Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@09:29:42 GMT

جزئیات سندروم زنانه PMS

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۲۱۱۷

مرجان محمدیان متخصص روان‌درمانی اظهار کرد:  سندروم پیش از قاعدگی (سندروم PMS) به طور معمول سه، چهار روز پیش از قاعدگی به وجود می‌آید و تا سه الی  چهار روز بعد از شروع خونریزی ادامه پیدا می‌کند.

او ادامه داد: در این ایام فرد بسیار پرخاشگر شده و آستانه تحملش کم می شود، به طوری که با کوچکترین محرک به شدت بهم ریخته و نسبت به دیگران به خصوص افراد نزدیک خود احساس خشم و حتی در برخی موارد تنفر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان بیان کرد: فعالیت‌های شیمیایی مغز خانم‌های مبتلا به سندروم PMS در دوران ابتلا به این سندروم کاملاً تغییر می‌کند و موجب واکنش‌هایی می‌شود که فرد نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

این متخصص روان‌درمانی افزود: سامانه عصبی احساسی، نسبت به سایر قسمت‌های مغز از گیرنده‌های استروژن بیشتری برخوردار است که باعث می‌شود خانم‌ها نسبت به تغییرات استروژن آسیب‌پذیرتر شوند. این تغییرات استروژنی در زمان بلوغ، قبل از شروع قاعدگی، بعد از تولد نوزاد  و یا حتی در دوران یائسگی به وجود می‌آیند.

او گفت: سندروم PMS می‌تواند برای خانم‌ها تضعیف کننده و خطرناک باشد؛ چراکه در این زمان افراد احساسات کاذبی دارند و به شدت حساس می‌شوند.

محمدیان درباره نشانه‌های سندروم PMS، بیان کرد: در زمان بروز این سندروم جملات فرد تاکیدی می‌شود و از کلماتی مانند: همین الان, همین که میگم و... در صحبت‌های خود استفاده می‌کند که این عامل باعث می‌شود روابط عاطفی بین زوج‌ها دچار مشکل ‌شود.

این متخصص روان‌درمانی با اشاره به اینکه افراد باید در دوران  ابتلا به سندروم PMS به  تغذیه خود توجه کنند، یادآوری کرد: همسر فرد مبتلا به این سندروم  باید شرایط را درک کرده و از مشاجره با او پرهیز کند. همچنین در حالت‌های شدیدتر فرد باید زیر نظر متخصص از دارو استفاده کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قاعدگی مغز تغذیه تولد خشم مغز نوزاد قاعدگی سندروم زنانه سندروم PMS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!

سندرم مسئله با پدر (Daddy issue) عموماً عبارتی جذاب است که اغلب به صورت تحقیرآمیز برای اشاره به زنانی به کار می‌رود که روابط پیچیده، گیج کننده یا ناکارآمد با مردان دارند و افرادی (اغلب زنان) را توصیف کند که دارای انگیزه‌ها و تکانه‌های ناخودآگاه نسبت به مردان زندگیشان هستند. این تکانه‌ها می‌توانند منفی یا مثبت باشند و ناشی از یک رابطه ناکافی پدری هستند.

به گزارش برنا، معمولاً نشانه‌های سندرم ددی ایشو زمانی به چشم می‌خورد که دختر در خلال یک رابطه نیاز‌هایی را حس می‌کند، اما قادر به تشخیص نوع نیازش نیست و شروع به بهانه جویی یا رفتار‌های ناسازگارانه می‌کند.

این سندرم بیشتر در خصوص دخترانی که نیاز روانی‌شان به توجهِ پدر به هر دلیلی از جمله طلاق والدین، مرگ یا غفلت برآورده نشده است، اتفاق می‌افتد. آن‌ها به درستی فرصت وقت گذراندن با پدر را نداشته‌اند و از حضور عاطفی او بهره نبرده‌اند، اولین و مهم‌ترین نشانه سندرم daddy issue این است که آن‌ها جذب افرادی با تفاوت سنی زیاد می‌شوند. آن‌ها علاقه بسیار به مردان مسن‌تر از خود نشان می‌دهند.

جعفر اردبیلی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا درباره سندروم نوظهور «مسأله با پدر» که عموماً با نام «ددی ایشو» شناخته می‌شود، گفت: نفوذ انواع کلمات روانشناسی به جامعه و فرهنگ ایران، مستلزم کار علمی است.

وی افزود: «ددی ایشو» یا به عبارت فارسی «اختلال مسئله با پدر» نیز از جمله مسائلی است که نیاز به اثبات دارد چرا که در این باره جامعه آماری تهیه نشده و در حد شایعه در ذهن قشری از مردم نقش بسته است؛ این شایعه ممکن است با پدیده «شوگرددی» اشتباه گرفته شود که در هر صورت آمار بالایی ندارد.

علاقه به سن بالا در سه دسته تقسیم می‌شود

استاد دانشگاه هامبورگ علاقه دختران جوان به مردان سن بالا را به سه دسته تقسیم کرد و ادامه داد: این علاقه می‌تواند به خاطر تجربه بیشتری باشد که مرد سن بالا دارد، نوع دیگری از این علاقه به نیاز مالی و علاقه به پول مرد سن بالا برمی‌گردد و در دسته آخر علاقه بر اساس کمبود‌هایی است که دختر در ارتباط با پدر خود تجربه کرده و حالا در میان همسر سن بالا به دنبال جبران این کمبود‌ها است.

وی با بیان این که این گرایش می‌تواند از چند عامل تشکیل شود، تشریح کرد: به عبارت دیگر انتخاب مرد سن بالا توسط دختران جوان نشان از نیاز دختر به مردی مجرب دارد؛ این احساس نیاز می‌تواند از روابط بد با پدر نشات بگیرد؛ همچنین اگر دختر رابطه خوبی با پدر را تجربه کرده باشد نیز در سنین بالاتر دنبال تکرار آن تجربه می‌گردد. در موارد دیگر ممکن است پول از اصلی‌ترین عوامل به شمار بیاید و در موارد دیگر نیز عوامل ترکیبی دخیل هستند.

این روانشناس با اشاره به برعکس بودن این قضیه گفت: در مورد پسرانی که به سمت زنان سن بالا تمایل دارند نیز دلایل تجربه و مهر مادری بیشتر و حتی نیاز مالی صادق هستند.

فاصله سنی زیاد بیانگر تفاوت نسل‌ها است

اردبیلی با بیان این که یک ازدواج واقعی علیرغم آرزو‌ها و ذهنیت‌ها است، ادامه داد: اگرچه کمبود یا اشتیاق به جایگاه پدری از جمله عوامل این اختلال به شمار می‌آیند؛ اما هیچ یک از این عوامل، عوامل حقیقی یک ازدواج واقعی نیستند؛ اگر هم باشند به طور قطع با یک ناهنجاری مدت دار و دامنه دار یا ناهنجاری موقتی مواجه خواهند شد.

این روانشناس با اشاره به تفاوت نسلی گفت: به طور معمول این ازدواج‌ها مورد تایید علم روانشناسی نیست چرا که فاصله سنی زیاد بیانگر تفاوت فرهنگی، تفاوت نسلی و تفاوت زایش‌ها است، ضمن اینکه تربیت فرزندان نیز دردسرساز خواهد بود.

وی «اختلال ددی ایشو» را به عنوان یک فرضیه روانشناسی مطرح کرد و گفت: قبل از این که یک رفتار مرسوم در جامعه با یک اصطلاح تخصصی زیر سوال رود، باید بار علمی مرتبط با عبارت مربوطه را افزایش داد و بتوان از آستانه تحقیقی انجام شده یک جامعه آماری استخراج کرد.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) سندروم توهم بیقرار «بایدن»
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل