان سفر می‌کند

حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه نهم فروردین ماه پس از مذاکرات با مقامات عالی ترکمنستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار خود با رهبران عالی‌رتبه کشور ترکمنستان اظهار داشت: مروری بر چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقات بین سران دو کشور در تهران داشتیم. اتفاق نظر داشتیم در حوزه های انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. با توافقات امروز امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص موضوع آب و حق‌آبه ترکمنستان از سددوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، گفت: کمیته‌ای در این رابطه تلاش‌های جدی انجام خواهد داد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان بر منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق آبه ایران و ترکمنستان در سد دوستی بر جای نگذارد.

وی تاکید کرد: پیشتر همکاری هایی در حوزه برق و گاز وجود داشته که این همکاری ها را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور گفت: تعداد معدودی زندانی در دو کشور وجود دارد که در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد گام هایی را برای استرداد و تبادل زندانیان برداریم.

وی با اعلام این خبر که در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر رئیس جمهور به عشق آباد هستیم، افزود: طبعا تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خانه های دو کشور برای موفقیت این سفر گام های موثری را برمی داریم. یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور به ترکمنستان و اجرای توافقات گذشته و ارزیابی اجرای آنها بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی
  • رئیس جمهور به زودی به ترکمنستان سفر می‌کند
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • توضیحات فرماندار کاشان درباره اجرای قانونی جوانی جمعیت
  • خاندوزی: جهش تولید با مشارکت مردم سال‌ها مورد غفلت بوده است
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • رفع مشکلات ترافیکی تقاطع بلوار شهید عابدی و بلوار حضرت خدیجه(س)