Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ماه‌های اخیر تنش میان ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر حفاری‌های آنکارا در شرق مدیترانه افزایش یافته، اما این تنش‌ها بسیار گسترده‌تر از بحران شرق مدیترانه است.

خبرگزاری میزان – طی ماه‌های اخیر و همزمان با آغاز عملیات حفاری ترکیه در شرق مدیترانه، تنش این کشور با اروپا به شدت افزایش یافته است.

اعزام کشتی حفاری ترکیه به شرق مدیترانه و مناطق مورد منازعه با یونان، به تنش‌های آنکارا و بروکسل دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام با واکنش یونان و فرانسه مواجه شده و موجب تنش‌هایی میان این متدان عضو ناتو شده است.

پایگاه «احوال» ترکیه در گزارشی به این تنش‌ها پرداخته و می‌نویسد: مشکل ترکیه تنها محدود به شخص امانوئل مکرون نیست و بسیار گسترده‌تر است.

این پایگاه می‌نویسد: همزمان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان به عنوان ۲ قدرت اصلی اتحادیه اروپا باقی می‌مانند و این ۲ کشور عموما یک سیاست پلیس خوب و بد را در قبال روابط با ترکیه پیش گرفته اند.

پایگاه احوال، با اشاره به موضع گیری ترکیه در قبال تنش میان یونان و ترکیه می‌افزاید: عمل کردن مانند یک قهرمان در نگرانی برای قدرت‌های اروپایی مانند موضوع یونان، به فرانسه اختیار عمل بیشتری در اتحادیه اروپا می‌دهد.

نگارنده در ادامه به خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه اشاره کرده و می‌نویسد: اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه که سران ناتو آن را تهدیدی برای تمامیت این پیمان می‌دانند به نظر می‌رسد که نقشی در این زمینه ندارد.

بیشتر بخوانید: تحرکات کشتی اکتشافی ترکیه و هشدار یونان تحولات شرق مدیترانه و تنش میان آنکارا و آتن

تنش‌های میان ترکیه با کشور‌هایی مانند فرانسه و یونان در میانه تلاش‌های آنکارا برای پیوستن به اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد؛ با این وجود بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده هستند که این تنش‌ها می‌تواند عضویت ترکیه را در اتحادیه اروپا را چالش‌های جدیدی مواجه کند.

علاوه بر این یکی دیگر از موضوعات مورد مناقشه میان ترکیه و اتحادیه اروپا بحران مهاجرت است که ترکیه طی سال‌های اخیر و در میانه تشدید تنش‌ها تهدید به بازگشایی مرز‌های اروپایی خود به روی مهاجران کرده است.

از سوی دیگر طی ماه‌های اخیر و با بالا گرفتن تنش‌ها میان ترکیه و یونان در شرق مدیترانه درخواست‌هایی از سوی برخی کشور‌های اروپایی مبنی بر اعمال تحریم علیه ترکیه مطرح شده است.

 

انتها پیام/

برچسب ها: ترکیه رجب طیب اردوغان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه ترکیه رجب طیب اردوغان اتحادیه اروپا شرق مدیترانه میان ترکیه تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان گفت که اتحادیه اروپا به رهبری جدید نیاز دارد، زیرا مقامات ارشد فعلی اتحادیه کاملاً ناموفق هستند.

نخست‌وزیر مجارستان گفت: اکنون ما رهبری در اتحادیه اروپا داریم که در برخی از پروژه‌های بزرگ که از سوی خودشان انتخاب شده‌اند، مانند مهاجرت، جنگ در اوکراین و سیاست تحریم‌ها شکست خورده اند.

اوربان گفت که رهبری فعلی اتحادیه اروپا باید کنار رود.

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که اروپا به رهبران جدید نیاز دارد.

نخست وزیر مجارستان چندی پیش از مردم کشورش خواست برای دفاع از حاکمیت این کشور به سمت مقر اتحادیه اروپا در بلژیک راهپیمایی کنند.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که به همراه حامیانش آماده است تا برای دفاع از حاکمیت این کشور در اتحادیه اروپا به سوی بروکسل راهپیمایی کند.

کد خبر 6081413

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • قطر: در نقش خود به عنوان میانجی در مذاکرات صلح بازنگری می‌کنیم
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان
  • جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم