Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار غلامرضا جلالی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: با ادامه مقاومت، جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بی هدف می‌شود و آسیب پذیری ها کمتر خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات به دو قسمت طبیعی و بخش انسانی تقسیم می‌شود، گفت: در تهدیدات طبیعی انگیزه دشمنی وجود ندارد، اما در تهدیدات انسانی، انگیزه دشمنی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار غلامرضا جلالی افزود: در تهدیدات انسانی فعالیت‌ها پویا و نسبت به گذشته متفاوت هستند.

وی گفت: در فناوری‌های نو، ترکیبی از تهدید و فرصت داریم. نوع حفاظت از این تهدیدات هم متفاوت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: جنس، عرصه، نوع تهدیدات متفاوت است و نسبت به این پاسخ هم متفاوت خواهد بود.

سردار جلالی گفت: مهمترین تهدیدی که ایران با آن مواجه است تهدیدات آمریکاست که ابتدا بیشتر تهدیدات نظامی بود، اما این رویکرد با پاسخ و واکنش سخت ایران همراه می‌شد و بعد از این، تهدیدات آمریکا به حوزه اقتصاد و سایبر راه کج کرد. جنگ سایبری زیر ساختی، مثل حمله به نطنز.

وی افزود: وقتی در حوزه اقتصاد مردم به سمت خرید سکه و ارز هدایت می‌شوند که نشان می‌دهد یک آفند اقتصادی است و اگر مردم به آن متوجه باشند؛ این رویکرد دشمن موفق شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بیشتر رویکرد آمریکا ترکیبی از سایبر و مسائل اجتماعی با زیر ساخت اقتصادی است و هدف نهایی هم امنیتی کردن فضای سیاسی کشور است.

سردار جلالی افزود: در بخش نظامی تکلیف مشخص است، اما در بخش غیر سیاسی مسائل اقتصادی، خصوصی و … هست که باید برای این رویکردها زیرساخت‌ها آماده شود.

وی گفت: قانون برای همه لازم الاجرا هست و ابلاغیه‌های سازمان پدافند هم باید اجرا شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ما در بخش آموزشی و ترویجی، کنترل، پیشگیری، ساختار سازی و … فعال هستیم.

جلالی گفت: هر نوع تهدید زیستی برای ما از اهمیت برخوردار است و نوع زیستی تمام استان‌ها تهیه شده و تمام تکالیف دستگاه‌ها برای هر نوع تهدیدی مشخص شده است.

وی افزود: تمام ساختار سازی‌ها در مقابله با کرونا به کمک ما آمده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به انفجار بیروت و درس آموزی از آن افزود: اتفاقات دنیا تکثیر می‌شوند و باید از این آسیب‌ها ایمن باشیم. در بررسی‌هایی که انجام شد نمونه‌هایی شبیه مواردی که در بیروت اتفاق افتاد در کشور وجود داشت که به سرعت تشکیل جلسه دادیم و همه آن موارد را کنترل کردیم.

سردار غلامرضا جلالی گفت: هم دولت و هم مجلس باید کمک کنند تا مراکز پر خطر، ایمن شوند.

وی افزود: در برنامه پنجم و ششم قانون صریح و روشنی داریم تا اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در باره جنگ اقتصادی گفت: این جنگ یک هدف دارد و آن ناکارامدسازی دولت است تا به صورت مستقیم بر مردم و نارضایتی انها اثر بگذارد.

جلالی گفت: دلار بزرگترین نقطه قوت آمریکاست و ما باید درباره دلار تعیین تکلیف کنیم و راه حل های زیادی هم وجود دارد و یکی از آنها اجرای تعاملات بین المللی با ارز مشترک کشورهای مختلف است و از طرفی باید سبد ارزی متنوعی داشته باشیم.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور جلالی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان که در صدر هیئتی صبر امروز به پاکستان سفر کرده است، در نشست خبری با نخست وزیر پاکستان (شهباز شریف) شرکت کرده و پاسخگوی اصحاب رسانه شدند.

رئیس جمهور در این نشست خبری مشترک اظهار کرد: امروز مردم پاکستان و دولت این کشور از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند 

وی افزود: کشور پاکستان از نسل‌کشی و کودک‌کشی این رژیم که با حمایت غربی‌ها و آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد به ستوه آمده‌ و عدالت را فریاد می‌زند.

رئیسی تأکید کرد: برای مردم پاکستان و مواضع ستودنی دولت پاکستان احترام قائلیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه آن‌چه که تمام مردم دنیا را غصه‌دار کرده، ناکارآمد بودن سازمان‌های بین‌المللی است، گفت: امروز سازمان ملل و شورای امنیت وظایف خود را انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: موضع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ ایران در قبال مسئله فلسطین و همچنین ایستادگی و حق خواهی مردم فلسطین نتیجه خواهد داد و زمینه‌ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد

رئیسی همچنین گفت: روابط ما با کشور دوست، برادر و همسایه‌مان پاکستان فقط در سطح دو کشور همسایه تعریف نمی‌شود؛ بلکه روابط دو کشور روابط تاریخی، تمدنی، اعتقادی و دینی است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری بین ایران و کشور دوست ما پاکستان هست که تبادل این ظرفیت‌ها می‌تواند در جهت منافع دو کشور و ملت به کار گرفته شود، افزود: روابط دو کشور در تمام حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری و فرهنگی و در همه سطوح ارتقا می‌یابد.

وی گفت: مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است،‌هر دو در مبارزه با ناامنی‌ و تروریسم، جرایم سازمان یافته و مواد مخدر تاکید دارند.

رئیسی اضافه کرد: تداوم همکاری بین دو کشور و دو دولت به نمایندگی از ملت‌های بزرگ ایران و پاکستان در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود و مصمم هستیم که روابط دو کشور را در سطوح بالا ارتقا دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: سطح روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور قابل قبول نیست؛ لذا تصمیم گرفتیم که سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

وی تأکید کرد: مرز بین دو کشور یک فرصت است که می‌تواند برای رفاه دو ملت مورد استفاده قرار بگیرد؛ مرز جلوه‌ای از همکاری‌های مرزی بین دو کشور است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • سپاه در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است
  • سپاه ‌آماده مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن است
  • در جلسه پدافند غیرعامل با حضور سردار باقری چه گذشت؟
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌ها در برابر تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات و مخاطرات حوزه پدافند غیرعامل
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور سرلشکر باقری
  • ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور سردارباقری