Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@11:21:50 GMT

اراذل و اوباش شناسنامه‌دار می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۲۲۹۰

صراط:

غلامعباس ترکی افزود: در حوزه مقابله با اراذل و اوباش هماهنگی کاملی با مسئولان نیروی انتظامی شکل گرفته است تا علاوه بر تقویت اقتدار پلیس، چهارچوب حقوق شهروندی و قانون رعایت شود.

به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه دادسرای نظامی از طرح مقابله با اراذل و اوباش در همین چهارچوب حمایت می‌کند، گفت: دادسرای نظامی تهران ضمن پشتیبانی از برخورد جدی و قاطع با افرادی که مخل نظم عمومی هستند و به امنیت شهروندان تعرض می‌کنند، برای مقابله با این افراد چند اصل را مورد تأکید قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان نظامی‌استان تهران، استمرار این طرح را یک اصل مهم برشمرد و اظهارداشت: برخورد با ناامن کنندگان جامعه باید امری دائمی و پیوسته باشد، چون طرح‌های مقطعی پاسخگوی خواسته مردم نیست و انرژی مضاعفی را از پلیس می‌گیرد.

وی شناسنامه دار کردن اراذل و اوباش را یکی دیگر از اصول مهم اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: لازمه اجرای این طرح، شناسایی و شناسنامه‌دار کردن مستند و دقیق افرادی است که در زمینه مزاحمت برای مردم، نوامیس، شرارت، زورگیری و قدرت نمایی سابقه داشته‌اند؛ این افراد باید شناسنامه‌دار شوند تا به قول معروف،‌تر و خشک با یکدیگر نسوزند.ظاهر و پوشش به تنهایی برای شناخت افراد کفایت نمی‌کند
دادستان نظامی استان تهران درباره اثرات شناسنامه دار شدن این افراد گفت: نباید به گونه‌ای عمل شود که فردی بی‌گناه تنها با اکتفا به ظاهرش تحت تعقیب قرار گیرد و برچسب اراذل و اوباش به وی زده شود؛ ظاهر و پوشش به تنهایی برای شناخت افراد کفایت نمی‌کند، بلکه سوابق و شخصیت آن‌ها باید به صورت دقیق و مستند مورد توجه قرار گیرد.

این مقام قضایی با بیان اینکه برخورد با سردسته باند‌ها و سر شبکه‌ها در این طرح با سایرین متفاوت است، افزود: کسانی که هنوز آلوده جرم و جنایت نشده‌اند، اگر متنبه شوند و از دسته مجرمان خطرناک بیرون بیایند از فهرست سیاه این گونه مجرمان خارج خواهند شد.

دادستان نظامی استان تهران با اشاره به شرایط برخورد پلیس با اراذل و اوباش گفت: متأسفانه شاهد هستیم که بعضی از این افراد در ملأ عام به قدرت نمایی و ایجاد مزاحمت و به خطر انداختن جان و مال مردم می‌پردازند و در مقابل مأموران نیز مقاومت می‌کنند، بنابراین به آن‌ها هشدار می‌دهیم که پلیس بر اساس قانون می‌تواند با قاطعیت برای مهار آن‌ها از تمام قدرت خود استفاده کند.

وی تأکید کرد: پلیس قبل از دستگیری موظف است با رعایت تمام اصول با برهم زنندگان امنیت عمومی برخورد کند، اما پس از دستگیری، برخورد‌های خشونت آمیز و غیر متعارف مجاز و قابل قبول نیست.

ترکی همچنین رعایت چهارچوب‌های قانونی و اخلاقی و رعایت تعالیم دینی و سیره ائمه معصومین (ع) در برخورد با قانون شکنان را یک ضرورت دانست و گفت: نمی‌توانیم با پیش‌فرض، فردی سابقه دار را تا پایان عمرش بزهکار بنامیم، زیرا ممکن است متنبه شده باشد و بعضی از این اشخاص به خصوص جوانان و نوجوانان ممکن است با تذکر و هشدار پلیس خود را اصلاح کنند.گرداندن اراذل و اوباش حتماً باید با حکم دادگاه باشد
دادستان نظامی استان تهران به انتظارات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از مأموران پلیس در اجرای این طرح پرداخت و گفت: با توجه به ابعاد قضایی تشهیر و توجه به دستاورد‌های علوم جنایی، گرداندن اراذل و اوباش حتماً باید با حکم دادگاه یا دستور صریح مقام قضایی و لحاظ آثار بازدارندگی آن با توجه به پرونده شخصیت متهم و رعایت دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی انجام شود و از تصمیمات و اقدامات غیر کارشناسی و هیجانی در این ارتباط اجتناب شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دادستان نظامی استان تهران اراذل و اوباش نظامی استان تهران اراذل و اوباش شناسنامه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران 

سرهنگ حسین باباپور گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان شرق پایتخت، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را برعهده گرفتند.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران مشخص شد متهم از اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق و توزیع مواد مخدر در شرق تهران هست که ضمن اجاره یک باب منزل مسکونی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کند که این موضوع موجی از نارضایتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی در ادامه اعلام کرد: با پیگیری‌های محلی و تحقیقات گسترده و اطلاعات مفیدی که ماموران پلیس در بررسی‌های میدانی به دست آوردند سرانجام مختصات و آدرس دقیق مخفیگاه متهم در محله خاک سفید تهران شناسایی و اقدامات مقدماتی شامل اخذ مجوز قانونی جهت ورود به منزل و آماده سازی تیم عملیاتی برای اقدام غافلگیرانه و دستگیری وی به عمل آمد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب افزود:با توجه به تکمیل پرونده و ارائه گزارش به مرجع قضایی، مجوز قانونی برای ورود به منزل و بازداشت متهم صادر و شب گذشته تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به محل اعزام شد و با رعایت جوانب قانونی با شگرد‌های خاص پلیسی وارد منزل متهم شدند که متهم با دیدن مامورین با یک قبضه قمه به سمت آنان حمله ور شد که در این لحظه ماموران ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح و دادن هشدار‌های لازم مبنی بر تسلیم شدن این شرور مواد فروش مجبور به تیراندازی هوائی شدند و درنهایت لحظاتی بعد متهم خلع سلاح شده و دستگیر شد.

سرهنگ حسین باباپور با اینکه در جستجوی خانگی، ۸۵۰ گرم ماده روانگردان کشف شد، تصریح کرد: پلیس و دستگاه قضائی مصمم است با کسانی که به نظم و آرامش عمومی شهروندان خدشه وارد می‌کنند و باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شوند برابر قانون به شدت برخورد کند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: به اشرار مواد فروش اولتیماتوم می‌دهیم تا دیر نشده دست از اعمال مجرمانه بردارند و به مسیر شهروندی بازگردند، چراکه مطمئن باشند پلیس با اشراف اطلاعاتی خوبی که دارد متهمان را در کوتاهترین زمان ممکن دستگیر و آنان را به دست قانون می‌سپارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • جزئیات دستگیری اراذل مواد فروش محله خاک سفید تهران 
  • پایان قدرت نمایی ۱۴ اراذل و اوباش در سیرجان
  • دستگیری اراذل و اوباش در شرق تهران / با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کردند
  • یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد