Web Analytics Made Easy - Statcounter

قبادی , دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی کرمانشاه گفت: برای تولید محتوای سالم نیازمند فرهنگسازی در زمینه راهبردهای علمی سواد رسانه ای هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرستو قبادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با بیان اینکه یکی از تاثیرگذارترین ابزارها در زندگی افراد رسانه است، اظهار داشت: با توجه به تنوع رسانه ها و کارکرد و تاثیرگذاری آنها بر زندگی افراد نقش سواد رسانه بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ارتقای مهارت های فردی و سواد رسانه ای به منظور تحلیل و تفسیر پیامها و دست یافتن به قدرت گزینش گری را مهم برشمرد و افزود: باید به دنبال راهبردهای ملی سوادآموزی رسانه ای باشیم و این امر نیازمند آن است که از طریق فرهنگ سازی عمومی به یک مطالبه جدی برای جامعه تبدیل شود.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، ادامه داد: با توجه به زندگی رسانه ای، تاثیر پیامدهای آن، باید به دنبال راهبردهای ملی سواد رسانه ای باشیم که نیازمند فرهنگ سازی عمومی است.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوای مناسب با توجه به افزایش جرایم مجازی و تعدد بالای اپلیکیشن ها گفت: باید در زمینه تولید محتوا گامی جدی برداشته شود.

قبادی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات شبکه های اجتماعی را سازماندهی می کند و از به خطر انداختن امنیت کشور جلوگیری می کند و از طرفی خانواده در بستر اینترنت امن فعالیت می کنند لذا شبکه ملی اطلاعات محدودیت نیست ظرفیتی است که در صورت راه اندازی کشور را در برابر نفوذ بیگانگان از جنگ نرم حفظ می کند.

وی بیان داشت: دشمن از بستر اینترنت نا امن برای ضربه زدن به کودکان و نوجوانان استفاده می کند لذا با راه اندازی اینترنت ملی باید راه نفوذ چالش های مسموم نظیر بازیهای اینترنتی نهنگ آبی، مومو و …حربه ها را بست.

قبادی تصریح کرد: در این راستا از ظرفیت گروهان تولید محتوا متشکل از نوجوان و جوانان متخصص، متعهد و انقلابی استفاده شده که در قالب های مختلفی از جمله عکس نوشته، موشن گرافی، اینفوگرافیک و تولید کلیپ فعالیت می کنند و محتوای تولید شده در کانال و پیج اینستاگرامی نسرای استان منتشر می شود.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان کرمانشاه به برگزاری کلاس های آموزشی در استان اشاره کرد و ادامه داد: این کلاس ها شامل دو دوره حضوری و غیرحضوری شامل آنلاین و آفلاین است.

قبادی برگزاری دوره های عمومی سواد رسانه‌ای برای همه اقشار پایگاه‌های بسیج و دانشگاه‌ها، دوره های تخصصی خبرنگاری، نویسندگی، عکاسی و فتوشاپ برای افراد توانمند را از جمله دوره های برگزار شده توسط این معاونت برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان کرمانشاه دارای ۴5 نفر مربی سواد رسانه است که دوره آموزشی مجازی سواد رسانه را گذراندند و گواهینامه آن را دریافت کردند و همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک هزار نفر در استان به صورت مجازی و حضوری در دوره های آموزشی سوادرسانه شرکت کرده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سواد رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دانست.

به گزارش شانا، مرتضی شاهمیرزایی دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاهمیرزایی در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

دیگر خبرها

  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم