Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا اعلام کرد تولید ۹۱۴ هزار و ۸۱۱ بشکه در روز نفت معادل ۴۹.۴۵ درصد و ۱۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی معادل ۵۵.۳۵ درصد تولید خلیج مکزیکو تعطیل شده است. حدود ۲۵ درصد از سکو‌های فراساحلی این منطقه معادل ۱۵۷ تاسیسات تاکنون تخلیه شده اند.

شرکت‌های شورون، شل، بریتیش پترولیوم، بی اچ پی، مورفی اویل و اکوئینور همگی تایید کردند که سکو‌های فراساحلی و تولید را در آستانه نزدیک شدن طوفان گرمسیری زتا تعطیل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های شورون و بریتیش پترولیوم تقریبا همه سکو‌های فراساحلی خود را تعطیل کردند.

تولید نفت و گاز خلیج مکزیکوی آمریکا در فصل طوفان آتلانتیک در سال ۲۰۲۰ بار دیگر مختل شده است. زتا بیست و هفتمین طوفان امسال است.

اوایل اکتبر طوفان دلتا باعث تعطیلی بیش از ۹۰ درصد از تولید ۱.۹ میلیون بشکه در روز نفت خلیج مکزیکو شد، اما انتظار نمی‌رود زتا باعث تعطیلی کامل تولید شود. طوفان‌هایی شامل دلتا، بتا، سالی، مارکو، لورا، هانا و کریستوبال در اکتبر فعالیت‌های تولید نفت و گاز این منطقه را مختل کردند. تولید فراساحلی خلیج مکزیکوی آمریکا حدود ۱۷ درصد از تولید نفت و پنج درصد از تولید گاز طبیعی این کشور را تشکیل می‌دهد.

طوفان زتا در مسیر خود ممکن است ظرفیت پالایش ۲.۷ میلیون بشکه در روز را که در لوییزیانا واقع است، مختل کند. پالایشگاه‌ها بر اساس طرح‌های آمادگی و واکنش در برابر طوفان، به رصد وضعیت طوفان زتا ادامه می‌دهند. شرکت شل قصد دارد در طول طوفان به فعالیت پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های پتروشیمی خود در لوییزیانا و آلاباما ادامه دهد.

بر اساس گزارش پلاتس، منابع آگاه اظهار کردند تصمیم برای کاهش ظرفیت فعالیت یا تعطیلی با توجه به شدت، موقعیت و زمان وقوع طوفان در ۲۴ ساعت آینده گرفته خواهد شد.

پالایشگاه لیک چارلز شرکت سیتگو پترولیوم به دلیل صدماتی که در اوت بدنبال وقوع طوفان لورا دید، تعطیل مانده و پالایش الاینس فیلیپس ۶۶ در بل چیس لوییزیانا هم برای کار‌های تعمیراتی تعطیل است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ تولید نفت نفت آمریکا محیط زیست آمریکا علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواوی خوش درخشید

شرکت هواوی چین با رشد کسب و کار مصرف کننده در برابر آیفون اپل و رقابت بهتر واحد ابری این شرکت در برابر گروه علی بابا، رشد قوی سود سه ماهه را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، این غول شبکه مخابراتی و تجهیزات الکترونیکی چینی، سود خالص حدود ۱۳.۹ میلیارد یوان (۱.۹ میلیارد دلار) را برای سه ماهه دسامبر گزارش کرد که در مقایسه با ۸.۴ میلیارد یوان در مدت مشابه سال ۲۰۲۲، بیش از ۶۵ درصد افزایش داشت.

این نتایج نشان می دهد چگونه هواوی که سالهاست هدف تحریمها و کنترلهای صادراتی آمریکا قرار گرفته است، در پشت سر گذاشتن ناملایمات، پیشرفت کرده است. این غول چینی در اوت سال گذشته، مدل پرچمدار تلفن هوشمند میت ۶۰ را معرفی کرد که یک طراحی داخلی داشت و در ساخت آن، از یک پردازنده هفت نانومتری استفاده شده بود. واحد محصولات الکترونیکی مصرف کننده هواوی، رشد ۱۷.۳ درصدی در سال ۲۰۲۳ داشت و ۲۵۱.۵ میلیارد یوان فروش کرد.

هواوی که پس از تحریمهای آمریکا در سال ۲۰۱۹، از بازار تلفنهای هوشمند و تراشه سازی، خارج شده بود، به عنوان نماد عزم چین برای مقابله با محدودیتهای واشنگتن، ظهور کرده است. این شرکت اکنون شبکه ای از کارخانه های تراشه سازی را می سازد تا از اهداف بلندمدتش در حوزه هایی مانند خودروی برقی و هوش مصنوعی، حمایت کند.

بازوی رایانش ابری هواوی در طول سال ۲۰۲۳ که این شرکت وارد رقابت با شرکتهای علی بابا و تنسنت هولدینگز شد، حدود ۲۲ درصد رشد کرد.

هر چند هواوی به اندازه شیائومی که هفته جاری، نخستین مدل خودروی برقی خود را معرفی کرد، پیش نرفته است اما در فراهم کردن فناوری برای بخش خودرو، پیشرفتهایی داشته است. این کسب و کار در سال میلادی گذشته، ۱۲۸ درصد رشد کرد و هواوی خودروهای آیتو (Aito) را در فروشگاههای خود در چین، به نمایش گذاشت.

اما هواوی در دسامبر، نسبت به خطرات فضای متغیر صنعت و اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۴، هشدار داد. در پی موفقیت هواوی در استفاده از تراشه هفت نانومتری، مقامات آمریکایی در حال بررسی واکنشهای مختلف به این پیشرفت هستند که از تحریم تامین کنندگان هواوی تا فشار بر متحدان برای محدودتر کردن دسترسی چین به فناوری نیمه رسانا را دربرمی گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا گفته است آمریکا هر آنچه در توان دارد انجام خواهد داد تا از امنیت ملی خود حمایت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم سرفصلی برای بهار اقتصادی
  • هوآوی خوش درخشید
  • دولت چگونگی مشارکت مردم در تولید را تبیین کند
  • شعار جهش تولید با مشارکت مردم، اولویت مسئولان قرار گیرد
  • بستر ورود مردم به مسائل اقتصادی مهیا شود/ضرورت برون سپاری تولید
  • هواوی خوش درخشید
  • نبستن کمربند ایمنی عامل نیمی از فوتی‌های حوادث جاده‌ای در قزوین
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • بیش از نیمی از آمریکایی‌ها جنگ با غزه را رد می‌کنند
  • نیمی از ۹۵ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای در استان گلستان رفع مخاطره شد