Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم تقوایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، همچنین از توقیف ‌۴۷ راس دام سنگین غیرمجاز در این استان خبر داد و اظهار داشت: در مدت مشابه پارسال،  ۳۱۴ راس دام سبک غیرمجاز و ۳۴ راس گاو و گوساله غیرمجاز در استان کشف شده بود و شمار دام قاچاق سبک هم ۹۳ راس ثبت شده است.

مسوول واحد قرنطینه‌ای اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سال گذشته کشف ۴۰۲ راس دام قاچاق گزارش شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خروج دام از این استان به استان های مرزی ممنوع است و مجوزی در این زمینه صادر نمی شود، گفت: خراسان شمالی قطب دامپروری است و شمار زیادی از جمعیت دامی به ناچار باید از استان خارج شود و نیاز است تا دام زنده فروخته شود.  

وی خاطرنشان کرد: در این استان ۲ میلیون راس دام سبک نگهداری و پرورش داده می شود که اگر از این تعداد، یک میلیون راس مولد باشد، سالانه دست کم یک میلیون راس بره و بزغاله به جمعیت دام سبک استان افزوده می شود.

تقوایی گفت: بر این اساس برآورد می شود سالانه یک سوم از دام های تولید شده، جایگزین دام های پیر و غیرمولد شده و یک سوم برای تامین گوشت قرمز کشتار شود و در این شرایط باید یک سوم از جمعیت دام، معادل بیش از ۳۰۰ هزار راس، مازاد است که باید در بازار عرضه و یا از استان خارج شود.  

وی درباره افزایش قیمت دام زنده در استان گفت: به یقین فعالیت دلالان و واسطه ها در این زمینه تاثیرگذار است که تاکنونی اقدامی برای ساماندهی آن انجام نشده است، اکنون هیچ اطلاعاتی از فعالیت چوبداران و دلالان وجود ندارد.  

تقوایی اظهار داشت: با اجرای طرح هویت گذاری دام و پلاک گذاری، تا حد زیادی از قاچاق و خروج غیرمجاز دام از استان، جلوگیری شده است اما خروج دام و جابه جایی آن بدون دریافت مجوز لازم از دامپزشکی، همچنان وجود دارد.  

در خراسان شمالی حدود سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.  

برچسب‌ها بجنورد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور قاچاق خراسان شمالی کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور قاچاق خراسان شمالی کالای قاچاق بجنورد سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور قاچاق خراسان شمالی کالای قاچاق اخبار کنکور خراسان شمالی راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قهرمان شاهی امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین _ اظهار کرد: پرونده کشف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان کرمانشاه مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی از جریمه بیش از ۶ میلیارد ریالی این قاچاقچی خبر داد و افزود: شعبه مذکور پس از بررسی پرونده و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر ضبط ماینرهای قاچاق، متخلف را به پرداخت چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی در خصوص چگونگی کشف این تعداد دستگاه ماینر گفت: مأموران پلیس آگاهی سه راهی گلوگاه شهید زنگنه نهاوند این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 744900

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در اردستان کشف شد
  • کشف بیش از ۱۵ هزار انواع قرص قاچاق از یک عطاری در خراسان شمالی
  • توقیف یک فروند شناور لنج صیادی متخلف در قشم
  • ۱۱ صیاد غیرمجاز حلوا سفید در آب‌های قشم دستگیر شدند
  • توقیف ۲۱ خودروی فعال در حوزه قاچاق سوخت در هرمزگان
  • توقیف محموله کولر آبی قاچاق در الیگودرز
  • ۸ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف ۳۳۰۰ عدد قرص غیرمجاز در شیروان
  • توقیف دو موتورسنگین غیرمجاز در هفت باغ علوی