Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، منابع انگلیسی از تعویق جلسه رسیدگی به پرونده شکایت وزارت دفاع ایران از یکی از شرکت‌های وزارت دفاع انگلیس در خصوص بدهی انگلیس به ایران خبر دادند.

در همین راستا، «پاتریک وینتور»، خبرنگار روزنامه گاردین در صفحه توئیتر خود نوشت: جلسه دیوان عالی برای رسیدگی به شکایت وزارت دفاع ایران از شرکت IMS، به عنوان بازوی فروش وزارت دفاع انگلیس در پرونده بدهی چند میلیون دلاری که قرار بود ۳ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شود مجدداً به تعویق افتاد و تاریخ جدید این جلسه ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی برای فروش ۱۵۰۰ تانک و ۲۵۰ خودروی زرهی به ایران قراردادی را امضا کردند اما لندن بعد از ماجرای لانه جاسوسی آمریکا حاضر به تحویل این تانک‌ها به ایران نشد.

دیوان داوری بین المللی یک شرکت خدمات نظامی در انگلیس را به پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران ملزم کرد اما انگلیس به بهانه تحریم‌های بین‌المللی از پرداخت این مبلغ سرباز زد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ انگلیس بدهی ایران شکایت دادگاه علائم کرونا طرح وان مذاکرات سودان و اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن دونالد ترامپ وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از لندن، دیوید کامرون که به اسراییل سفر کرده در مصاحبه با خبرنگاران درباره علت سفرش می‌گوید: شرایط کاملاً نگران کننده است بعد از حمله ایران، من آمدم همبستگی مان را با اسرائیل نشان دهم، اسرائیلی‌ها دارند تصمیم به اقدام می‌گیرند امیدوارم اقدام آنها موجب افزایش تنش نشود اسرائیل باید تمرکز بر حماس را از دست ندهد.

ساعاتی پیش از این سفر وزیر خارجه انگلیس، توماری با هفتاد هزار امضا با درخواست توقف صادرات بمب و جنگ افزار‌های انگلیسی به اسراییل با حضور شماری از نمایندگان مجلس و بن جمال مدیر ائتلاف همبستگی با فلسطین به دفتر نخست وزیری انگلیس تحویل داده شد.
بن جمال گفت: آمریکا با انگلیس سال هاست درباره اسراییل استاندارد دوگانه اعمال می‌کنند، آنها مدعی اند جهانیان درباره اسراییل غیر منصفانه و با استاندارد دو گانه عملی می‌کنند در حالیکه به طرز عجیبی اسراییل را از هر گونه حسابرسی درباره اعمالی که انجام می‌دهد مصون نگه داشته اند.
ائتلاف همبستگی با فلسطین می‌گوید حتی مشاوران حقوقی دولت اعلام کردند اسراییل قوانین بین المللی را در غزه زیر پا گذاشته است.
بر اساس قوانین انگلیس این کشور نمی‌تواند به کشوری که مقررات بین المللی را نقض کرده جنگ افزار ارسال کند.
پیش‌تر نیز بیش از هزار حقوقدان، استاد حقوق دانشگاه‌ها و قضات بازنشسته در انگلیس هشدار دادند که تداوم صدور بمب و جنگ افزار به اسراییل، لندن را در معرض نقض قوانین بین المللی و مشارکت در نسل کشی قرار می‌دهد.
هفته هاست شماری از نمایندگان مجلس نیز از دولت انگلیس می‌خواهند صدور بمب و سلاح به اسراییل را متوقف کند.
در شرایطی که صهیونیست‌ها با روی کار آوردن افراطی‌ترین چهره‌های خود تلاش می‌کنند تا شهرک‌های صهیونیست نشین بیشتری را در سرزمین فلسطینیان گسترش دهند هواداران فلسطین درانگلیس به کمتر از نابودی رژیم صهیونیستی نمی‌اندیشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
۱ – دیوید کامرون – وزیر خارجه انگلیس
۲ – بن جمال – مدیر ائتلاف همبستگی فلسطین

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • پیروزی رونالدو در دادگاه: یووه محکم به پرداخت جریمه
  • واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی
  • تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • شرکت های هواپیمایی بین المللی حاضر نیستند به تل آویو برگردند
  • ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد