Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «علی آقازاده» عصر سه‌شنبه آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در محل استانداری مرکزی برگزار شد، افزود: با توجه به اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان امکان واردات بسیاری از کالاهای برتر خارجی به کشور وجود ندارد و این مهم امکان رونق تولید داخل را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان در این شرایط باید با محصولات با کیفیت ضمن تامین بازار داخلی گام بلندی در راستای جهش تولید و رونق اقتصادی کشور بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار مرکزی اظهار داشت: تولید بی‌کیفیت و نامرغوب ضمن هدردادن بیت‌المال و سرمایه ملی، کاهش شدید اعتماد عمومی را به دنبال دارد بنابراین تولیدکنندگان باید تمام ظرفیت خود را در راستای تولید با کیفیت به‌کار بگیرند.

آقازاده بیان کرد: علاوه بر نظارت و کنترل فرآیند تولید از سوی اداره کل استاندارد، باید با ارایه برنامه‌های آموزشی در تمامی فرآیند تولید، فرهنگ اقدام صحیح برای تولید مرغوب و استاندارد در فضای تولید نهادینه شود.

وی افزود: بیش از ۷۵ درصد از شاکله سازمانی اداره کل استاندارد استان مرکزی خالی از نیروی انسانی است و با این شرایط نمی‌توان این اداره کل را به تنهایی مسئول نظارت و کنترل بر فرآیند تولید دانست و باید آحاد مردم، دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان در این فرآیند نقش‌آفرینی کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: با توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد، سطح اطلاعات و آگاهی مردم از استاندارد بالا رفته وگرایش تمامی افراد جامعه به سمت خرید کالاهای با کیفیت و استاندارد بیشتر می‌شود.

 مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: در راستای فعالیت‌های حوزه انطباق تعداد فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در استان مرکزی از یک‌هزار و ۲۵۶ فرآورده در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۸۶۶فرآورده در مرداد ماه سال جاری رسیده است.

«مهناز جعفریان» افزود: همچنین شمار پروانه‌های صادرشده استان از ۷۱۳ مورد در سال ۹۲ به یک‌هزار و ۴۶۹ مورد در مرداد سال ۹۹ رسیده و تعداد واحدهای تولیدی در بازه زمانی مذکور از ۵۷۶ مورد به ۸۴۱ عدد افزایش یافته است.

وی افزود:  نمونه‌برداری و آزمون از واحدهای تولیدی استان نیز از ۲ هزار و ۶۷۰ نمونه در سال ۹۲ به سه هزار و ۳۸۸ نمونه در سال ۹۸ و تعداد بازرسی از اصناف در این مدت از پنج هزار و ۱۱ عدد به ۹ هزار و ۵۳۰ عدد و تجهیزات تفریحی زیر پوشش از ۱۳۳ عدد به ۲ هزار و ۲۶۹ عدد و تعداد آزمایشگاه های همکار از ۳۶ عدد به ۶۱ عدد رسیده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: از ۹هزار و ۶۱۶ آموزش در سال ۹۲ به ۱۲ هزار و ۳۶۵ مورد آموزش رسیده که نشان از فعالیت جدی در حوزه آموزش با وجود تمام مشکلات در پایان سال ۹۸ دارد، همچنین تعداد دوره‌های آموزشی برای عموم مردم نیز از ۲۹۹ دوره از سال ۹۲ به ۲۰۴ دوره در سال رسیده است.

۱۴ اکتبر همزمان با ۲۲ مهرماه با عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است

برچسب‌ها استان مرکزی تحریم سازمان ملی استاندارد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی تحریم سازمان ملی استاندارد ایران استان مرکزی تحریم سازمان ملی استاندارد ایران اخبار کنکور سال ۹۲ استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ با ناترازی شدیدی مواجه بودیم اما طی دو سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این ناترازی با درایت و برنامه ریزی‌های دقیق به حداقل رسیده است.

وی با بیان این که برای گذر از اوج بار تابستان امسال ۱۸۰ اقدام تأمین انرژی در کشور تعریف شده، افزود: امیدواریم سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه‌های حرارتی جدید و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر و احداث شبکه‌های توزیع و انتقال برق از جمله آن‌ها است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به آغاز معاملات برق در بورس انرژی توسط شرکت‌های توزیع برق گفت: در نخستین روز معاملات شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی، ٢١ شرکت توزیع نیروی برق موفق به خرید برق به ارزش ٣٢ میلیارد تومان از تولیدکنندگان برق شدند.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه با اصلاح جریان مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع نیروی برق می‌توانند از اول اردیبهشت ماه نسبت به خرید برق از بورس انرژی اقدام کنند، افزود: بیشترین حجم معاملات مربوط به شرکت توزیع نیروی برق اهواز بوده که بالاترین رکورد را ثبت کرده است.

منبع تسنیم

کد خبر 746814

دیگر خبرها

  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود