Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@11:39:01 GMT

بلاهایی که کرونا بر سر پوست و موی شما می‌آورد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۱۰۵۸

بلاهایی که کرونا بر سر پوست و موی شما می‌آورد

زهره نیک بخت، متخصص پوست، مو و زیبایی، درباره  توصیه‌هایی در ارتباط با مشکلات پوست و مو در فصل سرما اظهار کرد: با توجه به مصرف زیاد الکل و شست‌وشوی مداوم دست‌ها به دلیل شیوع کرونا و همچنین وجود فصل سرما باید کارهایی را برای جلوگیری از بیماری‌هایی نظیر اگزما  انجام دهیم.

او گفت: اگزما‌  بیماری شایع است که در خانم‌های خانه دار که با انواع شوینده‌ها در ارتباط هستند، بیشتر دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته کودکانی که فوتبال یا والیبال بازی می‌کنند و با خاک سر و کار دارند با گذشت زمان به این عارضه مبتلا می شوند. طبق تحقیقات، شست‌وشوی مداوم دستها باعث خشکی سطح پوست می شود و گاهی با خارش و عفونت همراه است.

نیک بخت بیان کرد: با توجه به اینکه شست‌وشو جزو کار‌های ضروری در دوران کرونا محسوب می شود، باید بعد از شست‌وشو و خشک کردن دست حتما با یک کرم مرطوب کننده معلومی  رطوبت لازم را به دست هایمان  برسانیم تا جلوی شیوع اگزما را بگیریم.

او گفت: به دلیل استفاده طولانی مدت از ماسک احتمال بروز خشکی پوست و کیست‌های میلیا که کیست عرق هم گفته می‌شود، وجود دارد بنابراین باید بعد از  شست‌وشوی دست و یا صورت از کرم مرطوب کننده، استفاده کنیم.

ریزش مو همزمان با تغییر فصل

نیک بخت با بیان اینکه با تغییر فصل دچار ریزش مو می‌شویم، گفت: بیماری های عفونی در پاییز به دلایل  عفونت‌های مجرای تنفسی، سرما خوردگی و آنفلوانزا که همیشه وجود داشته است، اتفاق می افتد. اما امسال به دلیل وجود کرونا  عفونت از طریق مجاری تنفسی و سینوس، دهان و بینی حتی گوش و چشم می تواند انتقال پیدا کند، بنابراین می‌تواند ریزش موی شدیدی ایجاد کند.

این پزشک متخصص پوست مو ادامه داد: اگر ریزش موی شما بیش از حد نرمال باشد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که پس از مراجعه به پزشک و انجام بررسی‌های لازم، تشخیص بیماری خاصی برای شما داده شد، به دنبال شروع درمان باشید.

او گفت: خیلی از افراد که به دلیل ریزش مو مراجعه می‌کنند، بعد از یکی دو ماه  متوجه می شوند که در معرض تماس با ویروس بودند و کرونا گرفته اند یا بعدا مراجعه کردند به پزشک و متوجه شدند تمام آزمایش هایشان مثبت است و بعد از بهبودی تازه ریزش مو پیدا می‌کنند.

نیک بخت تاکید کرد: بنابراین می‌توان گفت که ریزش مو یکی از علائم ابتلا به کروناست. این ویروس هنوز ناشناخته است، بنابراین بهترین توصیه این است که در منزل مانده و از  پزشک خانوادگی کمک گرفته شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا اگزما کرم مرطوب کننده سبک زندگی پارسی خبر نیک بخت ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ در بازار امروز چند؟

امروز (یکشنبه) قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرمی در بازار تهران ۲۵۴ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت گوشت مرغ در بازار روز برای تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته ران بی پوست مرغ ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹ هزار تومان است.

قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع مرغ در بازار تهران را مشاهده کنید:

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • مرغ در بازار امروز چند؟