Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاخیر در مراجعه بیماران دارای علائم و مشکوک به کرونا به مراکز غربالگری و درمانی سبب افزایش خطر و مرگ و میر در آن‌ها می‌شود. - اخبار استانها -

دکتر منوچهر کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین علل افزایش بیماران بستری و بدحال در بیمارستان‌های استان، مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بیماران باید به محض  بروز هر گونه علائم تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز غربالگری 16 ساعته مراجعه کنند، تصریح کرد: بر اساس شدت علائم و تشخیص پزشک معالج برای کنترل علائم بیماران تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیماران در روزهای نخست بیماری علائم خود را نادیده گرفته و از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می‌کنند، گفت: بیشتر بیماران زمانی به بیمارستان می‌روند که در فاز حاد بیماری قرار گرفته‌اند.

کرمی با اشاره به اینکه همه بیماران نیاز به بستری در بیمارستان و حتی انجام تست کرونا ندارند، اظهار داشت: شدت تاثیر ویروس کرونا در بیماران مختلف متفاوت است بنابراین روش درمان و کنترل علائم نیز وابسته به شرایط آن‌ها است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم: بیمارستان موظف به تأمین داروی بیمار کرونایی تا زمان بهبودی استوضعیت وخیم 80 بیمار کرونایی در گیلان؛ طرح برخورد قهری با اصناف متخلف آغاز شدوضعیت ‌قرمز کرونایی در استان مازندران / اعمال 13 محدودیت ‌به مدت یک هفته

وی با تاکید بر اینکه حتی اگر تست کرونای بیماران منفی شود بازم هم باید تا 14 روز قرنطینه خانگی را رعایت کنند، عنوان کرد: نتیجه تست «پی سی آر» برخی از بیماران به صورت منفی کاذب است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به کرونا کاملا بدون علامت هستند، تصریح کرد: به همین دلیل باید حتی در جمع‌های خانوادگی هم اعضای خانواده فاصله یک ونیم متری را از یکدیگر رعایت کنند.

انتهای پیام/743/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی