Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@19:01:25 GMT

تولید سالیانه ۳ هزار تن ماهی و صادرات به اروپا

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۱۵۶۱

تولید سالیانه ۳ هزار تن ماهی و صادرات به اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی عصر امروز از مزرعه پرورش ماهی نیک‌زا واقع در روستای گرزه که سالانه با ظرفیت تولید ۳ هزار تن ماهی و صادرات به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس فعالیت می‌کند، از بخش‌های مختلف مجموعه بازدید کردند و در جریان فعالیت این شرکت در حوزه پرورش ماهی در دریا قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، بهره‌مندی مزرعه پرورش ماهی در قفس از زیرساخت‌های جزیره کیش را یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در این منطقه عنوان کرد و گفت: سواحل کشور با ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر وسعت از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوبی برخوردار است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و باید در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.

وی افزود: جزیره کیش به‌عنوان منطقه اقتصادی و گردشگرمحور در جذب فعالین بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در کیش موفق عمل کرده و این منطقه می‌تواند کانونی برای فعالیت و توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس، نقش مهمی ایفا کند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود بیان داشت: با ظرفیت‌های موجود، اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده و باید با تلاش مضاعف و حمایت‌های ویژه، این مجموعه با سرعت بیشتر توسعه داده شود.

مظفری با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در خصوص فراهم نمودن امکانات، تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری در جزیره کیش تحقق یافته است، افزود: با بهره‌برداری ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش تا پایان امسال، میزان پذیرش مسافران و گردشگران از نقاط مختلف دنیا به شش میلیون نفر افزایش خواهد یافت که این مهم بیانگر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه برای تحولات اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله پیشگام بودن در توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس خواهد بود.

وی حمایت و همکاری جهاد دانشگاهی در خصوص توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس و ارتقاء فرآیند بسته‌بندی و عرضه محصولات با بهره‌گیری از امکانات حمل و نقل هوایی کیش در بستر شبکه آنلاین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و عصر ارتباطات می توان این محصولات را در بستر اینترنت به تمام نقاط دنیا ارائه کرد.

حسین یوسفی مدیرعامل شرکت نیک‌زا (مزرعه پرورش ماهی در قفس) با بیان اینکه این مزرعه در بستر دریا‌، مجهز به ۲۴ قفس و بر اساس آخرین دستاوردهای تکنولوژی پرورش ماهی در دریا با همکاری شرکت اکوا گروپ نروژ و همچنین با مشاوره شرکت آکوالند از ابتدای سال ۹۵ فعالیت این مجموعه آغاز شده گفت:۲۴ قفس و هر قفسی با ظرفیت ۱۲۵ تا ۱۶۰ تن در گونه های مختلف امکان تولید و نزدیک به ۳۸۰ تن ظرفیت انبار غذا دارد که توسط سیستم اتوماتیک، قفس‌ها هدایت می‌شود و غذا دهی به ماهی‌ها در نوبت های مختلف بر اساس نیاز ماهی ها تنظیم می شود.

وی به دمای بالای ۵۴ درجه و مسائل دیگر در این حوزه اشاره داشت و افزود: امکان فعالیت‌های غیر مکانیزه تحت هیچ شرایطی میسر نیست.به دلیل این که دما در تابستان خیلی بالا است و مزرعه با وسعت ۳ هزار تن تولید سالیانه بدون سیستم های مکانیزه کار بسیار سختی است و با یک دانش مدیریتی فعالیت مزرعه با جدیت دنبال می شود.

شایان ذکر است این مزرعه پرورش ماهی در دریا، مجموعه‌ای است که تمام قسمت‌های صنعت پرورش ماهی در  قفس را پوشش می‌دهد و این مجموعه با دو گونه پرورش ماهی فعالیت می کند و بر اساس پروتکل،‌‌‌‌ مانیتورینگ تور و قفس‌ها و بحث های تولیدی و رشد ماهی نظارت دقیق می شود.

همچنین برداشت ماهی توسط دو شناور کاتاماران که در واقع تحت عنوان تراکتور مزرعه دریایی هستند فعالیت‌هایی مانند لنگر و چک لنگر و مانیتورینگ قفس‌ها و تعویض و شستشوی تور توسط دستگاه ها انجام می شود و این شرکت توانسته است مجموعه خود را به سه دستگاه مکش ماهی در دریا مجهز کند.

انتهای پیام/88060

منبع: فارس

کلیدواژه: ماهی خلیج فارس صادرات تولید صنعت پرورش ماهی پرورش ماهی در قفس مزرعه پرورش ماهی ماهی در دریا ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه

اداره راه‌آهن افغانستان اعلام کرد یک هزار و ۱۰۰ متریک تُن سنگ معدنی از ایستگاه راه آهن روزنک از طریق ایران به ترکیه صادر شده است.

این اداره افزود: این صادرات شامل سنگ معدنی تالک بوده که به شهر مرسین ترکیه صادر شده است.

این نخستین محموله «تالک» افغانستان است که از طریق ایران راهی ترکیه شده است.

این قطار با استفاده از مسیر ریلی هرات - خواف در حال صادرات محصولات تولیدی افغانستان به بازارهای ترکیه و اروپا است.

به گزارش ایرنا، طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان، قطعه ای مهم از جورچین ارتباطی میان کشورهای منطقه است که اجرای آن از سال ۱۳۸۶ کلید خورد تا مسیر ریلی خواف واقع در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر به شهر هرات در شمال غرب افغانستان پیوند دهد.

تیرماه سال گذشته با ورود نخستین محموله باری از این مسیر ریلی به افغانستان، دورنمای مثبتی از تغییر جغرافیای اقتصادی (ژئواکونومیک) منطقه به نفع کشورهای غرب آسیا رقم خورد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها
  • صادرات اولین محموله تجاری افغانستان به اروپا از طریق خط آهن ایران به ترکیه