Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در بیانیه سه شنبه شب وزارت خارجه عراق آمده است: «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با «احمد ناصر الصباح» همتای کویتی خود درباره روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد و خواستار همکاری مشترک برای پاسخ به انتظارات دو طرف شد.
 
در بخش دیگری از بیانیه آمده است: فواد حسین در این تماس به خاطر درگذشت «شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر فقید کویت به دولت و ملت کویت تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی همچنین به «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» به مناسبت تصدی منصب امیر کویت و ولایتعهدی «شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» تبریک گفت.
 
براساس این بیانیه، وزیر خارجه عراق گفت که کشورش "خواهان تداوم روابط خوب دوجانبه در راستای پاسخ به انتظارات دو ملت برادر است زیرا این امر به سود منافع دو کشور می باشد".
 
همزمان وزارت خارجه کویت نیز سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که وزیران خارجه کویت و عراق روابط دوجانبه و تداوم تقویت آن در همه زمینه ها را همراه آخرین تحولات کنونی منطقه ای و بین المللی بررسی کردند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است

سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.  

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی بین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کرده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت وگوها را ادامه دهد.

کنعانی با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت‌های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت‌های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری‌های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نائل شوند.

کد خبر 747659

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد