Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:26:44 GMT

محدودیت خروج گوشت قرمز و مرغ از خراسان رضوی لغو شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۰۶۸۱

محدودیت خروج گوشت قرمز و مرغ از خراسان رضوی لغو شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست عصر سه شنبه این کارگروه گفت: خروج دام سبک و سنگین از خراسان رضوی کماکان محدودیت دارد.

علی رسولیان با بیان این که بخشی از دام سبک و سنگین خراسان رضوی به صورت قاچاق از استان خارج می‌شود برخورد قانونی متولیان دستگاه‌های نظارتی با قاچاق دام را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: قیمت گوشت سفید و قرمز در خراسان رضوی نسبت به سایر نقاط ضضکشور پایین تر است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی نیز در این نشست گفت: هم اینک قیمت دام سنگین هر کیلوگرم بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار ریال، قیمت دام گوشتی هر کیلوگرم بین ۷۰۰ تا ۷۲۰ هزار ریال، قیمت دام سبک هر کیلوگرم ۵۸۰ هزار ریال، قیمت لاشه گوسفند هر کیلوگرم ۹۸۰ هزار ریال تا ۲ میلیون و ۲۰ هزار ریال و قیمت لاشه جوان هر کیلوگرم ۷۰۰ هزار تا ۷۲۰ هزار ریال است.

مهدی باقری افزود: قیمت لاشه گوشت گوسفندی در خراسان رضوی از سایر نقاط کشور پایین تر است لذا استانهای دیگر تمایل زیادی به استفاده از گوشت این استان دارند و تقاضا در این زمینه زیاد است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست به تشریح دلایل افزایش خروج دام از استان اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از گوشت قرمز وارداتی به کشور در استان تهران مصرف می‌شود لذا گوشت این استان مصارف زیادی در کشور دارد.

محمدرضا اورانی افزود: در هفت ماهه نخست پارسال ۱۹ هزار دام در خراسان رضوی کشتار شد در حالی که در مدت مشابه امسال این میزان کشتار به ۲۹ هزار راس رسیده است.  

وی ادامه داد: ۵۵ درصد از خدمات رستوران‌داری و هتلداری کشور مربوط به خراسان رضوی است و در این چند ماهه به دلیل شیوع کرونا و کاهش تعداد گردشگران، میزان گوشت کمتری مصرف شد لذا گرایش به خروج گوشت از استان افزایش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تامین نهاده برای دامدار گران تمام می‌شود و میزان مصرف گوشت نیز در خراسان رضوی کاهش یافته است لذا برای جلوگیری از سود دلالان بهتر است که روال طبیعی برای خروج دام زنده از استان طی و ممنوعیت در این خصوص برداشته شود. 

اورانی افزود: قیمت دام زنده در بازار استان خراسان رضوی با استانهای دیگر همخوانی ندارد و فقط قیمت دام در استان اصفهان از خراسان رضوی بالاتر است که این موضوع نشات گرفته از بازارگردانی دلالان در میدان دام است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا ۲۳ مهرماه ورودی گوسفند و بز زنده به استان ۱۴۳ هزار و ۷۴۱ راس و خروجی این حیوانات از استان ۳۸۱ هزار و ۹۰۷ راس بوده، همچنین در این مدت ورودی گاو و گوساله زنده به خراسان رضوی سه هزار و ۳۷۷ راس و خروجی گاو و گوساله زنده ۱۵ هزار و ۸۱ راس از استان  بوده است.

او اضافه کرد: ورود و خروج دام زنده از خراسان رضوی در هفت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته و دلیل اصلی آن کمبود گوشت قرمز در تهران است.

جانشین معاونت امور دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان با تولید ۸۳ هزار تن گوشت قرمز، رتبه نخست تولید این نوع گوشت در کل کشور را دارد و نیاز آن در سال ۷۲ هزار تن و سرانه مصرف آن بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم است لذا بخشی از گوشت قرمز تولیدی این استان یعنی سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تن گوشت قرمز اضافه است.

کریم امیرزاده افزود: تاکنون میزان نهاده تخصیص یافته به دامداران خراسان رضوی ۳۰ درصد بوده است، از سوی دیگر هزینه‌های تولید دام به شدت افزایش یافته و تراکم زیادی در پرواربندیهای دام سبک و سنگین به وجود آمده و مجموع این مسائل فشار مضاعفی را بر دامدار وارد کرده است لذا می‌توان با آزاد کردن خروج گوشت و دام از استان بخشی از این فشار را کم کرد.

احمد شریعتی، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ممنوعیت چند روزه برای خروج دام و مرغ زنده و گوشت قرمز باعث افزایش دلال بازیها، اعتراض دامداران در شهرستانهای مختلف و همچنین اعتراض استانهایی شد که دام و گوشت قرمز خود را از خراسان رضوی تامین می‌کردند.

مرتضی مدنی، مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ممنوعیت خروج دام از استان با دستورالعمل ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز کشور در تعارض است و هم اینک نیز برخی گزارشها حاکی از قاچاق دام از این استان به استانهای غربی و جنوبی کشور است زیرا نرخ ارز افزایش یافته و قاچاق دام صرفه اقتصادی پیدا کرده است.

علی غفوری مقدم، معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در ۱۰ روز اخیر که خروج دام زنده و گوشت قرمز از استان ممنوع شد، قیمت دام و گوشت در کل کشور به سبب کاهش تخصیص نهاده به دامدار، افزایش یافت و تغییر نرخ کالای مزبور ارتباطی به اعمال ممنوعیت در این استان ندارد.

برچسب‌ها گوشت قرمز استان تهران قیمت کالا علی رسولیان گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت قرمز استان تهران قیمت کالا گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار گوشت قرمز استان تهران قیمت کالا گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور خراسان رضوی خراسان رضوی هزار ریال گوشت قرمز دام زنده قیمت دام خروج دام دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 744646

دیگر خبرها

  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول