Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ترور شخصیت برجسته سیاسی یمن، حسن محمد زید، وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی و دبیرکل حزب الحق یمن را به شدت محکوم کرد.

وی ضمن ابراز همدردی با دولت، ملت و خانواده این مقام یمنی اظهار داشت: بی شک این ترور ناجوانمردانه مانند دیگر جنایت های متجاوزان به کشور یمن، تنها نشانگر ضعف و به بن بست رسیدن تجاوزگران در مقابله با ملت مقاوم و مصمم این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این ترور نه تنها اراده و روحیه مردم یمن را تضعیف نمی کند، بلکه حقانیت این ملت غیور را بیش از پیش نشان می دهد.

به گزارش فارس، دیروز (سه شنبه) «حسن زید» وزیر امور ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن در صنعاء ترور شد و به شهادت رسید.

وزارت کشور یمن (مستقر در صنعاء) دیروز ضمن تأیید شهادت این وزیر یمنی اعلام کرد «عناصر جنایتکار وابسته به متجاوزان [عربستان سعودی و امارات] وزیر ورزش را به شهادت رساندند. او در حال رانندگی و انتقال دخترش بود که به او شلیک شد و این حادثه به شهادت خودش و جراحت دخترش منجر شد».

در بیانیه وزارت کشور صنعاء آمده که «ترور حسن زید اقدامی جنایتکارانه و بخشی از طرح‌های متجاوزان برای زدن [و حذف] شخصیت‌ها و کادر نیروهای ملی یمن است. تحقیقات در جریان است و پیگیری امنیتی برای تحویل جنایتکاران به دست عدالت ادامه دارد». 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد

وزیر کشور لبنان تأکید کرد براساس اطلاعات اولیه به دست آمده، دستگاه جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) عامل ترور «محمد سرور» صراف لبنانی است.

به گزارش مشرق، بسام مولوی گفت: چند سلاح کمری مجهز به صدا خفه کن و همچنین دستکش و مقداری مواد شیمیایی در صحنه حادثه کشف شده است و به نظر می رسد هدف از آن از بین بردن اثر انگشت و سایر سرنخ ها بوده است. همچنین هزاران دلار در اطراف جسد یافت شده است که به نظر می رسد هدف از آن، از بین بردن هرگونه گمانه زنی درباره انجام قتل با انگیزه سرقت بوده است.

وزیر کشور لبنان افزود: گمان دستگاههای امنیتی، بر آن است که عامل این ترور، موساد بوده است و روش انجام این جنایت، منجر به این نتیجه گیری شده است.

بسام مولوی خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و به محض پایان تحقیقات، نتایج آن اعلام و پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده می شود.

وزیر کشور لبنان همچنین گفت: فعالیت های محمد سرور در زمینه صرافی و نقل و انتقال پول و ارز، برای همگان مشخص بود.

محمد ابراهیم سرور (۵۷ ساله) صراف لبنانی چهارم آوریل (۱۶ فروردین) در ویلایی در منطقه بیت مری لبنان ترور شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!
  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران
  • ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران
  • ورود حراست وزارت ورزش به ماجرای چاقوکشی در کشتی مازندران
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم