Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ گفت: محتوای درسی کنکور نظام جدید ساده‌تر از نظام قدیم است و داوطلبان یک سال برای مطالعه دروس و منابع مهلت دارند.

وی که در حاشیه جلسه نقشه جامع علمی کشور سخن می‌گفت درباره انتقاد تعدادی از داوطلبان نسبت به برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ توضیح داد: این موضوع به صورت مفصل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با انتقاد از انتشار اعداد و ارقام متفاوت در خصوص تعداد داوطلبان نظام قدیم از سوی برخی افراد افزود: در عدد و ارقامی که اعلام شده تشکیک می‌شود و افرادی که به اطلاعات واقعی دسترسی ندارند این اطلاعات را ارائه نکنند تا ذهن داوطلبان و جامعه مغشوش نشود.

وی درباره تعداد داوطلبان شرکت کننده نظام قدیم در کنکور سراسری ۹۹ گفت: امسال، ۲۵۹ هزار نفر داوطلب نظام قدیم شرکت کردند که از این تعداد، ۶۳ هزار نفر با توجه به اختیاری شدن انتخاب نظام کنکور، به سوالات نظام جدید جواب دادند.

خدایی با بیان اینکه تعداد سوالات چاپ شده نظام جدید برای کنکور ۹۹ برای ۱۹۶ هزار نفر بود، افزود: از این ۱۹۶ هزار نفر، ۵۳ هزار نفر داوطلبان دانش آموخته مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند؛ همچنین۱۴۳ هزار نفر باقیمانده داوطلبانی بودند که حداقل سه بار در کنکور شرکت کرده اند.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، از این۱۴۳ هزار نفر ۱۱۷ هزار نفر داوطلب علوم تجربی بودند که قصد قبولی در سه رشته دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی داشتند؛ در سایر رشته‌ها زیر ۸ درصد داوطلبان، نظام قدیم هستند.

وی درباره سابقه برگزاری کنکور نظام قدیم گفت: براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان ۲ سال پیاپی و در سال‌های ۹۸ و ۹۹ حق شرکت در کنکور نظام قدیم داشتند و از یک سال گذشته به همه داوطلبان اعلام شد کنکور ۹۹ آخرین دوره برگزاری آزمون برای داوطلبان نظام قدیم است و از سال ۱۴۰۰ کنکور فقط در نظام جدید برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم با اشاره به اصل مشکلات داوطلبان نظام قدیم کنکور توضیح داد: نظام آموزش متوسطه ما از سال ۹۴ تغییر یافت و همزمان سازمان سنجش آموزش کشور سه سال پیاپی در کنکور، سوالات مشترک نظام قدیم و جدید منتشر کرد. برای همتراز شدن سختی سوالات، بر بخش‌های مشترک سوالات هر ۲ نظام قدیم و جدید تاکید کردیم.

خدایی افزود: بنابراین از مباحث جدید نظام آموزش متوسطه سوال کمتر دادیم تا با سوالات نظام قدیم همتراز شود. 

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دانش‌آموز و معلم به تغییرات نظام آموزش متوسطه که از ۶ سال پیش آغاز شده است، توجه نمی‌کنند؛ تغییرات نظام آموزش متوسطه براساس سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است و ما این سند و سند نقشه جامع علمی کشور را به خاطر بخش مشترک سوالات کنکور نظام قدیم معطل نگه داشته‌ایم.

وی گفت: سیستم آموزش یک کشور که نمی‌تواند معطل عده‌ای شود تا آنها شانس قبولی در رشته‌های پزشکی داشته باشند. این تغییرات در کنکور از قبل به افراد اعلام شده و شورای سنجش و پذیرش دانشجو انتقادات و حرف‌های متقاضیان برگزاری کنکور نظام قدیم را شنیده است.

خدایی ادامه داد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو هفته گذشته برای همین موضوع تشکیل جلسه داد، بنابراین برای کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰ هیچ دستور کاری وجود ندارد.
 

کد خبر 560657 برچسب‌ها کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کنکور سازمان سنجش آموزش کشور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور شورای سنجش و پذیرش دانشجو نظام آموزش متوسطه کنکور نظام قدیم نظام جدید هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار تا سه روز آینده اعلام می‌شود/ ۳ هزار نیرو گزینش پذیرفته‌شدگان را گزینش می کنند

سید حسین داودالموسوی؛ با اشاره به اینکه نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار در نهایت تا سه روز آینده (پایان فروردین) از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود، اظهار کرد: هسته‌های گزینش تمام استان‌ها نیروهای مصاحبه‌گر و محقق را آماده کرده‌ و آموزش‌های لازم به نیروها ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار نیروی گزینش در کل کشور، آماده بررسی پذیرفته‌شدگان هستند، افزود: اگر گزینش‌گری جدید باشد آموزش کامل و اگر جزو نیروهای قدیمی باشد، آموزش‌های تکمیلی را دریافت می‌کند.

داودالموسوی گفت: پس از اعلام اسامی از سوی سازمان سنجش، پذیرفته‌شدگان باید فرم اطلاعات فردی الکترونیکی را تکمیل کنند که آدرس آن در اطلاعیه سازمان سنجش ذکر می‌شود.

مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: تلاش براین است تا ۴۰ روز کاری یعنی تا پایان خرداد نتایج گزینش را به آموزش و پرورش اعلام کنیم پس از آن دوره‌های‌آموزشی برای افراد توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد و پذیرفته‌شدگان نهایی از اول مهر به کلاس‌های درس می‌روند.

داودالموسوی متذکر شد: ارزیابی تکمیلی شامل مصاحبه، ارزیابی صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای افراد توسط کانون های ارزیابی همزمان با مراحل گزینش انجام می‌شود و کل این فرآیند تا ۴۰ روز به پایان خواهد رسید.

گفتنی است آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳ صبح روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، ۲۸ هزار آموزگار برای مدارس ابتدایی استخدام خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آغاز آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم
  • آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان
  • تجلیل سازمان سنجش از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه‌های مدعی تقلب
  • متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد
  • بیانیه سازمان سنجش آموزش کشور در تجلیل از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار تا سه روز آینده اعلام می‌شود/ ۳ هزار نیرو گزینش پذیرفته‌شدگان را گزینش می کنند
  • استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود