Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه تلفنی با "زهراب مناتساکانیان" وزیر خارجه ارمنستان و "جیحون بایراموف" وزیر خارجه آذربایجان گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پامپئو در این تماس تلفنی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به تبعیت از آتش‌بس ایجاد شده به میانجی‌گری آمریکا دعوت کرد واز دو طرف خواست تا راه‌حل دیپلماتیک را در پیش بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه آمریکا سه روز پیش در بیانیه‌ای مشترک از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از ۸ صبح روز دوشنبه خبر داده بود.

این آتش بس که سومین آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از آغاز درگیری اخیر به شمار می‌آید تنها چند دقیقه پس از آغاز شدن بار دیگر نقض شد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان آخرین بار روز دهم اکتبر (۱۹ مهر) و پس از نشست سه‌جانبه در مسکو به توافق آتش‌بس انسانی دست یافتند. اما درست ۱۵ دقیقه بعد از آغاز اجرای این توافق، آژیر‌های خطر در منطقه قره‌باغ به صدا درآمد و درگیری‌ها بار دیگر آغاز شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ وزیر امور خارجه آمریکا مایک پامپئو ارمنستان و جمهوری آذربایجان آتش بس علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ جمهوری آذربایجان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد

به گزارش خبرآنلاین به گزارش از ایسنا، در بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان آمده است: «مسیر باغانیس-ووسکپار برای انجام پاکسازی مین در قلمرو مجاور و هم‌چنین جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین‌گذاری شده مجاور به منظور اطمینان از ایمنی آنها بسته شده است.»

خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان گزارش کرد: «تعیین مرز در بخش باغانیس-ووسکپار برای امروز ۲۳ آوریل (۴اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. هم‌چنین به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

این بیانیه در ادامه مجددا افزود: «تاکید می‌کنیم که هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان-آذربایجان برای امروز برنامه‌ریزی نشده است. پس از تعیین مرز، نیروهای مرزی ارمنستان به حفاظت از خط مرزی مشغول خواهند شد.»

دفتر دولت ارمنستان هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس توافق کمیسیون‌های تعیین حدود مرزی هر دو کشور، «فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات بر اساس اندازه‌گیری‌های مربوطه آغاز می‌شود.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898704

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان