Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@14:06:14 GMT

پرونده آل‌کثیر چه شد؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۱۲۷۲

ساعت 24-مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت پرونده آل‌‎کثیر توضیحاتی ارائه کرد.

امیرساعد وکیل در خصوص آخرین وضعیت استیناف خواهی باشگاه درمورد پرونده محرومیت عیسی آل‌کثیر گفت: همه ما به سیاست‌های سرسختانه فیفا در خصوص مسائل سیاسی، نژادپرستی و ... آگاه هستیم. در اینباره تاکید فیفا بر روی جلوگیری از اتفاقاتی از این دست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتار عیسی آل کثیر بعد از گلزنی مقابل نماینده کشور ازبکستان برای همه واضح و مبرهن است که بدون سوء نیت و به دور از انگیزه‌های قومیتی بوده و رفتار او دلیلی جز ارتباط عمیق و عاطفی با برادرزاده‌اش ندارد. در همان زمان که کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد داشت درباره این پرونده رای خود را صادر کند توضیحات لازم درباره این اقدام صورت گرفت و حتی عنوان شد که این بازیکن در تیم‌های قبلی خود هم چنین خوشحالی گلی انجام داده بود. حتی مصاحبه‌هایی که در این خصوص صورت گرفته بود هم ارائه شد.

وی ادامه داد: برای دفاع بیشتر نمونه‌های مشابهی که در سراسر دنیا رخ داده بود را هم ارائه کردیم که این نمونه‌ها مورد محکومیت قرار نگرفته بودند. با این همه وقتی قرار است حکمی صادر شود تک تک موارد مطروحه مورد بررسی قرار می‌گیرد که از نظر ما رفتار آل‌کثیر جزو موارد نژادپرستانه تلقی نمی‌شود اما فیفا انگیزه‌های فردی را نمی‌بیند و بر اساس مقررات خود تصمیم می گیرد. آنها به این مسئله فکر می‌کنند که تماشاگر در استادیوم یا بینندگان پای تلویزیون آیا برداشت توهین آمیزی نسبت به مسائل قومیتی و نژاد پرستی دارند یا نه؟

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس افزود: با توجه به این رویکرد این رای صادر و در نهایت ۶ ماه محکومیت و ۱۰ هزار دلار که حداقل به مجازات است برای آل‌کثیر صادر شد. در اینجا لازم است به پرونده مشابهی اشاره کنم؛ بازیکن تیم ملی بحرین در واکنش به وقت‌کشی بازیکنان هنگ کنگ در پایان بازی با انگشتان دست، حالت چشم بازیکنان هنگ کنگ را نشان داد و مستقیماً ویژگی ظاهری آنها را زیر سوال برد که این مسئله با محکومیت انضباطی این بازیکن بحرینی روبرو شد.

وکیل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا تبیین کنیم که انگیزه آل کثیر برای این مسائل نبوده و به همین دلیل از نظر حقوقی باید تحلیل قوی ارائه می‌شد چرا که این پرونده با آن پرونده مورد اشاره قابل قیاس نیست و تفاوت‌هایی دارد. تفسیری که از این پرونده می‌شود باید رویکرد متفاوتی نسبت به پرونده‌های مشابه که مسائل نژادپرستی را در بر می‌گیرد داشته باشد.

مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: باور من این است که سیاست کلی در ورزش جهان به این صورت است که باید از مسائل سیاسی و تبعیض نژادی دور بود و در این باره باید با احتیاط صحبت کرد تا ببینیم نتیجه چه می‌شود اما آنچه مسلم است این است که ما لایحه حقوقی خیلی قوی را ارائه کردیم. رای صادره ۹ صفحه بود اما لایحه ما ۲۶ صفحه بود که باید پیوست‌ها را هم به آن اضافه کرد که فکر می‌کنم بالای ۵۰ صفحه ما لایحه دفاعی فرستادیم و از ابعاد گوناگون این مسئله را بررسی کردیم. به هواداران امیدواری می‌دهم که انشاءالله آل کثیر بتواند در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد اما باید این امیدواری در فضای واقع‌بینی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین ورزشکاران ما باید متوجه آثار رفتار خود باشند و آموزش‌های لازم را ببینند چرا که رفتار آنها همیشه زیر ذره‌بین قرار دارد. شاید آنها رفتاری را انجام دهند که در فرهنگ ما ساده و عادی باشد اما در دنیا این مسائل به گونه دیگری تفسیر می‌شود. بازیکنی که در سطح بین‌المللی بازی می‌کند باید به این مسائل توجه کند. وکیل در پاسخ به این سوال که رای فرجام‌خواهی آل کثیر چه زمانی صادر می‌شود اظهار داشت: تاریخ دقیقی در این باره مشخص نشده اما مطمئن هستم که حداکثر تا یک ماه آینده این رای اعلام خواهد شد.

خبر آنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار پرسپولیس باشگاه پرسپولیس آل کثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه

همایش "دانشگاه دوست‌دار سلامت خانواده" به نقش محوری خانواده در جامعه ایرانی پرداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یازدهم در همایش دانشگاه دوست‌دار سلامت خانواده که به مناسبت هفته سلامت در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در تمام سیاست‌گذاری‌ها باید مراقب نهاد خانواده باشیم.

وی با اشاره به اینکه در نگاه دیگری، خود خانواده یک نهاد کنشگر بوده و در حل مشکلات کشور می‌تواند اثرگذار باشد، بیان کرد: نباید خانواده را تنها یک نهاد دریافت کننده خدمات ببینیم بلکه خانواده می‌تواند مسائل حکومت را نیز حل کند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یازدهم با بیان اینکه استفاده از واژه حکمرانی به معنای استفاده از تمام بازیگران جامعه است، گفت: باید به سمت مفهومی حرکت کنیم که نهاد خانواده بتواند در حکمرانی نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه خانواده ایرانی در جامعه دارای ارزش‌ها و هنجارهای مختلفی است، افزود: در موضوع کرونا اثبات شد که خانواده ایرانی همچنان دارای ارزش‌ها است.

نقش دانشگاه در تعامل بین دولت و خانواده

 سلیمی عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نیز در این همایش اظهار داشت: شبکه تعاملی و مفهومی سه گانه سلامت، خانواده و حکمرانی باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند در تعامل دولت و خانواده نقش آفرین باشد، تصریح کرد: شبکه خانواده می‌تواند بسیاری از نیازهای عمومی جامعه را مرتفع کند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه ابر چالش خانواده با مسئله جنسیت و عدالت جنسی است، افزود: در موضوع سلامت خانواده نباید از کنار چالش‌های موجود به راحتی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید خانواده به صورت کلان دیده شود، خاطرنشان کرد: اگر این نگاه کلان وجود داشته باشد قطعا سیاست‌گذاری‌ها نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

سلیمی با بیان اینکه موضوع خانواده را باید از جریانات سیاسی جدا کنیم، بیان کرد: اگر نهادهای علمی بتوانند تحلیل درستی به سیاست‌گذار ارائه دهند در عرصه سیاست‌گذاری در عرصه خانواده می‌توانیم شاهد تحول باشیم.

سلامت معنوی میان نسل جدید ترویج شود

احمری نیز در نخستین همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده اظهار داشت: نخستین اصل سلامت معنوی شادی و نشاط است.

وی با اشاره به اینکه سلامت معنوی متشکل از توکل و امید است، بیان کرد: سلامت معنوی دارای یک طیف مشخص و در مسیر رو به رشد قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه در کشور اسلامی، معنویت اسلامی است، عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در ارتباط با معنویت این است که تعریف واحدی از معنویت فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه مراقبت از سلامت معنوی از خود سلامت معنوی مهم‌تر است، افزود: بالاترین نعمتی که خداوند برای قلب سلیم قرار داده، بخشش است.

احمری با بیان اینکه خانواده باید به حیات پاک و قلب سلیم برسد، گفت: برای تحقق این هدف باید تمام ارکان خانواده به صورت یک سو حرکت کنند و برای این موضوع باید خداوند در خانواده حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید به سمت توانمندسازی در این مسیر بروند، اظهار داشت: سلامت معنوی باید با ابزار جدید برای نسل جدید جا بیافتد و نمی‌توان به همان روش اجدادی این موضوع را دنبال کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان کرد: ابزار جدید به معنی تغییر خداوند و یا دین خداوند نیست بلکه به این معناست که باید شیوه بیان راه رسیدن به خداوند تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • زمین پاک فرصتی برای افزایش آگاهی درباره مسائل زیست‌محیطی