Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:52:19 GMT

واحد فرآوری تخم‌مرغ در قم دایر می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۲۵۰۴

واحد فرآوری تخم‌مرغ در قم دایر می‌شود

عباس پورمیدانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این طرح باهدف گسترش سطح تولید، اشتغال و ارزش‌افزوده اقتصادی در بخش کشاورزی قم اجرا می‌شود و درآمدزایی خوبی برای استان به دنبال دارد.

وی با اشاره به این‌که ایجاد واحد فرآوری تخم‌مرغ از جمله طرح‌های جهش تولید استان در بخش کشاورزی است، افزود: استان قم از نظر طرح‌های جهش تولید در کشور پیشگام است و در همین راستا طرح‌های مورد نظر بخش کشاورزی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح یکهزار میلیارد ریال است که با تخصیص سرمایه موردنیاز از محل تسهیلات بانکی و سایر منابع و مشارکت فعال بخش خصوصی،‌ تا پایان سال اجرایی می‌شود.

پورمیدانی گفت: تکمیل زنجیره تولید تخم‌مرغ در قم موجب تقویت توان استان در تامین نیاز بازارهای داخلی و بین‌المللی به این محصول می‌شود و بستر گسترش فعالیت مرغداری‌های استان را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: تامین غذای سالم ازجمله راهبردهای مهم سازمان جهاد کشاورزی قم در سال جهش تولید است که در همین راستا تکمیل زنجیره تولید محصولات مختلف و حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش با جدیت دنبال می‌شود.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

برچسب‌ها قم جهش تولید اختصاصی ایرنا تخم مرغ پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم جهش تولید اختصاصی ایرنا تخم مرغ قم جهش تولید اختصاصی ایرنا تخم مرغ اخبار کنکور بخش کشاورزی کشاورزی قم جهش تولید تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نمایشگاه یادگارهای آئین محوطه‌های باستانی اردبیل (دوره پیش از تاریخ و تاریخی)، امروز در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گشایش یافت.
طبق اعلام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل این نمایشگاه از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار خواهد شد و بازدید برای عموم آزاد است.
آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از مکان‌های تاریخی و باستانی شهر اردبیل در شمال باختری ایران و از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، در این محوطه علاوه بر مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مقبره‌های شاه اسماعیل اول (نخستین پادشاه صفویه) و همسر شاه اسماعیل (مادر شاه‌طهماسب) و نیز برخی از مشایخ و صاحب‌منصبان دوران صفوی و نیز کشته‌شدگان جنگ چالدران، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد