Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا گفته است که جنگجویان سازمان تروریستی داعش با استفاده از روش‌های بی‌رحمانه، همانطور که در سوریه و عراق اتفاق افتاد، مناطق بیشتری را در قاره آفریقا تصرف می‌کنند.

در گزارشی که توسط متخصصان مرکز مبارزه با تروریسم وست پوینت (آکادمی نظامی ایالات متحده) تهیه شده، آمده است، تعداد طرفداران داعش در آفریقا به طور مداوم در حال افزایش است و صحبت از پیروزی بر این سازمان تروریستی زود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته تحلیلگران، شورشی‌ها اخیراً حملات خود را افزایش داده‌اند و تعداد قربانیان آنها در حال افزایش است.

در سال ۲۰۱۹، حملات تروریستی این گروه محلات نیجریه، کامرون، چاد، مالی و بورکینافاسو را هدف قرار داده بود که در مجموع ۱۸۶ حمله انجام شده است. به ویژه، حداقل ۲۸ حمله در منطقه دریاچه چاد و در شمال نیجریه رخ داده است که منجر به مرگ بیش از ۱۵ نفر شده است.

بیشتر بخوانید: آسمان پرستاره سوریه جنگ‌زده

علاوه بر این، مناطق آفریقای جنوبی، به ویژه موزامبیک، نیز توسط شبه نظامیان مورد حمله قرار گرفته است، از سال ۲۰۱۷ بیش از ۱.۵ هزار نفر در آنجا کشته شده‌اند. در آن زمان آنها بیشتر ساکنان محلی را اخراج و زنان را به بردگان جنسی تبدیل کردند.

به گفته کارشناسان، فعالیت‌های شبه نظامیان داعش در آفریقا از نظر وسعت و بی‌رحمی از فعالیت اعضای این سازمان در سوریه و عراق پیشی می‌گیرد.

پنتاگون گفته است که بسیار مهم است تا سیاستمداران و ارتش تهدیدهای داعش در افریقا را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 داعش ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت