Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@17:57:49 GMT

یک سیاه‌پوست دیگر در آمریکا به قتل رسید

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۰۳۴۶

یک سیاه‌پوست دیگر در آمریکا به قتل رسید

یک جوان سیاه‌پوست 27 ساله در فیلادلفیا در پی شلیک پلیس از پای درآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از راشا تودی، در ادامه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه اقلیت‌ها به‌ویژه سیاه‌پوستان، یک افسر پلیس روز گذشته یک جوان سیاه‌پوست را در «فیلادلفیا» به ضرب گلوله کشت که همین امر موجب برانگیخته شدن خشم عمومی و برگزاری تظاهرات در این شهر شد که درنهایت به خشونت کشیده شد و شهر را به صحنه آشوب تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم فیلادلفیا بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره قتل یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس آمریکایی به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی علیه نا عدالتی و خشونت پلیس سردادند.

اعتراضات در خیابان‌های فیلادلفیا به خشونت کشیده شد و معترضان خودروها را به آتش کشیدند و در این میان برخی از فرصت سوءاستفاده کرده و به فروشگاه‌ها حمله بردند و اجناس را به غارت بردند.

معترضان آمریکایی ازجمله فعالان حامی جنبش جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد بعدازآنکه والتر والس جونیور جوان ۲۷ ساله سیاه‌پوست آمریکایی دوشنبه‌شب با شلیک مرگبار گلوله افسر پلیس فیلادلفیا به قتل رسید، به خیابان‌ها آمدند و در تظاهراتی مسالمت‌آمیز خواستار اجرای عدالت برای او شدند.

بااین‌حال، اعتراضات آرام کم‌کم با ورود پلیس به خشونت کشیده شد و در این میان برخی نیز از فرصت سوءاستفاده کرده و به فروشگاه‌ها حمله بردند و خودروهایی نیز در این میان به آتش کشیده شد.

واکنش‌ها به جدیدترین اقدام خشونت‌بار پلیس فیلادلفیا علیه جوان سیاه‌پوست به‌اندازه‌ای گسترده بود که اریک گریپ افسر ارشد پلیس فیلادلفیا را به واکنش واداشت تا این اقدام پلیس را توجیه کند.

وی در جمع خبرنگاران گفت که افسران پلیس به خانه مردی که مسلح بوده، فراخوانده شده‌اند و زمانی که به محل رسیدند، با والس مواجه شدند که مجهز به چاقو بوده است و زمانی افسر پلیس به وی شلیک کرده، که والس حاضر به تسلیم سلاح خود نشده است و با چاقو به سمت افسران پلیس حرکت کرده است.

در ۶ ماه گذشته و بعد از قتل جورج فلوید شهروند ۴۷ ساله سیاه‌پوست آمریکایی زیر زانوی افسر پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا در پنجم خردادماه ۹۹، تظاهرات و تجمعات مشابهی علیه نژادپرستی و خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا در سراسر این کشور و حتی دیگر کشورهای جهان برگزارشده است.

از زمان قتل فلوید تاکنون، ویدئوهای مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان را به نمایش می‌گذارد بااین‌حال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بدون محکوم کردن این رفتارهای خشونت‌آمیز، همچنان در مناسبات مختلف تأکید کرده که از پلیس و اقدامات آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/4155/

منبع: آنا

کلیدواژه: پلیس آمریکا فیلادلفیا جورج فلوید پلیس آمریکا سیاه پوست افسر پلیس کشیده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مارتین لوتر کینگ و خشونت

خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزاده پورحسینی؛ مارتین لوتر کینگ کشیش و فعال مدنی آمریکایی بود که برای برابری حقوق سیاهپوستان تلاش می‌کرد. او معتقد بود که استفاده از راه‌های صلح‌آمیز، مانند صحبت کردن و پیدا کردن نقاط مشترک می‌تواند به افراد در درک یکدیگر کمک کند. کینگ می‌گفت که استفاده از خشونت می‌تواند به دیگران صدمه بزند و آسیب‌هایی را ایجاد کند که از رفع آن سخت است. کینگ فکر می‌کرد خشونت مسائل واقعی را حل نمی‌کند و می‌تواند مردم را واقعاً غمگین و وحشت‌زده کند. مارتین لوتر کینگ می‌گفت: « خشونت راه خوبی برای حل مشکلات نیست.» او فکر می‌کرد که حتی زمانی که همه چیز واقعا سخت است، بهتر است برای یافتن راه حل‌های صلح آمیز تلاش کنیم.

او می‌خواست در تمام مسائل با همه منصفانه رفتار شود و استفاده از خشونت می‌تواند مشکلات را بیشتر و بدترکند. کینگ معتقد بود که همه باید بتوانند احساسات و افکار خود را بدون ترس بیان کنند. به عقیده او استفاده از خشونت می‌تواند باعث شود مردم احساس کنند صدایشان شنیده نمی شود. او می‌خواست که مردم از عشق و درک متقابل استفاده کنند تا دنیا را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کنند.

به نظر این فعال صلح طلب همه می‌توانیم با مهربانی و احترام با دیگران، در بقیه حس خوب ایجاد کنیم. او معتقد بود که انتخاب راه‌های صلح‌آمیز حتی زمانی که سخت است، می‌تواند دنیا را به جای بهتر و شادتری برای همه تبدیل کند.

ایستگاه فکر

آیا تا به حال از دست کسی عصبانی شده‌اید که بخواهید به او آسیب بزنید؟

این خشم غیر عادی نیست، اما باید بدانیم که با این احساس بد و شدید چکار کنیم که بعدا پشیمان نشویم.

کینگ فکر می‌کرد وبرای مقابله با ظلم و ستم راه‌هایی وجود دارد که از نظر اخلاقی صحیح تر و تاثیر گذارتر است.

نظر شما چیست؟

اگر یکی از همکلاسی‌هایتان شما را اذیت کند، آیا این حق را دارید که به او آسیب بزنید؟

اگر جزء گروهی باشید که با آنها ، با بی عدالتی رفتار شده است. آیا خشمگین می‌شوید؟

داستان کوتاه

روزی روزگاری در یک مهدکودک شلوغ پسر کوچکی به نام جیم بود. یک روز در حین بازی وقتی جیم  نتوانست با شن، برجی را که می‌خواست بسازد، عصبانی شد. از شدت ناراحتی صورتش از قرمز شد و اشک در چشمانش حلقه زد.

عصبانیت جیم با وجود تمام تلاش‌های معلمش برای دلداری دادن او بیشتر شد و شروع به داد و فریاد کرد و برج‌های دیگر بچه‌ها را به زمین زد. بچه‌های دیگر با ترس و نگرانی به او نگاه می‌کردند و نمی دانستند در برابر رفتار جیم باید چکار کنند.

مدیر مهدکودک با دیدن این فریاد‌ها، با رفتاری آرام و فهمیده نزدیک شد و به آرامی جیم را برای مدتی به گوشه ای ساکت راهنمایی کرد.

مدیر جیم را در آغوش کشید و به آرامی به تمام صحبت‌هایش گوش کرد.

پس از مدتی، جیم آرام شد، نفس‌های سنگینش تبدیل به هق هق آرامی شد.

مدیر از او خواست تا احساساتش را با نقاشی کشیدن به او بگوید.کم کم عصبانیتش از بین رفت. چون احساس می‌کرد حرف‌هایش شنیده شده و درک می‌شود.

با گذشت زمان، جیم در یک فعالیت گروهی به بچه‌های دیگر پیوست، این بار با احساس آرامش و میل به همکاری کردن.

دوستانش با آغوش باز از او استقبال کردند و همگی درس‌های ارزشمندی در مورد مدیریت احساسات و حمایت از یکدیگر در مواقع عصبانیت و ناراحتی آموختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی