Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه تلفنی با "زهراب مناتساکانیان" وزیر خارجه ارمنستان و "جیحون بایراموف" وزیر خارجه آذربایجان گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پامپئو در این تماس تلفنی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به تبعیت از آتش‌بس ایجاد شده به میانجی‌گری آمریکا دعوت کرد واز دو طرف خواست تا راه‌حل دیپلماتیک را در پیش بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا سه روز پیش در بیانیه‌ای مشترک از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از 8 صبح روز دوشنبه خبر داده بود.

این آتش بس که سومین آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از آغاز درگیری اخیر به شمار می‌آید تنها چند دقیقه پس از آغاز شدن بار دیگر نقض شد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان آخرین بار روز دهم اکتبر (۱۹ مهر) و پس از نشست سه‌جانبه در مسکو به توافق آتش‌بس انسانی دست یافتند. اما درست ۱۵ دقیقه بعد از آغاز اجرای این توافق، آژیرهای خطر در منطقه قره‌باغ به صدا درآمد و درگیری‌ها بار دیگر آغاز شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آذربایجان پامپئو ارمنستان آذربایجان آتش بس قره باغ پامپئو جمهوری آذربایجان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس

دریافت 625 KB

به گزارش همشهری آنلاین سماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ با حضور در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه قرار گرفت و پس از آن دو طرف به گفت‌وگو نشستند.

بعد از استقبال رسمی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، دور اول مذاکرات آن‌ها برگزار شد.

در این مذاکرات، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و «خالد قدومی» نماینده حماس در تهران نیز حضور دارند.

قرار است بعد از انجام این دیدار، هنیه و امیرعبداللهیان در یک کنفرانس خبری مشترک حضور پیدا کنند و به تشریح نتایج رایزنی‌های خود بپردازند.

کد خبر 840861 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • تاکید اوکراین به هند برای تجدیدنظر درباره روابط با روسیه
  • اظهارات رئیس جمهور ترکمنستان درباره فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی | جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان با ۳مقام عالیرتبه کشور همسایه
  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه