Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - دونالد ترامپ یا جو بایدن؟ با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، نبض اقتصاد آمریکا نامرتب می‌زند. صنایع نفت و داروسازی به پیروزی ترامپ امید بسته‌اند و تولیدکنندگان سلاح، برخلاف تصور، به پیروزی بایدن.

پیروزی یا شکست هر یک از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند سود و زیان این یا آن بخش از اقتصاد آمریکا را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، شرکت‌های اقتصادی ظرف ماه‌های و هفته‌های گذشته برای پیروزی کاندید مورد نظر خود، سر کیسه را شل کرده‌اند.سایت خبری "اشپیگل آنلاین" نیز با انتشار گزارشی به سود و زیان برخی از شاخه‌های اقتصادی آمریکا در سایه سرنوشت انتخابات آمریکا پرداخته است.از صنایع فعال در بخش استخراج و تولید نفت شروع کنیم. شرکت‌های تولید نفت و بخش‌های فعال در حوزه انرژی‌های فسیلی از پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات پیش‌رو حمایت نمی‌کنند.بایدن در کارزار انتخاباتی خود بارها از سرمایه‌گذاری کلان در حوزه انرژی‌های تجدیدشونده سخن گفته و برای مقابله با آلودگی محیط زیست، از پیوستن مجدد به پیمان‌های اقلیمی دفاع کرده است.

بایدن گفته است که در صورت پیروزی هدف به صفر رساندن تولید گازهای گلخانه‌ای و دی اکسید کربن تا سال ۲۰۵۰ را دنبال می‌کند.چنین امری، باعث افزایش سرمایه‌گذاری کلان در ایجاد توربین‌های بادی و همچنین مدول‌های انرژی خورشیدی می‌شود. از این رو، صنایع نفتی پول کلانی صرف انتخاب مجدد ترامپ کرده‌اند.در شرایطی که شرکت‌های تولید نفت حدود ۱۳ میلیون دلار کمک مالی به کارزار انتخاباتی ترامپ کرده‌اند، میزان کمک دریافتی تیم انتخاباتی بایدن از این شرکت‌ها کمتر از یک میلیون دلار بوده است.

شرکت‌های داروسازی و تولید اسلحه

شرکت‌های تولید اسلحه از پیروزی جو بایدن حمایت می‌کنند. چنین امری با تصور عمومی ناسازگار است. علت را باید در هجوم بیشتر مردم به خرید اسلحه در آمریکا جست.هر بار که احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری افزایش می‌یابد، شماری از مردم آمریکا از ترس اینکه مبادا، قانون تملک سلاح در آمریکا محدودتر شود، برای خرید هفت‌تیر و تفنگ اقدام می‌کنند.در دوران زمامداری باراک اوباما نیز آمریکا شاهد چنین تحولی بود. در آن هنگام، باراک اوباما به طنز گفته بود که ظاهرا پیروزی دموکرات‌ها منجر به رونق کسب و کار تولید کنندگان سلاح در آمریکا می‌شود.در مقابل شرکت‌های داروسازی از پیروزی ترامپ جانبداری می‌کنند. بایدن خواستار کاهش بهای دارو در آمریکا شده است و همین امر، مخالفت شرکت‌های داروسازی آمریکا را در پی داشته است.اما کاهش بهای دارو، باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی و همچنین بیمارستان‌ها می‌شود. پیش بینی می‌شود که درآمد بیمارستان‌ها در صورت پیروزی بایدن و اصلاح بیمه‌های درمانی این کشور افزایش یابد.از سوی دیگر، بایدن بر آن است تا از محدودیت‌های ناظر بر استفاده از ماری‌جوآنا در آمریکا بکاهد. همین موضوع با استقبال تولید کنندگان ماری‌جوآنا روبه‌رو شده است. قانونی کردن مصرف ماری‌جوآنا و استفاده بیشتر از فرآورده‌های شاه‌دانه در امور پزشکی، باعث رونق صنایع و بخش‌های تولید کننده آن خواهد شد

دویچه وله

.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰ کارگر اخراجی شرکت فروآلیاژ ازنا بازگشت به کار شدند

به  دنبال پیگیری های مستمر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان،کوره های شرکت فروآلیاژ شهرستان ازنا مجددا شروع بکار کرد و تمامی کارگران تعلیق شده به کار برگشتند.

در این راستا و با توجه به مشکلات به وجود آمده برای این شرکت به ویژه در خصوص تعرفه برق مصرفی و قطع برق این شرکت توسط مجموعه برق باختر به علت بدهی ،خط تولید این شرکت متوقف و زنگ خطر اخراج ۱۷۰ کارگر به صدا در آمده بود. 

امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه جلسه ای در شرکت فروآلیاژ ازنا با حضور فرماندار شهرستان، مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، نماینده برق باختر، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و نماینده صنعت،معدن و تجارت لرستان برگزار و مشکلات این مجموعه برطرف شد تا فعالیت آن از سرگیری شود.

طبق اعلام محمدحسین جناب مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال استانداری لرستان دستگاههای اجرایی ذیربط و مدیران واحدهای اقتصادی با ارتباط مستمر در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده از تعطیل شدن و تعدیل نیرو جلوگیری و شرایط را با تعامل مناسب تسهیل کردند تا این مجموعه تولیدی اقتصادی فعالیت خود را از سر بگیرد.

وی همچنین از شروع مجدد فعالیت این شرکت از سوم اردیبهشت ماه جاری و حمایت مسوولان ارشد استان برای رفع موانع آن به عنوان یک واحد مهم اقتصادی خبر داد.

فروآلیاژ ازنا با حدود ۷۰۰ کارگر از ۲۷ فروردین امسال به دلیل مشکلات مالی و تعرفه های سنگین برق، تعطیل بود و ۱۶۰ تا ۱۷۰ کارگر آن تعدیل شده بودند. 

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • ۱۷۰ کارگر اخراجی شرکت فروآلیاژ ازنا بازگشت به کار شدند
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد