Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به شهرداری درباره فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه اظهار داشت: شهرداری و سازمان محیط زیست باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن، ماسه و سیمان در حریم تهران اقدام کند.

وی افزود: حدود 40 درصد از آلایندگی‌ها، مربوط به صنایع آلاینده‌های فعال در اطراف تهران است که در مواقع اضطراری این صنایع تعطیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ متأسفانه در هفته‌های گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست تهران و شهرستان ری 6 کارخانه سیمان تهران که یکی از صنایع آلاینده است و از کار افتاده بود، مجددا افتتاح شد.

خلیل‌آبادی گفت:‌جای سوال دارد که اگر 40 درصد آلاینده شهر تهران مربوط به صنایع آ‌لاینده است مدیر کل محیط زیست تهران با چه توجیهی در آغاز فصل سرما و شیوع کرونا به مردم این هدیه مسموم را تقدیم کرده است.

وی گفت:‌ به حناچی شهردار تهران بر اساس ماده 60 قانون برنامه سوم توسعه شهرداری تذکر می‌دهم و هر چه سریع‌تر باید نسبت به تعطیلی و جلوگیری از بهره‌برداری معادن شن و ماسه و سیمان در محدوده و حریم تهران اقدام شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کارخانه های شن سازمان محیط زیست تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران محیط زیست کارخانه آلاینده سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ و همچنین سیاست‌های موجود در زمینه محیط زیست در حوزه مشارکت‌های مردمی گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مردمی سازی محیط زیست را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری از تشکیل ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» در این اداره کل، خبر داد و گفت: اعضا این ستاد متشکل از شرکت‌های دانش بنیان، نهادهای مرتبط، دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه و همکاران اداره کل محیط زیست خواهد بود، که با تشکیل این ستاد و اقدامات مرتبط با محیط زیست، منشأ اتفاقات خیر و اثر گذار در حوزه محیط زیست شهری خواهیم بود.

حسینی در ادامه جلسه به بحث پویایی و انگیزه کاری در محیط کار پرداخت و گفت: در زمینه سیاست گذاری برنامه‌های ابلاغی در بدنه شهرداری به مناطق ۲۲ گانه، خلاقیت و نوآوری از ارکان مهم کاری است که باید، نظارت مستمر و پیگیری برنامه‌ها، ضمیمه این موضوع شود، تا بیشترین اثرگذاری و نتیجه مطلوب حاصل شود.

حسینی در پایان جلسه از برگزاری «جشنواره عملکرد محیط زیست شهری» در سال جدید خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ارائه عملکرد محیط زیست شهرداری تهران و تعامل و استفاده از نیروهای مردمی در حوزه محیط زیست برگزار خواهد شد و زمان و جزئیات آن، متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6081213 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز از فروردین ماه قابل قبول است
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند