Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: مهمترین تهدیداتی که ایران با آن مواجه است، تهدیدات آمریکا است که از حوزه نظامی به حوزه اقتصادی، سایبری، سیاسی منحرف شده است.

خبرگزاری میزان_ سردار غلامرضا جلالی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به تبیین وظایف، کارکرد‌ها و میزان اثربخشی تصمیمات این سازمان در مواجهه با تهدیدات پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحث تهدید انسان ساز دو مولفه داریم که یکی از آن‌ها انسان و دیگری مولفه سخت افزاری، دانشی و تکنولوژی است، گفت: مولفه‌های انسانی تهدید شامل استراتژی، دکترین، سیاست، ساختار، مدیریت، فرماندهی و ... می‌شود و مولفه دوم دانش است که در قالب زیرساخت، فناوری، سلاح، تجهیزات و امثالهم خود را نشان می‌دهد.

جلالی با تاکید بر اینکه این دو مولفه سیال و پویا هستند و برخلاف تهدید‌های طبیعی ثابت نیستند، گفت: تهدید‌های انسان ساز ده سال پیش با پنج سال قبل و حتی یک هفته پیش متفاوت است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه در تهدیدات طبیعی انگیزه دشمنی وجود ندارد، اما در تهدیدات انسانی انگیزه انسانی وجود دارد، گفت: زمانی که زیرساختی مثل آب، برق و گاز ماهیتش تبدیل به ماهیت فناورانه و سایبری می‌شود، نوع حفاظت و دفاع از ان هم کاملا متغیر می‌شود لذا دو مولفه سیال و پویا داریم که یکی تفکرات و اندیشه‌های انسانی و دیگری تحولات فناورانه است که در برابر این دو عنصر باید همواره جنس، ماهیت، عرصه، حوزه و تغییرات تهدیدات تهدیدات را رصد، پایش و کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: سردار جلالی: پدافند غیرعامل و پدافند هوایی دو بال دفاعی کشور هستند

وی در رابطه با مهمترین تهدیداتی که کشور با آن مواجه است، اظهار داشت: در درگیری‌هایی که ظرف یکی، دو سال گذشته در منطقه داشتیم مهمترین تهدیدی که ایران با آن مواجه است تهدیدات آمریکاست که در این رابطه می‌توان به سرنگونی پهباد فوق پیشرفته آمریکا اشاره کرد که پس از این اتفاق اتاق جنگ آمریکایی‌ها در صدد پاسخگویی ما بر آمدند و اولین گزینه آن‌ها نیز پاسخ نظامی بود، اما متوجه شدند که به دنبال اقدام نظامی، پاسخ و اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران کاملا قطعی است بنابراین آن‌ها احساس کردند اگر پاسه نظامی بدهند آسیب پذیر هستند چرا که سرنگونی این پهباد خود در حوزه پدافند هوایی ما بود.

جلالی ادامه داد: بنابراین آن‌ها گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که گزینه‌هایی مثل فشار در حوزه اقتصادی، جنگ سایبری و سیاسی می‌تواند برای آن‌ها مناسب باشد که در آن دوره رییس جمهور آمریکا هم به صراحت گفت گزینه پاسخ ما در حوزه سایبری و اقتصادی است.

رییس سازمان پدافند کشور افزود: براین اساس توانمندی در بخش دفاع دشمن را از پاسخ در حوزه نظامی منصرف و تهدیدات آن‌ها را به دیگر حوزه‌هایی که اشاره شد منحرف کرد.

در حال تکمیل...

برچسب ها: غلامرضا جلالی پدافند غیر عامل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غلامرضا جلالی پدافند غیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • امیر محمودی: جوانان ما به تهدیدات پاسخ قاطع خواهند داد/ غزه در مقابل تمام دنیا ایستاده است + فیلم
  • در وعده صادق مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی ازهم فروپاشید
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • درس‌­های اقتصادی عملیات وعده صادق
  • سپاه ‌آماده مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن است