Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فخوری با اشاره به اینکه بدهی سینما اریکه ایرانیان به صاحبان آثاری که سال گذشته اکران شدند پرداخت شده است، تأکید کرد که این کوتاهی از سوی انجمن سینماداران بوده که به نظر می‌رسد آن‌ها پول را هنوز به حساب تهیه‌کننده‌ها واریز نکرده‌اند.

مهدی فخوری مدیر سینما اریکه ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سینما اریکه ایرانیان از ماه‌ آبان، آذر و دی ماه سال گذشته بدهی‌هایی داشته که ما حدود سه ماه پیش این بدهی‌ها را پرداخت کردیم اما این پول به حساب انجمن سینماداران واریز شد و به نظر می‌رسد انجمن نسبت به پرداخت این بدهی‌ها اقدامی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخوری تصریح کرد: ما پس از اعتراض صاحبان آثار نسبت به عدم تسویه حساب سینماداران مبلغ بدهی را با فاکتور به انجمن پرداخت کردیم اما طبق تماسی که چند پخش‌کننده با سینما داشته‌اند نسبت به عدم پرداخت بدهی اعتراض داشته‌اند و از این تماس‌ها من به این نتیجه رسیدم که به نظر می‌رسد انجمن سینماداران همچنان پول را پرداخت نکرده است.

او افزود: این مشکل پیش‌تر وجود نداشت و ریشه چنین معضلی را در شیوع ویروس کرونا می‌دانم. من شخصاً حدود 8 ماه است که بیکار هستم و در این 8 ماه فقط در ماه تیر 28 روز سینمای اریکه ایرانیان باز بود که هیچ استقبالی صورت نگرفت و فکر می‌کنم در این شرایط اگر تصمیم به بازگشایی بگیریم باز هم هیچ استقبالی صورت نمی‌گیرد. اکثر فیلم‌های خوبی که انتظار داریم در این شرایط بتوانند اکران موفقی داشته باشند میلی به اکران ندارند و فیلم‌هایی که بر پرده سینماها می‌روند نیز فروش چندانی ندارند.

مدیر سینما اریکه ایرانیان در پایان تأکید کرد: سازمان سینمایی در این مدت بارها وعده حمایت از سینماها داده که متأسفانه هیچ اتفاقی نیفتاده و تا امروز به ما فقط 10 بسته ماسک و 100 ژل دست داده شده است. متأسفانه خبری از وام 4 درصدی که وعده داده شده بود نیست. من از چند همکار در سینماهای دیگر نیز پرسیدم و آن‌ها نیز هیچ مبلغی به عنوان وام حمایتی دریافت نکرده‌اند. البته من از همه سینماهای کشور خبر ندارم و باید بگویم که برای سینمای ما و چند سینمای دیگر که جویا شدم فعلاً هیچ حمایتی از سوی سازمان سینمایی صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بدهی سینماداران سینما اریکه ایرانیان سینما اریکه ایرانیان انجمن سینماداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام

با معرفی داوران ۶۷ فیلم مستند و ۱۲ نماهنگ در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی رقابت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، احمد الستی، پوران درخشنده، مهرداد زاهدیان، آرش لاهوتی و پریوش نظریه، داوران بخش مستند و نماهنگ نخستین دوره این رویداد سینمایی هستند.

آثار مستند و نماهنگ از شهرهای مختلف ایران چون تبریز، اراک، قدس، تهران، ساری، کرمانشاه، خرم‌آباد، آبادان، طالقان، شیراز، ایلام، اندیشه، اردبیل، ارومیه، پاوه، بیرجند، همدان، دشتستان، بندرعباس، قلعه‌ گنج، مشهد، اهواز، مهاباد، طوالش، کهنوج، مریوان و... انتخاب شدند.

آشنایی کوتاه با پیشینه اعضای داوران دو بخش مستند و نماهنگ:

احمد الستی، پژوهشگر سینما، مترجم و استاد دانشگاه، علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، سابقه عضویت در هیئت‌داوران جشنواره‌های مختلف ازجمله فیلم کوتاه تهران، رشد، سینما حقیقت و... را دارد.

پوران درخشنده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده، فعالیت سینمایی‌ خود را با فیلم سینمایی «رابطه» در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. ازجمله آثار او می‌توان به «پرنده کوچک خوشبختی»، «عبور از غبار»، «عشق بدون مرز»، «رؤیای خیس»، «بچه‌های ابدی» و «هیس!… دخترها فریاد نمی‌زنند» اشاره کرد.

مهرداد زاهدیان، کارگردان و مستندساز و سازنده آثاری چون «میدان بی حصار»، «حلقه‌های گمشده»، «میدان نقش جهان»، «مسیح در جلفا»، «پاسارگاد»، «نقش رستم»، «تخت جمشید»، «خاطرات روی شیشه»، «ارگ بم»، «نقاشی»، «آسمان باران» و «سپیده» است.

آرش لاهوتی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و مستندساز است. او فیلم‌های مستند «دو ممیز چهل‌ و هفت»، «راننده و روباه»، «پهلوان و خرقه»، «آبی کم‌رنگ» و فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» را در کارنامه دارد.

پریوش نظریه، بازیگر، مستندساز و عکاس، برای بازی در فیلم «پدر» به کارگردانی مجید مجیدی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. او کارگردان فیلم‌های مستند «نزدیک‌تر از نفس»، «سوتماگ»، «هورامان» و «کولی‌ها» است.

موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را به دبیری کمال تبریزی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌کنند.

بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی (سینمایی و کوتاه)، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ است. هدف این رویداد نمایش زیست‌بوم، فرهنگ، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و گردشگری اقوام ایرانی و معرفی استعدادهای کشف‌شده به زبان هنر سینما است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کمال تبریزی : تصمیم گیرنده نهایی در سینما رییس سازمان سینمایی نیست جایزه ویژه ایران شناسی در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

دیگر خبرها

  • آقایان اراده کرده بودند استقلال را از آسیا حذف کنند
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳