Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پاتریک وینتور» خبرنگار نشریه انگلیسی گاردین سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری اعلام کرد که دادگاه عالی انگلیس که قرار بود روز سوم نوامبر [۱۳ آبان]به شکایت وزارت دفاع ایران از وزارت دفاع انگلیس بابت مبلغ قرارداد‌های اجرا نشده از سوی طرف انگلیسی رسیدگی کند، برگزاری جلسه رسیدگی به این پرونده را با ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ [۳۱ فروردین ۱۴۰۰]موکول کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت انگلیس بابت عدم تحویل تانک‌های چیفتن سفارش داده شده از سوی ایران، حدود ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران بدهکار است. این تانک‌ها در رژیم پهلوی سفارش داده شده بودند و با وقوع انقلاب اسلامی ایران، دولت انگلیس تحویل آن‌ها به ایران را منتفی دانست.

اواسط شهریورماه «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس با اشاره به مفاد قرارداد مربوط به اداره صنایع تسلیحاتی بریتانیا و ایران و اختلاف حقوقی در این زمینه، اذعان کرد کرد که دولت انگلیس در قضیه قرارداد تانک‌های چیفتن به ایران بدهکار است و باید تمامی راه‌های قانونی و حقوقی برای بازپرداخت این بدهی‌ها بررسی شود.

بن والس که قبلاً باز بودن پرونده این بدهی را برای دولت انگلیس شرم‌آور خوانده بود، در عین حال تأکید کرد که هرگونه پرداختی به ایران نباید در تناقض با تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شکایت وزارت دفاع انگلیس وزارت دفاع ایران تانک چیفتن دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال مایلی‌کهن را روانه زندان می‌کند؟

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اعتماد آنلاین، مدتی پیش بود که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران از محمد مایلی کهن مربی اسبق تیم ملی شکایت کرد. حالا ظاهرا رای این پرونده صادر شده است و دادگاه رای به محکومیت مایلی کهن داده است و احتمالا پیشکسوت فوتبال ایران باید به زندان برود!

 این اتفاق در حالی افتاده است که خود مایلی کهن در اواخر دی ماه سال گذشته مدعی شده بود که در این پرونده تبرئه شده است اما ظاهرا شکایت قلعه‌نویی در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت به دلیل نشر اکاذیب به مرحله رای رسیده است و مایلی کهن محکوم شده است.

ظاهرا دادسرا قرار منع تعقیب را برای محمد مایلی کهن، صادر کرده است اما وکیل قلعه‌نویی به این قرار اعتراض کرده و قرار جلب به دادرسی برای مایلی‌کهن صادر شده و پرونده پس از رفتن به دادگاه، توسط قاضی بررسی و نشر اکاذیب محمدمایلی کهن، توسط قاضی تایید شده است.

نادر فریاد شیران دوست و همراه همیشگی مایلی‌کهن در این باره ضمن انتقاد از قلعه‌نویی در گفت و گویی گفته است: «آقای مایلی کهن دوست ندارد من و یا وکیلی ایشان را همراهی کند. مردم ایشان را می‌شناسند. چند تا تیم پارسال به ایشان پیشنهاد دادند، اما قبول نکرد و گفت این فوتبال جای ما نیست. ایشان یکی از صادق‌ترین آدم‌های ورزش است. من می‌روم دادگاه و کنار ایشان هستم. ایشان حاضر است برود زندان و ممکن است این اتفاق هم بیفتد. این شرمساری برای آقای قلعه‌نویی خواهد ماند، چون از مربی‌اش شکایت کرده است. همین جا بگویم که آقای مایلی کهن محکوم شود به پرداخت جریمه نقدی، نخواهد داد و می‌رود زندان!»

دلیل شکایت قلعه‌نویی از مایلی کهن مربوط به دو مصاحبه سرمربی اسبق تیم ملی در تلویزیون و یک برنامه اینترنتی است. مایلی کهن در یک بیانیه که آن را در یک گفت‌وگوی تلفنی با تلویزیون می‌خواند، مدعی شده بود که سرمربی چند تیم باشگاهی در ایران را قلعه‌نویی انتخاب می‌کند. او گفت که انتخاب غلامرضا عنایتی برای تیم امید ایران هم با خواست و چراغ سبز قلعه‌نویی انجام شده است!

او در گفت‌وگوی اینترنتی هم مواضع تندی علیه قلعه‌نویی گرفت. مایلی کهن در آن مصاحبه حتی حاضر نبود نام قلعه‌نویی را به زبان بیاورد و هر بار می‌خواست درباره او حرف بزند از یک اصطلاح ناپسند استفاده می‌کرد! در همان مصاحبه هم مدعی شد وقتی سرمربی تیم ملی ایران شد قلعه‌نویی را با سفارش علی پروین به تیم ملی دعوت کرد!

اگر مایلی کهن طبق رای دادگاه محکوم به حبس شود این اتفاق برای دومین بار رخ خواهد داد. یک بار هم چند سال پیش با شکایت علی دایی و پافشاری او برای اجرای رای دادگاه، مایلی کهن دو سه روز در بازداشت ماند اما بالاخره دایی رضایت داد و مایلی‌کهن آزاد شد.

حالا هم مایلی کهن در همان وضعیت قرار گرفته است و ممکن است دوباره پایش به بازداشت و زندان باز شود. نادر فریادشیران هم تایید کرده است مایلی کهن هیچ ابایی از این مسئله ندارد و ترجیح می‌دهد به جای دادن جریمه نقدی، به زندان برود.

دیگر خبرها

  • حضور مایلی کهن در دادگاه به خاطر قلعه‌نویی
  • ژنرال مایلی‌کهن را روانه زندان می‌کند؟
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه ایران
  • احضار سفیران انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه
  • احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه
  • سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه احضار شدند
  • بیانیه وزارت دفاع انگلیس در پی حمله پهپادی-موشکی ایران علیه اسرائیل
  • بیانیه وزارت دفاع انگلیس در واکنش به حمله پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل
  • گوگل با وزارت دفاع رژیم صهیونیستی قرارداد دارد